Gå til innhold

Disk Døde R.I.P

Dr3as

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt.. i går mens jeg brant ut noe ble plutselig maskinen veldig treg, fikk da til slutt brent, dro ut og når jeg kom hjem gikk maskinen i loop. En også gjenkjennelig lyd kom fra c: disken.. scratch scratch scratch.... osv. Kjørte et diskscannings program og etter 7% hadde den funnet over 300 feil, den ga faktisk opp å prøve å reparere.

Så nå må jeg vel ut å lete etter ny disk :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om mange IBM-disker som har dødd en tidlig og unaturlig død. Min brors 40GB-disk døde i jula. :no:

Selv har jeg hatt flere ibm-disker, men ingen har avgått med døden før jeg solgte de. Det kan ha en sammenheng med at jeg tar de ut av maskinen iblant og koser med de, noen netter tar jeg de med i senga også.

Lenke til kommentar

IBM har vel lagt ned all produksjon av disker eller solgte de disk avd??????....

uansett de ga opp fordi de ikke klarte å lage bra produkter.....

IBM diskene var med andre ord ikke levedyktige......bare crap :no:

Endret av prinsen
Lenke til kommentar

Jøss, finnes det folk som bruker 60 gb disker som primær disk ennå? :p

Ser her på forumet så trodde jeg 90% hadde 1 tb og mer.

Har forresten en 60 disk jeg også; i laptopen. :D

Men det er surt når eg disk kræsjer, men er vel ikke mer å vente på en såpass gammal disk da. Hvor gammal var den? 4-5år?

Har faktisk bare hatt 6 disker som har kvelda;

2x 120GB WD CAVIAR

1x WD ENTERPRISE 18,3 GB Ultra SCSI 10`000rpm

1x Quantum Empire 2,1GB SCSI2

1x Conner CFP 4,3 SCSI2

1x Quantum 2,1GB IDE

Lenke til kommentar

R.I.P

Føler med deg mista ein WD 120 se i går. I dag har jeg problemer med ein Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM som har fått det for seg å slå av cachen. Svært dårlig hdd uke for meg. :(

Endret av Vuggum
Lenke til kommentar

Mista også en WD for noen dager siden, gode harddisker sålenge de fungerer men de bråker og dør også plutselig.

Burde snart komme noe annet enn disse dårlige mekaniske harddiskene, må gå ann å få lagret på brikker som tåler enormt mye, bortsett fra varme og for mye strøm da.

Lenke til kommentar

synes ikke påstandene om IBM diskene har helt bra substans, grunnen til at en hører om at IBM disker som er døde er at utrolig mange kjøpte IBM disker før i tiden, for de var regnet som best.

For å få en bedre oversikt så må en se på antall solgte disker og hvor stor feilprosent det har vært, da komme IBM ikke så ille ut. men denne diskusjonen har vi vel vært gjennom før (mener jeg har sett tall på dette hvertfall )

Er nå fornøyd med mine IBM disker hvertfall, men har også WD og seagate :)

Lenke til kommentar
Har faktisk bare hatt 6 disker som har kvelda

Jøss! Jeg har bare hatt en enkelt en som har lagt på røret for godt, en IBM/Hitachi TravelStar 40GB som døde to dager før deadline for hjemmeeksamen min - og tok hele besvarelsen min med seg i graven, selvsagt.

Selv ikke den gamle 540 MB-disken som jeg sendte i posten i skytteltraffikk mellom Bergen og Oslo har tatt kvelden. Kanskje jeg bare har vært heldig med harddiskene mine, stort sett?

EDIT: Enig i at Maxtor er suverene disker. Har stort sett holdt meg til Maxtor opp gjennom årene, og har bare sporadisk hatt disker av andre merker. Kanskje derfor ingen har crasha?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har heldigvis vært heldig med disker. Har over 30 stk men eneste disken som var defekt var doa disk. Kjøling er viktig. Alle disker hos meg har ekstra luft kjøling og de blir byttet hvert 2. år

IBM har vært dårlige med levetid noe jeg tror ligger litt igjen selv på hitachi diskene uten å si det sikkert. WD disker tåler juling og egner seg bra i servere

Føler med deg kamerat. Kjipt å miste disken sin :cry:

Lenke til kommentar

Disken var jo en del år, så joda.. Kan vel ikke vente stort mer vel? God kjøling har diskene mine.. 2*80 vifter som blåser kaldt og godt på de. Men nå har den forsvunnet, får bare lete etter nye penger til ny systemdisk. blir vel en sata, så jeg har 3 sata disker.. ata er fint til cd og dvdbrenner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...