Gå til innhold

Virus som slår av maskinen

Anbefalte innlegg

Hei. En kollega av meg har fått et virus på maskinen. NAV oppdager viruset men kan ikke gjøre noe med dette. Han husker ikke hva viruset heter.

Noen her som husker hva dette viruset heter, slår av maskinen etter et minutt når den først har startet...?

Noen som har hatt dette viruset, og blitt kvitt dette? I tilfelle, hva gjorde dere da?

EDIT: Startet i feil forum, bedt om at dette flyttes til riktig forum.

Endret av c-man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kollegaen din er infisert av Blaster-viruset.

Gjør følgende: Start opp datamaskinen, trykk Start -> Kjør. Skriv "cmd" og trykk Enter. I vinduet som kommer opp skriver du "shutdown -a", uten anførselstegn selvsagt. Når det er gjort, kan du gå i gang med å fjerne viruset. Det gjøres slik:

• Stopp alle mistenkelige prosesser. Trykk Ctrl+Alt+Delete og se etter disse filnavnene
    MSBLAST.EXE, PENIS32.EXE, TEEKIDS.EXE, MSPATCH.EXE, MSLAUGH.EXE, ENBIEI.EXE

• Tett sikkerhetshullet i Windows. Du finner den nødvendige patchen her. Husk å velge samme språk som du har på operativsystemet.

• Last ned FixBlast.exe fra Symantec og kjør programmet.

Håper ikke dette var for vanskelig. Bare å spørre om du lurer på noe. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil gå i sikkerhest modus(det er så treigt ;P) så kan du med engang du kommer inn på pcen skrive dette i kjør linja:

Shutdown -a

Den commanden vil skru av timeren og pcen vil ikke bli restarta, så kan du hente fikser og alt muligt anna du måtte trenge

Lenke til kommentar
Hvis du ikke vil gå i sikkerhest modus(det er så treigt ;P) så kan du med engang du kommer inn på pcen skrive dette i kjør linja:

Shutdown -a

Den commanden vil skru av timeren og pcen vil ikke bli restarta, så kan du hente fikser og alt muligt anna du måtte trenge

Det funker ikke,det er kjør>cmd og så Shutdown -a i boksen.

Lenke til kommentar

Hei!

Har hatt både w32.blaster.exe og w32.sasser.exe. Med meg var det slik at dataen restarta etter nøyaktig 6-7 min (w32.sasser.exe) og forskjellige tider (w32.sasser.exe). Dataen restartet bare når jeg var på internett! Fikk dem vekk ved å installere patchene som Antikapitalist nevner.

Ganske greie virus å fjerne... :)

Hilsen Daniel aka. _Adler_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...