CodeMaan Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har adsl fra catch, og har vært fornøyd med det. Men i det siste så har tilkoblinga begynt å falle ut, helt plutselig. Det kan gå en time eller 5min før det er oppe å gå igjen. Gjør jeg ingenting på en stund, så er det sikkert at tilkoblinga er nede. Får pinga ipen uten problem (har fast ip), men når jeg prøver å pinge en av dnsene så blir forespørselen avbrutt. Vel og merke ikke når tilkoblinga er oppe å går, men ellers. Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har du satt opp DNS adressene i TCP/IP instillingene? Skal være 2. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg sliter også med dette. Selv om jeg har telenor though! Det som står i feilmeldings protokollen på routeren er dette: DNS WAN Auto connection attempt failed. Nettet forblir nede til jeg restarter modemet. Da er det bare å håpe på at den finner DNS igjen. Min erfaring er at det er routeren som er problemet. Vet ikke hvorfor men det virker slik.. jeg har enda ikke funnet noen systematikk (Som når jeg gjør noe spesielt) i frakoblingen. Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 jada. dnsene er satt riktig. skjønner ikke dette. har fungert fint i et år, så plutselig flipp. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Bruker dere som har dette problemet MSN-7.0? Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 bruker ikke msn 70 nei.¨ tror det er isp feil. får pinga eksterne ipen, men altså ikke dnsene. Får vel ringe catch da, hvis ikke noen har andre forslag? Lenke til kommentar
Henriko^ Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Vet ikke hvor du bor, men her (Nøtterøy), sliter de visst med noe utstyr i en sentral. Har vært ustabil i ca en uke. De venter visstnok på noe nytt utstyr. Du har Speedstream-moden, right? DSL-lyset fryser når linja detter ned? Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Bor i Sandefjord. Ringte catch. Fikk høre at det var et liiite teknisk problem med en oppgradering i sentralen. Har speedstream modem ja. Og dsl lyset fryser. Må resette modemet hver gang nettet fryset. Forferdelig irriterende. Lenke til kommentar
Henriko^ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Ja, da er vi ihvertfall flere om beinet :\ Jævlig irr... Velvel... Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det samme skjer her også. Selv om jeg bor på Tynset i Hedmark. Jeg oppgraderte firmware en gang. Da ble problemet borte når det gjaldt msn 6.2 og webcam / sende filer. Men etter det så er fortsatt DNS problemene der. Som sagt utrolig irriterende. (Bruker ikke 7.0 nei) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå