kjeeta Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Er det Mange som er lei av å måtte laste opp php filene sine før å kunne teste dem?.. Men da vill jeg annbefale PHP Traid Men hvordan bruker jeg dette programmet? Det er Enkelt, du bare begynner med å innstallere programmet..! Så når du er ferdig med det så går du til C:\apache så trykker du på apache.exe Når du har gjort det så kan du begynne å teste ut dine dynamiske sider.. i en mappe som heter htdocs Her er et exempel: du legger en fil med navnet Hovedsiden.php inne i htdocs mappen så blir url`n i browsern som du bruker: http://localhost/hovedsiden.php og da kommer siden ferdig kjørt.. allså php lokalt på maskin din Det følger også med mySQL før å kunne teste SQL script lokalt.. men dette har ikkje jeg sotte meg så mye inn i!.. Men jeg annbefaler å bruke dette programmet.. du slipper mye styr.. PHPtraid er et freewere, alllså ingen trails eller reklame, warez eller uanz. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Evt. kan du heller bruke XAMPP, som lar deg bytte mellom PHP5 og PHP4, samt også inneholder en hel del ekstra. Inkluderer også PhpMyAdmin,PhpSqliteAdmin, Webalizer, FileZilla FTP-server osv. Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Alle som sitter med php har vel allerede en server lokalt! Det er jo bare idiotisk å sitte og laste opp filene hver gang du skal teste de.. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg bruker et prog som heter Mambo Open Server. Det funker også på samme måte, det har phpmyadmin(mysql prog) Lenke til kommentar
kjeeta Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 hm... Har aldri hørt om noen av disse programmene.. men skall ta å laste dem ned å teste dem ut! Takk før tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå