Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av GBIT switch.

Anbefalte innlegg

Hei, vi driver et LAN der vi har et nettverk der vi har mange switcher, som går inn til en hovedswitch.

Til nå har vi hatt 2X 10/100 8port switcher, 3Xgbit 8port switcher og en CNET switch. Som dere ser er det 2x upload fra den. Men da vi prøvde 2 kabler, klikka det. En IT dude jeg kjenner sa at begge switchene må konfigureres. Stemmer dette?

Vi tenker å bytte ut hovedswitch fra 8p til 16p gbit, men må denne da ha sånn konfig ting for at den skal kunne motta to kabler fra CNET?

Endret av Barry White
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kjapp titt på CNET switchen gir intrykk av at den er unamanged. I så fall kan du ikke koble to kabler fra denne til en annen switch hvor begge porter er aktive. Dette fordi det skaper en ring mellom disse og det er ikke bra når du ikke kan konfigurere for det. Enten må du trunke disse to portene, eller skru på Spanning Tree e.l. Siden dette er en unamanged switch (så vidt jeg kan se) er ikke dette mulig.

Lenke til kommentar

Tja, vanskelig å si for jeg er ikke sikker på hvordan du kobler dette.

Siden det bare er denne funksjonaliteten du vil ha, har jeg gått etter pris og ikke sjekket ytelsen i det hele tatt.

Cnet alternativ - Asus, 3.5k;

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=306532&cks=PRL

Når det gjelder managed 8-ports gigaswitch, tror jeg du sliter. Det laveste portnummeret jeg fant var ZyXEL, men den blir overkill her;

http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41170

Det er mulig det finnes andre alternativer men da ligger det ikke under managed hos mpx og komplett.

Si heller hvordan du har tenkt å koble det så blir det lettere. Jeg vil uansett påstå at det antagelig blir mye dyrere enn det er verdt. Antagelig blir det billigere å bare bytte ut CNET switchen med en gigabit switch om det er thrughput dere tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...