denlengste Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) hei går med tanker om å kjøpe meg et såkalt "superzoom" kamera, og har kikket litt på konica minolta dimage Z10. har lest en del tester, og den kommer godt ut i alle sammen, samt at folk på diverse forum har jevnt over gode erfaringer med kameraet. ==> det virker som et sikkelig kupp til den prisen(2285,-): https://prisguiden.no/produkt/19652 ellers på dette forumet har jeg registrert at folk har mye godt å si om olympus camedia C-76X kameraene. disse blir da en del dyrere.. (2500-3000 kr) jeg kommer sannsynligvis vil å kjøpe meg Z10, hvis ingen har noen gode argumenter hvorfor jeg bør legge i 700 kr mer for å få C-765, evt 200 mer for å få C-760.. eller kanskje vente på dimage Z20?? ..og en siste liten ting: er det noen stor prinsipiell forskjell på funksjonene til kameraene over og SLR'ene til 10000? tenker da hovedsakelig på mulighetene for å gjøre manuelle instillinger. jeg skjønner jo at et kamera til 2-3000 er en del dårligere enn et til 10000 edit: og hvor er billigste stedet å få tak i et 512MB sandisk ultra II SD-kort? MPX - 630,- kanskje? Endret 27. januar 2005 av denlengste Lenke til kommentar
sinnataggen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Heisann! Jeg har fulgt med på kameraene i denne klassen det siste året og har kansje funnet MIN favoritt i C-765. Grunnen til det er at det er ett kamera som gir all-round gode resulteter og er i tillegg ganske nøytralt når det gjelder kontrast og farge-metnig. Det er ingen tvil om at Z-10 gir mye kamera for pengene og for akkurat det prisen er det kansje det beste kjøpet. Derimot virker det som om det har en tendens til å overmette fargene ganske kraftig. Dvs at kamera automatisk justerer bildet med litt for kraftige farger. Dette gir seg spesielt utslag i litt unaturlige hud-toner og ellers også ganske unaturlige farger. Den litt unøyaktige automatiske hvitbalansen er nok også med på å forsterke dette. Men mange liker bilder med litt kraftige farger, så det er en smakssak. Jeg foretrekker ett nøytralt kamera for da å kunne utføre eventuelle justeringer med programvare. C-765 kan kansje bedre sammenlignes med Z-2, men også dette kameraet (synes jeg) har en tendens til å overmette fargene, men ikke på langt nær i samme grad som Z-10. Derfor ville jeg lagt de ekstra hundrelappene i for å kjøpe med C-765, evt. ventet på Z-20 for å se hva det kan utrette. Men uansett synes jeg alle disse kameraene virker som gode kjøp, så du gjør nok ingen tabbe uansett. Når det gjelder forskjellen mellom disse kameraene og SLR'er til 10 000 så kan man vel si at de er bedre på de aller fleste områder bortsett fra størrelsen. Optikken er mer presis, de er ofte hurtigere, lavere støy nivåer etc. Men det kan sikkert noen andre svare bedre på. Endret 27. januar 2005 av sinnataggen Lenke til kommentar
denlengste Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Z20 får veil. utsalgspris på 2995,- da er det vel ikke helt usannsynlig at denne prisen vil bli lavere ganske fort.. http://www.pqb.no/nyheter/2005.01.21_dimage_Z20.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå