Gå til innhold

Raskeste AMD prosessoren med 266fsb?

Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Som emnet sier: Hva er den raskeste prosessoren jeg kan sette på et hovedkort med 266Mhz Fsb?

Chipsettet er et nForce 220, og så vidt jeg har funnet ut takler det ikke mer enn 266 Fsb.

Hvis det er noen som mener noe annet, vil jeg gjerne vite det. Det beste hadde jo vært å kunne sette på en Barton prosessor.

I dag står det en Xp2200+ Througbred på hovedkortet

Vil forresten en Xp-M prosessor kunne brukes på et hovedkort med dette chipsetet?

Mvh Lasse

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette på en CPU med Barton-kjerne, men den vil nok da kjører på en lavere hastighet enn den er beregnet for. Riktig nok kjører XP-m med Barton-kjerne 266"Mhz", men jeg tør ikke garantere at det fungerer da jeg har null erfaring med de. Forøvrig tror jeg det vil være vanskelig å finne en AMD Athlon XP med Thoroughbred-kjerne. Skulle du alikevel finne noen vil jeg tippe at XP 2600+ vil være den raskeste som kjører 266"Mhz".

Edit: sitter forresten nå og se om det står noe rundt det her (raskeste CPUen som kjører 266"Mhz") på AMDs sider.

Edit#2: Jepp, XP 2600+ vil være det høyeste på 266"Mhz"

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Akkurat det jeg vil unngå. måtte klokke ned prosessoren.

Hadde vært perfekt og kunne kjøre en xp-m på maskinen da denne utvikler utrolig lite varme.

Har du link til siden hos Amd hvor du leste om xp2600+?

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...