Gå til innhold

valg av cdbrenner.asus vs plextor

Anbefalte innlegg

Hei der jeg skal kjøpe meg en ny cdbrenner og lurer på hvilken brenner jeg skal kjøpe.ASUS eller plextor.

hva trur dere at er det beste kjøpet.

jeg er jo egentlig en plextor fan.men leste testen på hadware.no og da ble jeg i litt tvil.

takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PLEXTOR: KING OF QUALITY !!

Har Plextor 40x selv og er MER enn fornøyd! Å brenne musikk på 40x: NO PROBLEM! Ikke ett hakk i musikken!!! Kan bare anbefales på det sterkeste!! Den beste brenneren jeg har vært bort i!

Dr.X

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-16 15:49, Dr.X skrev:

PLEXTOR: KING OF QUALITY !!

Har Plextor 40x selv og er MER enn fornøyd! Å brenne musikk på 40x: NO PROBLEM! Ikke ett hakk i musikken!!! Kan bare anbefales på det sterkeste!! Den beste brenneren jeg har vært bort i!

Dr.X

Vet du at Plextor redusrerer hastigheten ved brenning av musikk-cd'er til 16-24X? Årsaken til dette er at Plaxtor mener at høyere hastighet vil redusere lydkvaliteten! For opptimal kvalitet anbefaller Plaxtor at musikk-cd'er brennes med 4X hastighet.

Lenke til kommentar

i følge den siste brenner-testen på PcWorld er Teac den beste benneren! Den har 8mb buffer som gjør at den er raskere da den mye mer skjelden må benytte seg av "burn proof" teknologien (siden den har 8mb buffer). Men den helt store forskjellen er det ikke! Og husk at ingen brennere brenner 40X selv om de er det! I følge den testen hadde Plaextor en snitthastignhet på 29.9X, mens Teac hadde 31.2X! Altså liten forskjel.

Selv er jeg tilhenger av Plaxtor, men pga pris og at testene nå viser at det er liten forskjel mellom dem, er det kanskje ikke noen vits i å legge de ekstra pengene i en Plaxtor?

Ps Teac brenneren har dem her

Det har oxo kommet en test på Hardware.no som viser at dette er den raskeste brenneren de noen gang har testet...

/steinih :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-16 16:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-16 17:36, Rafael skrev:

Nå tror jeg ikke du merker forskjell mellom 29 og 31x, hvis du gjør så, så værsegod. Jeg setter pris på kvalitet når det gjelder brennere. Har selv en Plextor SCSI 8x, deilig og grei
:grin:

Hvis du leser innlegget mitt uten å bare føye igjennom så ser du at jeg skriver at det er liten forskjell! Hvis du oxo leser testene på Hardware.no og på PCWorld.no så ser du at Teac er en kvalitetsbrenner! Og siden du får Teac brenneren til ca 3-400,- mindre enn Plextor, er det kanskje ikke vert pengene? I følge de testene jeg har sett er Teac bedre enn Plextor. Teac er da oxo kjent for å være et kvalitetsmerke innenfor ting som f.eks HiFi..

/steinih :smile:

[ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-16 23:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...