Gå til innhold

XFX 6800GT eller PowerColor Radeon x800xl ?

Heatseeker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har afp hovedkort koster 6800gt 2999,- på microplex da hadde jeg gått for det

Det ville jo i såfall være litt rart at han spurte om to PCI-E kort om han skulle ha AGP.. ;)

Av disse ville jeg nok valgt X800XL men holdt meg langt, langt unna komplett sitt drøyt overprisede kort. Gå heller for kortet som guezz pekte til. :)

Lenke til kommentar
kossen vett eg om eg har vga??

og det blir vell ikkje dorleg grafikk eller noe sånt??

skjermkort.jpg

5 = VGA (en blå, kort og tykk kontakt)

6 = DVI (en hvit, lang og smal kontakt)

Jeg vet om ingen skjermer som ikke minst har VGA.

Nei, du får ikke dårlig grafikk av VGA. :)

Lenke til kommentar
afp? :p

og nei.. de har ikke 6800gt på microplex.. (eller noe skjemkort i det hele tatt)

edit: de har Club 3d 6800gt på MPX til 2995

Det du linket til er et AGP kort, han skal nok ha PCI-e siden X800XL er et alternativ.

Valget er ganske lett, skal du ha SLI går du for 6800GT, skal ikke ha det går du for X800XL. Jeg ville gått for X800XL siden det blir mye billigere enn 6800GT og 2 stk 6800GT blir ufattelig dyrt selv om det gir konge ytelse men likevel.

Lenke til kommentar
jo, men jeg regner med(er ikke 100% sikker) at x800xl kan brukes til amr.

da vil jeg si x800xl er et bedre kjøp

Jeg trodde ikke AMR var sluppet enda, tror det fortsatt er litt fram i tid. Så da er det litt merkelig at X800XL har AMR hvis ikke det er sluppet. Men jeg er ikke sikker, jeg har ihvertfall ikke fått med meg at det er blitt sluppet da.

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke AMR var sluppet enda, tror det fortsatt er litt fram i tid. Så da er det litt merkelig at X800XL har AMR hvis ikke det er sluppet. Men jeg er ikke sikker, jeg har ihvertfall ikke fått med meg at det er blitt sluppet da.

Det må komme hovedkort som støtter AMR, men jeg er ganske sikker på at X800 XL støttes når hovedkortene en gang kommer. Hvis en kjøper skjermkortet nå kan en selvsagt ikke bruke AMR før en selger det gamle hovedkort når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du dette, da AMR ikke er annonsert...?

Du baserer deg altså bare på rykter?

Selv uten AMR er x800XL et bedre kjøp. 6800GT er overpriset... Eneste to tilfellene 6800Gt er bedre er hvis du kommer til å bruke SLi (iallefall så lenge AMR ikke er lansert, og vi ikke har noen resultater) eller hvis du kommer til å bruke Linux...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...