Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Må bare få ut litt.. i går mens jeg brant ut noe ble plutselig maskinen veldig treg, fikk da til slutt brent, dro ut og når jeg kom hjem gikk maskinen i loop. En også gjenkjennelig lyd kom fra c: disken.. scratch scratch scratch.... osv. Kjørte et diskscannings program og etter 7% hadde den funnet over 300 feil, den ga faktisk opp å prøve å reparere. Så nå må jeg vel ut å lete etter ny disk Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Sjekk ut denne tråden AtW Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hva slags disk var det? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 ibm 60 GB.. jaja.. endelig fått maskinen opp å gå, på en 8gb disk for OS Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har hørt om mange IBM-disker som har dødd en tidlig og unaturlig død. Min brors 40GB-disk døde i jula. Selv har jeg hatt flere ibm-disker, men ingen har avgått med døden før jeg solgte de. Det kan ha en sammenheng med at jeg tar de ut av maskinen iblant og koser med de, noen netter tar jeg de med i senga også. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Vel nå ser jeg disken og root helt fint i windows, kommer inn på alt utn om documents og settigns ser det ut som, og er jo der det er ting jeg trenger.. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har også hatt en IBM disk som har gitt opp livet. ser ut som dette er varemerke til IBM Lenke til kommentar
prinsen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) IBM har vel lagt ned all produksjon av disker eller solgte de disk avd??????.... uansett de ga opp fordi de ikke klarte å lage bra produkter..... IBM diskene var med andre ord ikke levedyktige......bare crap Endret 27. januar 2005 av prinsen Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har også hatt en IBM disk som har gitt opp livet. ser ut som dette er varemerke til IBM I hvert fall når det kommer til harddisker. Det er en grunn til at IBM solgte harddiskproduksjonen sin til Hitachi. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Weeee greide å komme meg til mappa der pst filen til outlook lå, også det eneste jeg greier å komme meg inn på nesten, noen ubrukelige mapper og det.. hvorfor kan ikke noen bare lage et medium som ikke dør på seg? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jøss, finnes det folk som bruker 60 gb disker som primær disk ennå? Ser her på forumet så trodde jeg 90% hadde 1 tb og mer. Har forresten en 60 disk jeg også; i laptopen. Men det er surt når eg disk kræsjer, men er vel ikke mer å vente på en såpass gammal disk da. Hvor gammal var den? 4-5år? Har faktisk bare hatt 6 disker som har kvelda; 2x 120GB WD CAVIAR 1x WD ENTERPRISE 18,3 GB Ultra SCSI 10`000rpm 1x Quantum Empire 2,1GB SCSI2 1x Conner CFP 4,3 SCSI2 1x Quantum 2,1GB IDE Lenke til kommentar
Vuggum Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) R.I.P Føler med deg mista ein WD 120 se i går. I dag har jeg problemer med ein Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM som har fått det for seg å slå av cachen. Svært dårlig hdd uke for meg. Endret 27. januar 2005 av Vuggum Lenke til kommentar
Launch Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Mista også en WD for noen dager siden, gode harddisker sålenge de fungerer men de bråker og dør også plutselig. Burde snart komme noe annet enn disse dårlige mekaniske harddiskene, må gå ann å få lagret på brikker som tåler enormt mye, bortsett fra varme og for mye strøm da. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 synes det er greit med en ikke alt for stor primærdisk, den har kun programmer, OS og mine dokumenter. spill filmer musikk og alt slikt ligger på andre disker.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 synes ikke påstandene om IBM diskene har helt bra substans, grunnen til at en hører om at IBM disker som er døde er at utrolig mange kjøpte IBM disker før i tiden, for de var regnet som best. For å få en bedre oversikt så må en se på antall solgte disker og hvor stor feilprosent det har vært, da komme IBM ikke så ille ut. men denne diskusjonen har vi vel vært gjennom før (mener jeg har sett tall på dette hvertfall ) Er nå fornøyd med mine IBM disker hvertfall, men har også WD og seagate Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Selv har jeg bare positiv erfaring med maxtor av alle merker kun maxtor som funker nå her i huset uten om 8gb wd disken som jeg bruker nå Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Har faktisk bare hatt 6 disker som har kvelda Jøss! Jeg har bare hatt en enkelt en som har lagt på røret for godt, en IBM/Hitachi TravelStar 40GB som døde to dager før deadline for hjemmeeksamen min - og tok hele besvarelsen min med seg i graven, selvsagt. Selv ikke den gamle 540 MB-disken som jeg sendte i posten i skytteltraffikk mellom Bergen og Oslo har tatt kvelden. Kanskje jeg bare har vært heldig med harddiskene mine, stort sett? EDIT: Enig i at Maxtor er suverene disker. Har stort sett holdt meg til Maxtor opp gjennom årene, og har bare sporadisk hatt disker av andre merker. Kanskje derfor ingen har crasha? Endret 27. januar 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har heldigvis vært heldig med disker. Har over 30 stk men eneste disken som var defekt var doa disk. Kjøling er viktig. Alle disker hos meg har ekstra luft kjøling og de blir byttet hvert 2. år IBM har vært dårlige med levetid noe jeg tror ligger litt igjen selv på hitachi diskene uten å si det sikkert. WD disker tåler juling og egner seg bra i servere Føler med deg kamerat. Kjipt å miste disken sin Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Disken var jo en del år, så joda.. Kan vel ikke vente stort mer vel? God kjøling har diskene mine.. 2*80 vifter som blåser kaldt og godt på de. Men nå har den forsvunnet, får bare lete etter nye penger til ny systemdisk. blir vel en sata, så jeg har 3 sata disker.. ata er fint til cd og dvdbrenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå