gunlovin Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg vurderer å kjøpe et tv-kort med tuner. Tenker å sette det inn i en HTPC koblet til en plasmaskjerm via DVI. Det er jo selvfølgelig ønskelig å oppnå best mulig tv-bilde, og jeg lurer derfor på om det finnes TV-kort med digital tuner, som kan brukes uten smartkort fra kabel-tv-selskapene. Har googlet litt, men ikke funnet noen som ikke krever digitalt signal inn for å gi digitalt ut. Jeg vil helst slippe å ha en ekstra digital tuner-boks stående under tv'n, vil derfor forsøke å få alt inn i HTPC'n (DVD-spiller, digital tuner, mediaspiller). Litt på siden, og kanskje litt feilpostet spørsmål. Hva gir best bilde på plasmaskjermen? DVI, S-video, Scart eller noe annnet? edit: skrivefeil Endret 27. januar 2005 av gunlovin Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har registrert at det var en diskusjon om det her: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=777 Angående signaltyper, SCART er en plugg og S-Video er et signal, så det er feil å spørre hvem av de som er best (du kan kjøre S-Video via SCART). DVI skal (teoretisk) være best, siden det er digitalt. RGB og komponent er best av de analoge, S-Video er noe dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå