agfa Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har et Creative T5400 5.1 sorroundanlegg og et innebygd C-Media lydkort. Jeg synes lyden er ok på filmer og spill, men skulle gjerne hatt bedre lyd på mp3-filer. Vil det da hjelpe med et nytt lydkort, eller fungerer ikke mp3 særlig bra i 5.1. Har sett på Creative Audigy 2 ZS til 499 kr. Er dette bra til mp3? Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Vel mp3 er vel et stereo format. Kan nok få endel bedre lyd ved å kjøpe nytt lydkort men ville heller ha satset på å sjekke kvaliteten på mp3 filene. Du sier at lydkortet fungerer ok på spill og filmer disse har som oftest mye bedre kvalitet på lyden enn standard mp3 filer. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg hadde først et integret AC97 tror jeg det het kjøpte meg da SB live 5.1 og all lyd ble mye bedre trengte ikke skru opp så høyt på forsterkeren som jeg måtte på det integrerte, siden kjøpte jeg meg SB Audigy (1). Kjenner en som Har SB Audigy 2 det er et meget godt kort ville ha gått for Audigy 2. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har sblive 5.1 selv.. koster 200,- og... Funker helt greit til mp3 iallefall mp3 er nå ikke noe høykvalitets format(i de fleste tilfeller) så tror ikke du vil merke enorm forskjell.... Husk at kvaliteten på mp3 kommer ann på bitrate'n i fila, f.eks en fil med 128 i bitrate vil bli dårligere enn en med 512. Hvis du først har en fil men 128 får du den aldri over i 512 f.eks, fordi at da er allerede filene komprimert sånn at lyd data fra orginal filen er borte. DVS jo mer du komprimerer, jo mer lyd data går tapt. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Mp3'er er i stereo 16 bit ved 44100hz, noe som er helt standard selv på de billigste kortene. Kan være at bitrate'en på mp3 filene dine er lav (128kbit eller mindre). Desto flere kbit mp3 fila er enkodet med, desto bedre lyd men også større filstørrelse. Du kan lære mer om mp3 dekoding/enkoding her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå