Arntfinn Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 har prøvd en rekke ting, sett på dokumentasjonen på fluxbox sia. + faq'en. er det noen som vet hva/hvor jeg skal skrive det jeg skal skrive så et program starter samtidig med fluxbox? er vel mulig å skrive litt i stylen jeg bruker, men det blir for tungvindt (bytting av style, legge til nye programmer etc) Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Du lager en fil som heter .xinitrc på ditt hjemmeområde. I den filen skriver du hva som skal starte. Feks: #!/bin/bash # Dette er filen .xinitrc på brukers hjemmekatalog xterm & xset -display /home/user/bakgrunn.jpg & exec fluxbox Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 jeg prøvde det, men jeg skreiv programmene etter fluxbox'en, og da kom det en error som sa at X ikke kjørte eller noe sånt Lenke til kommentar
LeD Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-17 12:23, Arntfinn skrev:jeg prøvde det, men jeg skreiv programmene etter fluxbox'en, Andre programmer som skal startes skal stå FØR fluxbox (evt. annen vindushåndterer) i .xinitrc altså: programmetsomskalstarte1 & programmetsomskalstarte2 & programmetsomskalstarte3 & exec fluxbox LeD Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 jupp, det funka nå. det gikk når jeg tok programmene etter fluxbox oxo tror jeg.. jeg hadde ikke med dissa &'ene når jeg prøvde først. takk for hjelpa :smile: Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 17. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2002 hva med når linux booter? hvilken fil må jeg skrive på da? skal på lan om en uke, og da er det fint hvis proftpd starter av seg selv, så jeg ikke glemmer det Lenke til kommentar
Booth Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg antar den kjører som "standalone" siden den ikke starter sammen med resten av tingene i inetd, da er jo rc'scriptene en fin ting, som muligens ligger i /etc/rc.d avhengig av hvilken distro du kjører Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 hva skriver man for å mounte en disk (smbfs) i ett skript?? jeg mounter vanlig (i bash) med å skrive: mount -t smbfs -o username=<username>,password=<password> //nettverksmaskin/mappe /mnt/nettverk noen som kan hjelpe en n00b??? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 05:23, ALeithe skrev:hva skriver man for å mounte en disk (smbfs) i ett skript??jeg mounter vanlig (i bash) med å skrive:mount -t smbfs -o username=<username>,password=<password> //nettverksmaskin/mappe /mnt/nettverknoen som kan hjelpe en n00b??? #!/bin/bash mount -t smbfs -o username=hunde,password=hus //maskin/share /mnt/smb her har du skriptet ditt. skriv chmod +x for å gjøre skriptet kjørbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå