svampbob Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Lillesøsteren min, som snart blir 13 år, ønsker å kjøpe seg digitalkamera til rundt 3500 kr. Verken jeg eller hun har særlig snøring på kameraer. Jeg har ikke tid å sette meg inn i det, så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg selv om dere sikkert er lei av å svare på slike poster. Hun liker å ta bilder av dyr, særlig hunden, på nokså nært hold, både ute og inne. Hun skal neppe dra på noen langturer i skog og ødemark eller Bangladesh, så jeg tror ikke batteri- og minnekapasitet er så veldig viktig. Hun vurderer Canon Digital Ixus 500 og Pentax Optio X. Tror dere ett av de kunne være noe for henne? Eller har dere andre forslag? Lenke til kommentar
P.E.R. Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) En 12 åring som bruker 3500kr på et kamera Canon Digital Ixus 500 er et sikkerrt kjøp. Endret 27. januar 2005 av P.E.R. Lenke til kommentar
knert Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 av de kamerene kjenner bare til ixus som er et garantert sikkert kjøp. men hun blir garantert også fornøyd med et til 2000 kr. se på powershot serien, der er det mye bra! mitt powershot a60 er utrolig bra, men vet ikke om du får fatt i det mer. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Som nevnt over her så er 3 500 kr VELDIG mye penger for en 12 åring å legge i et kamera. Og siden hun er en nybegynner så vil hun sikkert være fornøyd med et billigere. Og da kan hun jo ha penger til overs til annet. Canon ixus 30, 2425 kr: https://prisguiden.no/produkt/21397 Minnekort på 512 mb, 331 kr: https://prisguiden.no/produkt/2296 Minnekort leser, 136 kr: https://prisguiden.no/produkt/15054 2892 kr. Med porto og oppkrav kommer det nok på litt over 3 000 kr. Da har hun noen hundrelapper til overs til å betale for fremkalling. AKIRA Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Dobbelpostet AKIRA Endret 27. januar 2005 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har brugt Nikon Coolpix 2100 meget på arbejdet. Det kan efterhånden fås til 900 d.kr. Muligvis er billederne ikke helt så fine som IXUS, men det er billigere og har 3 x optisk zoom og bruger alm. batt. har selv Ixus II som jeg varmt kan anbefale (har kun 2 x optisk) Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg slutter meg til de som synes det er hårreisende å la en 13-åring svi av så mye penger på kamera, attpåtil, såvidt jeg forstår, det første digitalkameraet. Da støtter jeg også forslaget om et Coolpix 2100. Det er et helt greit begynnerkamera, og til en helt grei pris. Alternativt et av de rimelige Olympus-kameraene i C-300-serien (ikke Mju 300). De får man også til rundt 1000-lappen, også da meget bra kvalitet til prisen. Jeg synes ikke hun burde svi av særlig over en 1000-lapp ti ldette. Det får i såfall bli etter et par års bruk/erfaring. Da kan man f.eks. heller ha saltet ned litt konfirmasjonspenger. Jeg, som har rundet 40, vegrer meg selv får å svi av så mye penger til fritidsartikler. Da burde iallfall et barn bremse litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå