Cathrine S Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg: jeg skal ha en ny gaming-pc eller oppgardere den pc jeg allerede har. har skjerm,mus,tastatur fra før av. vil bruke max 8000 kr på de nye komponentene/pc. spillene jeg skal spille er f.eks half-life,sims,doom,warcraft,tycoon osv., og jeg vil gjerne ha en bra spille-pc... har denne pc med komponenter nå (kan nesten ikke noe om pc, så jeg bare poster hele greia): Description Your Results Brand/Model Compaq Compaq PC Type Desktop Serial Number 8044FPP712BT BIOS Compaq 786K1 10/12/2000 System Board Compaq 06E4h None Class Vendor Product Code Keyboard Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard Ports ECP Printer Port (LPT1) USB Microsoft USB Printing Support printer Canon Canon i560 Ports Communications Port (COM1) fdc Standard Floppy Disk Controller Mouse Microsoft PS/2 Compatible Mouse System Microsoft Microsoft ACPI-Compliant System Monitor COMPAQ COMPAQ MV740 Color Monitor FloppyDisk Floppy disk drive CDROM COMPAQ DVD-ROM DRD8120B DiskDrive WDC WD200EB-11BHF0 printer Canon Canon i560 Unknown Network Controller 28 DISPLAY NVIDIA NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 Pro Net Realtek Semiconductor Corp. Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC hdc VIA Technologies, Inc. VIA Bus Master IDE Controller System VIA VIA Tech PCI to ISA Bridge System VIA VIA Tech CPU to PCI bridge USB VIA Technologies VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller USB VIA Technologies VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller System VIA VIA Tech Power Management Controller Media Analog Devices, Inc. SoundMAX Integrated Digital Audio System VIA VIA Tech CPU to AGP controller hdc Primary IDE Channel hdc Secondary IDE Channel Computer Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC Net Microsoft Direct Parallel Disk Drives Letters Model Serial Removable Details C WDC WD200EB-11BHF0 Unknown No DMA Monitors Model Max Resolution Viewable Area Serial Manufactured COMPAQ MV740 Color Monitor 1280 x 1024 33 x 25 cm 1 October 2000 Brand/Model AMD Duron Nominal Clock Speed 750 MHz Measured Clock Speed 750 MHz External Clock Speed 100 MHz CPU Load 44% Speed Rating 1991 (95% of 895 similar) Memory ConfigurationDescription Results RAM installed 128 MB Windows RAM 128 MB Total RAM slots 3 Available RAM slots 1 Max RAM module size 0 MB Memory Type 64+64+0;DIMM,DRAM,|Synchronous;T16 Speed Rating 1613 MB/s (92% of 895 similar) Description Drive C Partition format FAT32 Cluster size 16 KB Drive label No Label Size 19082 MB Free space 1547 MB (8%) Junk files 496 MB (3%) Data fragmentation 60% File fragmentation 7% Uncached speed 6 MB/s (32%) Disk DrivesHere are the physical disk drives that we have detected on your system: Drive 0 Drive letters C Removable media No Brand/Model WDC WD200EB-11BHF0 IDE details DMA Serial number Revision level Here are the hard disk controllers that we have detected on your system: Vendor Product Primary IDE Channel Secondary IDE Channel VIA Technologies, Inc. VIA Bus Master IDE Controller CD/DVD DrivesHere are the CD and DVD drives that we have detected on your system: Model Type Max Read Speed Max Write Speed COMPAQ DVD-ROM DRD8120B DVD-ROM 7040 KB/s (40X) N/A Brand/Model NVIDIA RIVA TNT2 Model 64 Pro Resolution 1280x1024 pixels Colors 16 million DirectX version 5.3.0000001.0904 built by: private/Lab06_dev(DXBLD OpenGL version 5.1.2600.0 (xpclient.010817-1148) Acceleration options Enabled Performance 38.64 MP/s (No similar CPU/MHz/video) Kan noen hjelpe meg med hva jeg trenger å gjøre for å opgradere pc min for inntil 8 tusen? eller burde jeg bare kjøpe en ny pc fra komplett, en jeg kan velge komponenter til selv? Eventuelt hvilke komponenter bør jegvelge til spilling? denne pc-en: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10080 eller: http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10033 har windows xp på compaq-en så jeg kan vel bare overføre den og alt annet jeg har på compaq-en til den nye harddisken? slipper vel å kjøpe xp på nytt? håper det er noen flinke her!! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå