Gå til innhold

POV Geforce 6800 Ultra PCX

Nugget

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig fått dette kortet og er kjempefornøyd med det :p Som alltid lurer jeg imidlertid på om det har potensiale for bedre ytelse, så derfor lurer jeg på om det er andre der ute med samme kort som kan dele erfaringer.

Først og fremst: Er det noen som har klokket kortet? Jeg kjørte Rivatuner, men fant liksom ikke ut av hvordan jeg bruker det til klokking :dontgetit: (er litt nybegynner på dette).

En ting til: Når jeg går inn på Nvidia utilities eller noe sånt så står det Geforce 6800 Ultra PCI Express x8. Er dette optimalt? Jeg trodde at PCX kortene kunne kjøre i x16, eller er det jeg som har misforstått noe her? :ermm:

Jeg benytter siste Forceware driver (beta).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører samme kortet selv, å mitt surrer å går på 450/1200 til vanlig. Dette takler mitt kort uten problemer. Om du kan klokke like langt vet jeg ikke. Det må du nesten bare prøve deg frem til.

Anbefaler deg å bruke denne å klokke med.

CoolBits 2

Bare trykk på agree så skal den laste ned. Kjør den, å etter dette er gjort skal du kunne klokke under driverinstillinger. Husk at det er både en 2D å en 3D der. Det er 3D du må klokke for å få mer ytelse.

Lenke til kommentar
Bare en ting, du har et av de kraftigste kortene på markedet, hva skal du med å klokke? Det er jo rett og slett undødvendig. Men uansett, fulgte det ikke med et klokkeprogram? Det pleier det å gjøre, men rivatuner er rimelig lett.

Hvordan klokke et skjermkort. Her har du en guide til hvordan man gjør det i rivatuner.

Unødvendig? Man får da aldri nok FPS. Jeg vil ihvertfall ha mest mulig ytelse. Hvis jeg kan få mer ytelse ved 1 min jobbing i driveren, eller i bios, uten å miste stabilitet så gjør jeg selvsagt det.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Unødvendig? Man får da aldri nok FPS. Jeg vil ihvertfall ha mest mulig ytelse. Hvis jeg kan få mer ytelse ved 1 min jobbing i driveren, eller i bios, uten å miste stabilitet så gjør jeg selvsagt det.

Det er jo ikke nødvendig å klokke et Ultra kort. Man får topp ytelse med det kortet og man merker ingen forskjell i spill med å klokke det. Eneste man merker forskjell i er benchmarks. Og det er jo en helt annen sak, men å klokke for å få bedre ytelse i spill med et Ultra kort er unødvendig.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke nødvendig å klokke et Ultra kort. Man får topp ytelse med det kortet og man merker ingen forskjell i spill med å klokke det. Eneste man merker forskjell i er benchmarks. Og det er jo en helt annen sak, men å klokke for å få bedre ytelse i spill med et Ultra kort er unødvendig.

Jeg er uenig, men det kan være så. Selv ett 6800Ultra sliter med f.eks Doom3 med full AA å AF.

Lenke til kommentar
Bare en ting, du har et av de kraftigste kortene på markedet, hva skal du med å klokke? Det er jo rett og slett undødvendig. Men uansett, fulgte det ikke med et klokkeprogram? Det pleier det å gjøre, men rivatuner er rimelig lett.

Hvordan klokke et skjermkort. Her har du en guide til hvordan man gjør det i rivatuner.

Ler. Ingen vits i? Om man har det beste må jo selvfølgelig dette også klokkes! Ellers kunne man kjøpt et GT kort da og klikke til Ultra hastighet. Det er jo noe av sjarmen med å ha det som er det råeste det jo! Å ha en ytelse som er RÅ!

Lenke til kommentar

Er sikkert ikke så veldig viktig å klokke kortet, det går så det griner i HL2 og Doom3 uansett :p , men jeg har lyst til å gjøre det dersom det går an. :p

Etter hva jeg har forstått så fulgte det ikke med noe program for å klokke kortet. (Ihvertfall ikke som jeg har oppdaget).

Kikket litt på den Rivatuner guiden. Jeg har ikke PCen foran meg nå men jeg mener at jeg ikke fikk opp de overklokkingsmulighetene slik det fremstår i den guiden. Dette har kanskje noe med kortet eller driveren å gjøre. Hva vet vel jeg? :blush:

Lenke til kommentar

Ler. Ingen vits i? Om man har det beste må jo selvfølgelig dette også klokkes! Ellers kunne man kjøpt et GT kort da og klikke til Ultra hastighet. Det er jo noe av sjarmen med å ha det som er det råeste det jo! Å ha en ytelse som er RÅ!

Men da blir dette noe som ikke har med å få best ytelse ut av spillene. Det har med å klokke det for å vite at man har klokket det og at man har høye klokkefrekvenser. Er noe annet enn å klokke for å få bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...