Colin Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Noen som vet om en liste over, eller kan tipse meg om hovedkort som garantert støtter GF4? Tenkte på Asus A7V333, men vet ikke hvordan det liker GF4 kort..... Pål Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Et hk av så ny dato støtter jo garantert GF4 da!!! Lenke til kommentar
Colin Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Skulle jo tro det :smile: Har hatt en litt kjip feilsøking med det nye gf4 kortet mitt på det gamle abit kt7a hovedkortet, før jeg fant ut at det er problemer med kt7a og gf4 kort. Pål Lenke til kommentar
Colin Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 På VIA sitt eget forum rapportere en bruker at han har problemer med å få KT333 chipset til å virke med GF4, uansett utgave. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Kanskje jeg skal gå for P4..... Pål Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 "Har hatt en litt kjip feilsøking med det nye gf4 kortet mitt på det gamle abit kt7a hovedkortet, før jeg fant ut at det er problemer med kt7a og gf4 kort." Kan du utdype litt hva du hadde problemer med og hva som var løsningen? Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har et Gf4 kort og et Abit KX7-333 HK. Fikk BS i XP mens W98 hang seg når jeg skulle spille. Løsningen var å sette AGP porten fra 4x til 2x. Vet at det en del som har hatt litt små gruff med å få kortene opp og gå, men det var vistnok ikke bare med VIA sine chipsett. Funker uansett helt fint for meg nå. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg har/hadde problemer med mitt ABIT KT7A og Asus Geforce 4 TI 4600, pcen restarta seg, gikk ut i windows eller bare låste seg. Jeg tror jeg har fiksa det nå, jeg prøvde nvidia 29.xx beta og noen VIA beta drivere i dagtidlig og satt meg ned å spillte Dungeon Siege (pleide å låse seg) i ca 1 time. Det gikk helt fint, men skal teste litt mer når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 "Kjip feilsøking" = ikke løst, og andre har samme problem. Problemet er som følger: når jeg satt inn mitt nye Gainward GF4 Ti4400 128mb på mitt Abit KT7A (revisjon 1.2, bios 7N) fikk jeg dette problemet: på 1-2 av 10 boots vil harddisk slå seg av etter logon i Windows 2000. Har enda ikke klart å løse problemet. Det jeg har lest er at det er generelle problemer med kt133 chipset og gf4 kort. Skjermkortet er et Golden Sample (dvs. testet grundig og funnet å være av god kvalitet) så jeg tviler på at det er noe galt med det. Annen hardware: - 1024mb pc133 ram - SB Live! Value - 3Com ethernet kort - Pioneer DVD-spiller og Memorex cd-brenner - Maxtor 60GB 7200rpm harddisk - Billion ISDN kort - Realmagic Hollywood+ Denne konfigurasjonen har fungert perfekt med Asus V7700 GF2 kort. Hvis noen har forslag, tar jeg det gjerne i mot, men jeg skal snart oppgradere til ny maskin uansett. Pål Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Annen hardware: - 1024mb pc133 ram - SB Live! Value - 3Com ethernet kort - Pioneer DVD-spiller og Memorex cd-brenner - Maxtor 60GB 7200rpm harddisk - Billion ISDN kort - Realmagic Hollywood+Denne konfigurasjonen har fungert perfekt med Asus V7700 GF2 kort.Hvis noen har forslag, tar jeg det gjerne i mot, men jeg skal snart oppgradere til ny maskin uansett. Vel... jeg hadde masse problemer med SB Live! kortet i mitt KT/a-Raid HK. ble til slutt så lei at jeg kjøpte meg et Hercules Game Theate XP kort og da løste alt seg. Vet det er mange som har(hatt) problemer med SB Live! og Abit-KT7 kortene.(mulig det har med Via bus'en å gjøre) Lenke til kommentar
Colin Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 Det er jeg klar over, men har aldri hatt problemer med det før nå. I tillegg har som sagt andre med samme hovedkort/skjermkort hatt samme problem! Pål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå