Gå til innhold

XFX 6800GT eller PowerColor Radeon x800xl ?

Heatseeker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X800XL har faktisk 16 pipes. Det er faktisk på 3. plass blandt ATI kortene, bare XT kortene som er over. GT kortet er så aldeles ikke dårlig men tror du vil få mer igjen for pengene for et X800XL. Men XL kortet finnes bare i PCI-e format så hvis du har AGP må du gå for GT kortet, som fortsatt er et glimrende valg.

Lenke til kommentar

x800xl helt klart. Du sparer ett par lapper. Kortet ligger vel imellom x800pro & x800xt.

MEN, ta valget etter hvilket spill du skal spille:

6800gt: CoD, doom3

x800xl: farcry,bfv,hl2

Endret av eln
Lenke til kommentar
Edit:

Jeg la merke til at begge kortene du har foreslått har 2 DVI-kontakter. Er dette et krav fra din side?

Det kan bli et problem ja. Har du DVI på skjermen? For hvis ikke vil det ikke virke. Går ikke an å kjøre en analog konverter på en DVI port.

Det kortet jeg har foreslått har en DVI og en VGA-kontakt. Det har ikke noe hensikt å kjøpe en VGA-til-DVI-adapter siden kvaliteten blir den samme (det følger uansett med en DVI-til-VGA-adapter med skjermkort). Dessuten har skjermer med DVI- også VGA-tilkobling.

Det kan jo være at han driver med grafisk design og da trenger to DVI-tilkoblinger til de to LCD-skjermene, hvis han har så mange skjermer ...

Endret av guezz
Lenke til kommentar

X800XL gir mer for pengene enn 6800GT PCIe. PCIe versjonen av 6800GT er foreløpig ganske overpriset... :roll:

6800GT vil nok være litt vassere i OpenGL applikasjoner, og hvis du vurderer SLi en gang i fremtiden så er 6800GT det du bør gå for...

Ellers er X800XL kortet for deg... :yes:

Lenke til kommentar
skrevet av MacManus

Det kan bli et problem ja. Har du DVI på skjermen? For hvis ikke vil det ikke virke. Går ikke an å kjøre en analog konverter på en DVI port.

Ehh, dette hadde jeg til og med på mitt riva TNT2 :whistle:

Lenke til kommentar
eg skall ha meg saphir radeon x800xl.

eg hr ikkje akuratt den nyeste skjermen.  det er ein ibm 674 17 tommers. ctr skajerm.

vill det virke??  kan eg koble skjermkortet ti skjermen??

Så lenge skjermen har VGA-kontakt så går det. VGA er jo standard på skjermer. DVI har den nok ikke siden skjermen er gammel.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...