Gå til innhold

10 pc 1 server 2 dsl ? noen tips

TkaPower

Anbefalte innlegg

Hei

vi har her på huset en st sbs 03 server som da har brednett 2mbit linje

i dag har jeg fått instalert telenor 2mbit linje

vi har nå i dag fra brednett dsl ruter inn på servern og der etter rett ut til 10 pc de pc bruker til kontor og instalert voip på alle disse pc siden dette er da ett support senter, pluss og de har og mailen sin på samme server, + at 10 st har mail på samme server men bruker bare da web akses,

det jeg har lyst på er da,

servern skal ha brednett tilgang og folk skal kunne nå denne servern uanset

men alle pc som er på kontoret de 10 skal da bruke telenor som bredbånds tilknytning men for det ha tilgang på servern som da har brednett tilknytning

begge dsl modemene står på samme rom så skal da kunne gå ann og mekkes på noe sett, noen tips ?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F
Først vil jeg bare spøre hvilket OS det er snakk om !

Trådstarter sier Standard Small Business Server 2003.

Til trådstarter: Det finnes dsl routere/modem med 2 WAN tilkoblinger. Alt etter pris for hva du vil de skal gjøre. Noen har lastbalansering og noen har fallover når en linje går ned. Du skal kunne få 2+2 Mb tilsammen. Fortigate-60 har en slik mulighet, men den svir 10 lapper i lomma.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg rett ønsker du at disse 10 brukerne skal benytte telenor linja som WAN, men fremdeles ha tilgang til serveren. Serveren skal benytte seg av brednett linja som WAN men igjen fremdeles være tilgjengelig for brukerne?

Det virker for meg som om det enkleste da vil være å sette 2 nic i den eneservere, 1 til brednett og 1 til LAN. så bruker du en vanlig bredbåndsrouter til telenorlinja og kobler alle brukere samt LAN nic'et i serveren sammen i samme LAN bak bredbåndsrouteren. Pass da bare på at du bruker en fast ip på LAN nic'et i serveren, slik at det ikke blir krøll med hvilken IP serveren skal benytte seg av ut mot WAN.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...