Gå til innhold

ATI ønsker storoppkjøp

Anbefalte innlegg

De kan ikke måle seg med Nvidia sine, uansett plattform.

På MAC skal visstnok ATI være suveren. Og husk at på windows-plattformen har de vært mer eller mindre i føringen de siste årene. Nå ligger nVIDIA og ATI likt på Windows-plattformen. Det er på Linux/FreeBSD nVIDIA er het sjef. Fanboy-uttalelser synes jeg vi får nok av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På MAC skal visstnok ATI være suveren. Og husk at på windows-plattformen har de vært mer eller mindre i føringen de siste årene. Nå ligger nVIDIA og ATI likt på Windows-plattformen. Det er på Linux/FreeBSD nVIDIA er het sjef. Fanboy-uttalelser synes jeg vi får nok av.

Enig med deg der, de 3 siste skjermkortene mine før jeg gikk til innkjøp av 6800gt(pga ytelse pr krone umodda(3000kr)) var fra ati(8500le,9500@9700, og 9800pro@xt og det var da aldri noe tull med driverene i windows. God tvut hadde de foresten lenge før nvidia. Det eneste jeg liker bedre med det nye skjermkortets drivere er at jeg kan velge dualhead på tv ut sånn at tven dukker opp som ekstra skjerm. Da slipper jeg at det blir samme oppløsning og refresh på tven og skjermen. Det irriterte meg grenseløst med ati. Ellers så er ati raskere ute med nye drivere enn nvidia for tiden. De driverne jeg bruker nå er de siste offisielle og de er ikke akkorat veldig nye.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy om det er det du tror. Eier selv et ATI kort, men syns driverene ikke er like funksjonell og gode som Nvida har. Men nok om det...

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy om det er det du tror. Eier selv et ATI kort, men syns driverene ikke er like funksjonell og gode som Nvida har. Men nok om det...

Du hørtes ganske fanboy ut, for sannheten er mye mer nyansert enn det du vil ha det til. Men dette har forøvrig ingen ting med topic å gjøre. Her er det snakk om ATI sine eventuelle oppkjøp, ikke en ATI vs nVIDIA-diskusjon, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Hva med en hovedkortprodusent ? Flere av de sliter nå, sikkert mulig å gjøre gode kjøp.
Er det særlig verdiskapning ingen på hovedkortproduksjon?

Eller Transmeta for å få tak i en cpu.

Transmeta er en mer realistisk mulighet: arkitektene derfra kan hjelpe ATI med å gjøre GPUene sine til mer generelle vektorprosessorer. Det er ikke mye som mangler, tror det er branch- og loop-kontroll som er det viktigste.

Kunne blitt en (liten) konkurrent til Intel. Ati har jo chipsett allerede.

Komplett ATI pc kunne kanskje vært noe. Egne hovedkort med tett integrering av GPU-CPU-RAM.

Lager de for komplette maskiner, vil det virke som en trusel mot andre kuinder av chipsettene deres, neppe en god ide. Intel er forsiktig med dette.
Lenke til kommentar
God tvut hadde de foresten lenge før nvidia. Det eneste jeg liker bedre med det nye skjermkortets drivere er at jeg kan velge dualhead på tv ut sånn at tven dukker opp som ekstra skjerm. Da slipper jeg at det blir samme oppløsning og refresh på tven og skjermen.

I know, off-topic, men må bare kommenterer dette... Jeg kjører selv med nyeste Catalyst drivere og har Tv'en satt opp som egen skjerm, ingen problemer det. Skjermen min kjører 1280*960@85hz og TV'en har 1024*768@60hz. OG ATi har en kjekk funksjon som kalles Theatre Mode, som gjør at alle filmer kjøres i vindu på skjermen og i fullscreen på TVen! Genialt! :)

(kan godt være nVidia og kan dette, kjenner jeg ikke til)

Og driver kvaliteten til ATi har gått opp noe helt vannvittig etter at de begynte på Catalyst programmet. En kan si hva en vil, men en kan ikke bestride det. Forceware driverne til nVidia har lenge vært bra og er enda bra. Spesielt på *nix plattformen er nVidia MYE bedre enn ATi. Men å snakke om at det ene selskapet har "bedre" drivere enn det andre blir vrient syns jeg... Kan liksom ikke sammenliknes direkte, er så mye som spiller inn i en slik vurdering. Er det ytelse man snakker om, eller WHQL sertifisering? Antall "known issues"? Antal spill man får problemer med? Summen av alle disse?

Subjektive meninger om hvilke drivere som er best kan vi alle komme med, men slikt betyr veldige lite syns jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...