Gå til innhold

Skal bygge ny pc brorern min

Anbefalte innlegg

Har nå fått i oppdrag å bygge en pc til broren min..Pc hans kommer til å bli brukt til spill, e-post, skole, video og musikk..Han trenger ikke en super pc til det, for han sitter som oftest på msn..Så jeg har suttet opp et lite opp sett her :

Intel Celeron D 335 2.8 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 256KB cache

Varenr.: 301033

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 63 stk 2005-01-27 890 890

MSI 865PE NEO2-PFISR Hovedkort S478/800 I865PE,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR, Firewire

Varenr.: 122992

Lagerstatus: 100+ stk på lager 909 909

Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128MB AGP, ATI 9200SE, TV-Out, Lite-Retail

Varenr.: 120245

Lagerstatus: 100+ stk på lager 390 390

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 305762

Lagerstatus: 500+ stk på lager 495 495

Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 112810

Lagerstatus: 500+ stk på lager 840 840

Miljøgebyr: 0

Totalt: 3524

Ram: Har det i en annen pc som passer perfekt til det hovedkortet.

Tagan 420W strømforsyning 670,-

Kabinett : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FU847WU 495,-

Totalt kommer alt dette på : 4689,- utn frakt.

Men budsjettet ligge på 5-6 tusen inkl. frakt.

Trenger ikke skjerm,tastatur, mus, cd-rom og floppydisk for dette har jeg fra før.

Noen som har noen innvendinger med dette oppsettet?

Bare kom med innspill, takker for alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville ha statsa mer på dette med tanke på at han skal skulle spille.. dette er nypriser.. komplett har mange demovarer til nedstatt pris.. anberfaler å sjekke der, da jeg i mange tilfeller har kjøpt demovarer derfra.. har fortsatt full garanti.. + med å kjøpe alt fra en og samme plass sparer du minimum 160 kr i frakt. dette opsettet har MYE bedre cpu.. skjermkort med ddr3 minne... sata hd..kostet litt mer en budsjettet ditt, men det vil bli et HAV i forskjell påytelsene!!!!!

pc.JPG

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar
Gratulerer!

Du har overgått budsjettet med 1000 kr.

Respekter folks budsjett.

Og til han som sier at Celeron suger.. Har du prøvd Celeron D?

ikke 1000kr men 700 lær deg å regne mann :p ! dessuten er dette et forslag, og hvis du leser nøye sier jeg at dette er NYPRIS og at demovarer finnes..og celeron suger ja.. har prøvd begge.. ene skuffelsen var større en den andre.

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar
Gratulerer!

ikke 1000kr men 700 lær deg å regne mann! dessuten er dette et forslag, og hvis du leser nøye sier jeg at dette er NYPRIS og at demovarer finnes..og celeron suger ja.. har prøvd begge.. ene skuffelsen var større en den andre.

Vær litt mer saklig jørn nilsen. Celeron fungerer til sitt bruk, selv om en P4 er å anbefale.

Her er det visst snakk om maks 6000 inkludert frakt. Og det er maks, altså jo billigere jo bedre. Så du har egentlig overskrevet budsjettet med 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Gratulerer!

ikke 1000kr men 700 lær deg å regne mann! dessuten er dette et forslag, og hvis du leser nøye sier jeg at dette er NYPRIS og at demovarer finnes..og celeron suger ja.. har prøvd begge.. ene skuffelsen var større en den andre.

Jeg kan ikke se ram noen steder. Trådstarter har ikke skrevet at han har det fra før, men han førte det selv heller ikke opp i sitt opprinnelige forslag.

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar
Gratulerer!

Ditt oppsett vil nå 7000 kr. inkludert frakt..

Budsjettet er maks 6000 kr. inkludert frakt..

7000 - 6000 vil for alltid forbli = 1000 kr.

Hiss deg ned noen hakk du, og tenk litt mer igjennom ting neste gang du vil slå ned på noe andre skriver/sier.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Gratulerer!

Jeg kan ikke se ram noen steder. Trådstarter har ikke skrevet at han har det fra før, men han førte det selv heller ikke opp i sitt opprinnelige forslag.

Mvh.

Magnus Lie

da må du vist lære deg å lese også.. :!: hadde ram.. som jeg sa demovarer er tilgjengelig.. hvis gutten vil spille. kommer han til å bli veldig skuffet over et lite skjermkort og liten cpu.. må se litt inn i framtiden.. ser ikke for meg at han kan kjøre noen gode spill av nyere dato på et så lite oppsett.. hvis han ikke spiller i 640x480 uten aa og af.

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar

Dette er noe jeg aldri har forsøkt meg på før, sette sammen maskinvare til andre enn meg selv... men jeg har da gjort et forsøk som jeg legger ut her... (og gjør meg klar for bødlenes økser :) )

Nec DVD Recorder ND-3520A 16X Black Dual Layer DVD R / RW Bulk, 50027504 396.00

Chieftec Case Midi ATX Tower 360W PFC Black, BX-01B-B-B 630.00

Aopen VGA-Card GeForce 6800LE 128MB AGP DVI TV-Out Aeolus 6800LE-DV128 Retail, 91.05210.406 1,733.87

Intel CPU Pentium 4 S-478 2.4GHz 533MHz 1M Boxed "Prescott", BX80546PE2400E 850.00

HK Samme som i trådstarters oppsett

Samsung Harddisk 160.0GB 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard SilentSeek ImpacGuard, SP1614C 640.00

Prisene er fra PS Data, uten mva... totalpris inkl. trådstarters forslag til HK er vel ca 6400,- men det er mulig å spare litt på f.eks. å bytte skjermkort til et 6600 GT. Chieftecs kabbiser er jo ikke akkurat pryd for øyet... men det er vel innmaten som teller.

Lenke til kommentar

Må det være Intel?

oppsett2to.jpg

Skjermkortet er demovare, men hvis det er utsolgt velger du bare et 9600XT fra skjermkortsiden. Overskrider uansett ikke budsjettet.

Så at de også hadde et 9800SE som demovare på komplett nå. HVis du er kjapp får du kanskje det for 1000 lappen og det yter litt bedre enn 9600XT

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar
Bytt CPU til en P4.

Bytt harddisk til en Seagate.

Bytt skjermkort.

jepp enig der.. skjermkortet kjører knapt bf 1942. og celeron SUGER.. ALDRI mer celeron på meg.. har tross alt hatt en 2.1 celeron med 9600 kort.. vet hva jeg snakker om.

Bytte til P4? Hvorfor? Nye Celeron D yter faktisk veldig bra. De gamle Celeron CPU er ikke veldig kvikke nei, men før dere fraråder noen om de nye bør dere sjekke litt hva de yter. Nye Celeron D yter faktisk veldig bra i forhold til pris. Eneste jeg ville byttet er skjermkortet. Har du husket minne? HD du har satt har jeg 2stk av selv og det er aldri noe problem med de. Ikke mye støy heller så de kan du trygt velge. Syns oppsette du har satt opp ser helt kurant ut jeg :)

Lykke til med byggin.

Til dere andre: Slutt å sleng shit å henge dere opp i detaljer. Er så sinnsykt unødvendig

Lenke til kommentar
Bytt CPU til en P4.

Bytt harddisk til en Seagate.

Bytt skjermkort.

jepp enig der.. skjermkortet kjører knapt bf 1942. og celeron SUGER.. ALDRI mer celeron på meg.. har tross alt hatt en 2.1 celeron med 9600 kort.. vet hva jeg snakker om.

Bytte til P4? Hvorfor? Nye Celeron D yter faktisk veldig bra. De gamle Celeron CPU er ikke veldig kvikke nei, men før dere fraråder noen om de nye bør dere sjekke litt hva de yter. Nye Celeron D yter faktisk veldig bra i forhold til pris. Eneste jeg ville byttet er skjermkortet. Har du husket minne? HD du har satt har jeg 2stk av selv og det er aldri noe problem med de. Ikke mye støy heller så de kan du trygt velge. Syns oppsette du har satt opp ser helt kurant ut jeg :)

Lykke til med byggin.

Til dere andre: Slutt å sleng shit å henge dere opp i detaljer. Er så sinnsykt unødvendig

misforstå meg rett.. er ikke sinna eller noe sånt. var egentlig ikke ment som noe drittkasting fra mi side. har sotte oppe hele natta, så begynner å få dålig ordvalg :yes:

Lenke til kommentar

Til trådstarter.

Om du vil gjøre det billig, tar du utganspunkt i det originale oppsettet ditt, og bytter skjermkortet til et Radeon 9600 Pro til 849,- I tillegg kjøper du kabinett m/strømforsyning fra samme netshop (komplett? i ditt tilfelle). F. eks. Arctic Cooling Silentium T1 til 795. Da bør du komme ut på en totalsum på rundt 4500,- Og får en helt ok maskin.

Et bedre alternativ er å bruke litt mer penger, og å gå for dette oppsettet på MPX:

H600B AOpen H600B Midi Tower kabinett Kr. 745,-

A8N-SLI ASUS A8N-SLI Socket 939 Hovedkort Kr. 1 219,-

Club3D GeForce 6600 128MB Skjermkort Kr. 975,-

Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939 Kr. 1 365,-

Seagate 160GB Barracuda 7200.7 SATA HDD Kr. 866,-

NEC ND-3520 DVD±RW 16x Dual layer - SORT Kr. 545,-

Sum: Kr. 5715,-

Forutsetter her at du har DDR minne (bør være minst 512MB). Denne maskinen er en god del kraftigere enn det originale oppsettet, og vil være mye bedre egnet for fremtidige oppgraderinger.

R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...