Forhatt Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Trenger et substitutt for emacs. Kjører Fedora Core 3, om det har noe å si. *GRØNN*. Emacs er et veldig fint program det, det har bare en feil: istedet for å lage lange linjer, som fortsetter utenfor skjermen, så begynner den på nesten linje igjen. Det syns jeg er fryktelig plagsomt. Og ja, programmet må også ha støtte for syntakskontroll ved fargelegging av java-kode. gedit, som er et annet program som også er på denne maskinen, kan jeg ikke bruke. vim er tekstbasert(?), så det vil jeg heller ikke ha. Trenger noe ala textpad for windows. Det er et genialt program. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Emacs ser kanskje litt gammeldags ut men det kan allt! (tør jeg påstå) Du kan velge om det skal være linebrake eller ei. Et alternativ jeg synes er bra f.eks til java er kate, (som er en del av KDE). Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jEdit er en Java-basert editor som det fins en mengde plugins til, sjekk http://www.jedit.org/. Emacs kan kanskje ikke alt sånn out-of-the-box, men du kan faktisk programmere alt mulig inn der, inklusive alskens tilpasninger av linjemodus - til dette fins det masse funksjoner innebygd også. Et bra miljø for Java er JDE. Hadde bare ikke Emacs vært like arrogant som den er alllsidig... ;-) Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 gvim... vim i grafisk utgave. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 må også ha støtte for syntakskontroll ved fargelegging av java-kode M-x global-font-lock-mode istedet for å lage lange linjer, som fortsetter utenfor skjermen, så begynner den på nesten linje igjen. M-x set-variable truncate-lines t Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Personlige favoritt: JOE Hvis du bruker GNOME så har du gEdit, bruker du KDE har du Kate. Nedit er også et veldig bra program. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ev. bluefish. Er terminal-basert et krav? vim kan vel også syntaxfargelegging på Java Ikke at jeg er noen java-ekspert, men er ikke eclipse en IDE for java? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg er litt enkel, og jeg liker ofte enkle programmer. Jeg mener bestemt at Notepad er det beste programmet som følger med Windows (skal ikke så mye til). Under Linux så bruker jeg kwrite. Fargelegger, wrapper, men uten å sette inn LF eller CR, og du kan folde sammen funksjoner og løkker. (NB! gjenkjenner ikke kode før du lagrer første gang.) Endret 27. januar 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå