AMD_Bruker Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Er dette et AGP-kort ? Har du prøvd å oppdatere driverne til hovedkortet. Du får sjekke BIOS'en på nytt. Må være noe i BIOS vedr. grafikk. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Jeg tror jeg vet hva som er feil. Du har muligens fått stilt oppfriskningsfrekvensen til skjermen for høyt. (Måles i Hz og kan gjøres fra de fleste kontrollpanel i Windows). Skjermen din kan altså ikke vise så mange Hz i den oppløsningen PC-en din vil kjøre når påloggingen skal komme frem. Det du gjør er å trykke F8 under oppstart (et sted mellom optellingen av RAM, harddisker osv i starten og den WinXP loading skjermen med en sånn bar som går frem og tilbake). Da kommer du inn til en meny hvor du kan velge "Aktiver VGA modus" eller lignende. Velg det og PC-en vil starte opp i 640x480 med 60 Hz. Dette er en oppløsning og oppfriskningsfrekvens som alle skjermer kan vise. Vips så får du logget inn. (Da kan du senere forandre oppløsningen og oppfriskningsfrekvens. Merk at du burde passe på å sette oppfriskningsfrekvens på et lavt tall som 60-80 Hz, dette skal de fleste skjemer klare i oppløsninger som 1024x768. Høy oppfriskningsfrekvens er best og "sunnere" for hodet og du blir mindre sliten av PC-en) Håper dett fungerer. Edit: Gi tilbakemelding hvis dette fungerer. Endret 1. februar 2005 av Zythius Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg hadde faktisk prøvd dette før, uten hell, men takk for tipset. (jeg lærte noe nytt, jeg prøvde det, men visste ikke hva det var...nå vet jeg det) Jeg tror ikke det er noe galt med BIOS, fordi det har virket med akkurat de samme innstillingene før, dessuten har jeg restartet BIOS, mer enn en gang... Ja det er ett AGP kort. (hehe litt sent å si det nå kanskje) Jeg er nesten helt sikker på at det er ett eller annet feil med driverne, jeg tror at jeg har innstalert en driver for mye, jeg blandet noen, og tror at jeg uheldigvis fikk innstalert en driver til det nye kortet mitt (connect 3d x800 pro) så jeg skulle gjerne fått sett om denne driveren fremdeles lå der på en eller annen måte. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Sett inn kortet ditt! Fjern alt av ATI drivere. Sett inn det kortet som SKAL stå! legg inn driverne. Burde funke hvis alt annet er i orden.......... Gi tilbakemelding Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 hmm.... ok skal prøve det... har mistet alt håp omtrent, så jeg tviler på alt... vennen min er syk nå, så får prøve det senere, tilbakemelding kommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 dessuten har jeg restartet BIOS, mer enn en gang... Jeg har hørt om "reset" og "oppgradering" av BIOS. Men "restart"? Nu vel. Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 jeje.............. flisespikkeri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå