Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å sjekke din interne ip kan du gjøre følgende: Start > Kjør > skriv: cmd > skriv: ping "din datamaskins navn" . Det er sikkert andre metoder også, men slike gjør nå i alle fall jeg det.

En svært mye enklere metode er følgende:

Start -> kjør -> cmd -> ipconfig

Lenke til kommentar

Altså:

 

1: Trykk på start

2: Velg Kjør

3: Skriv command

4: Skriv ipconfig - trykk enter, og se hvilken IP som kommer opp under navnet på nettverkskortet. Det kan være 192.168.XXX eller 10.0.0.XXX (XXX=variabel)

5: Logg på router

6: Finn noe som heter Virtual Server eller lignende

7: Skriv eks. port 5005 og hak av for TCP og skriv den interne IP-en din som du fant i ipconfig

8: Skriv port 5005 igjen og hak av for UDP. Forward til samme interne IP

9: Åpne DC++

10: Gå til connection settings

11: Skriv den eksterne IP-adressen din (du finner den ved å gå til comman d og skrive ipconfig/all), eller åpne en hub som forteller deg IP-adressen.

12: Skriv inn 5005 på både TCP og UDP

13: Volla, du er aktiv på dc++

Lenke til kommentar
Tror man må skrive ip-adressen som står i "standard gateway"

Takk for den ;)

 

Nå har jeg kommet så langt, men når jeg er inne på denne, så må jeg lage en "Virtual Server" ellerno.

Så hva skal jeg skrive inn i Server IP Adress, Custom Service Name og Specify Custom Service Ports feltene nedenfor:

3c855-vsc.jpg

Endret av Alderon
Lenke til kommentar
Altså:

 

1: Trykk på start

2: Velg Kjør

3: Skriv command

4: Skriv ipconfig - trykk enter, og se hvilken IP som kommer opp under navnet på nettverkskortet. Det kan være 192.168.XXX eller 10.0.0.XXX (XXX=variabel)

5: Logg på router

6: Finn noe som heter Virtual Server eller lignende

7: Skriv eks. port 5005 og hak av for TCP og skriv den interne IP-en din som du fant i ipconfig

8: Skriv port 5005 igjen og hak av for UDP. Forward til samme interne IP

9: Åpne DC++

10: Gå til connection settings

11: Skriv den eksterne IP-adressen din (du finner den ved å gå til comman d og skrive ipconfig/all), eller åpne en hub som forteller deg IP-adressen.

12: Skriv inn 5005 på både TCP og UDP

13: Volla, du er aktiv på dc++

Hvilken av disse her er det snakk om? Og jeg finner ikke noe som heter Virtual Server inne på routeren min. Jeg finner imidlertid dette. Noen forslag?

Lenke til kommentar

hei.

 

jeg får heller ikke det til å funke i active og har de samme "symptomene" for at det ikke funker som alle andre :p men uansett...jeg har slått av brannmuren(Windows fierwall) så det ikke skal være noe problem. jeg har tastet inn en rekke port tall i dc++ på begge typene, og skrivd inn begge de forskjellige ip-ene som er foreslått her (den ip'en som begynner med 192.168 osv og som man kan sjekke her ) veit ikke hvem av dem som egentlig er riktig, men ihvertfall så fungerer ingen av dem!

 

jeg har bare en ruter(koblet til med kabel), bruker Tele2

 

jeg har en mistanke om at felien ligger i ruteren...

har forresten prøvd å skrive 555 i trigger port og, uten hell! :nei:

jeg har følgende oppsett på ruteren min:

post-26-1115502944_thumb.jpg

Endret av ahumoe
Lenke til kommentar

Ja, det var nok ikke den menyen nei!

 

Edit:

 

Finn en meny der det er mulig å sette inn disse verdiene:

 

| Port | TCP | UDP | IP |

| 7007 | V | X | 192.168.0.40 |

| 7007 | X | V | 192.168.0.40 |

 

 

 

I DC++:

 

V | Active IP: 85.166.000.000

TCP Port: 7007

UDP Port: 7007

 

Det er alt som skal til. Bytt selvsagt ut IP-adressene med lokale verdier. Intern IP til PC i router, og ekstern IP i dc++

Videre bør dere sjekke produsentens bruksanvisning for port forwarding, og de som har et adsl-modem med innebygget router samt en trådløs router, må deaktivere router-funksjonen i adsl-modemet.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med å koble meg til DC++. Når jeg prøver å komme inn på en hub får jeg bare connection timeout, hver gang. dette var ikke noe problem før. har prøvd å skru av XPs firewall og Nortons autoprotect, men til ingen nytte. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Ja, det var nok ikke den menyen nei!

 

Edit:

 

Finn en meny der det er mulig å sette inn disse verdiene:

 

| Port | TCP | UDP | IP |

| 7007 | V | X | 192.168.0.40 |

| 7007 | X | V | 192.168.0.40 |

 

 

 

I DC++:

 

V | Active IP: 85.166.000.000

TCP Port: 7007

UDP Port: 7007

 

Det er alt som skal til. Bytt selvsagt ut IP-adressene med lokale verdier. Intern IP til PC i router, og ekstern IP i dc++

Videre bør dere sjekke produsentens bruksanvisning for port forwarding, og de som har et adsl-modem med innebygget router samt en trådløs router, må deaktivere router-funksjonen i adsl-modemet.

Hva er forskjell på V og X? X betyr at ruten skal stå tom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...