Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om dette er riktig tråd, men har et problem med DC++...

(Og opplever nesten det samme i oDC)

 

Når jeg laster ned en fil, og den kommer opp til 4GB, får jeg en feilmelding om "Ikke nok plass på disk(ett)en"

(JA, på norsk, har norsk XP...)

 

I oDC vil den ikke laste mer, mens DC++ starter på nytt fra "forrige" sted.

Filstørrelsen i "Incomplete"-mappen er stuck på: 3,99 GB (4 294 901 760 byte)

 

Hva er galt? Har mer plass enn dette på alle harddiskene mine....

Har over det dobbelte av det filen krever, skjønner ikke at dette kan være problemet...

 

Håper på hjelp, da jeg begynner å bli irritert...:)

Grunnen til at du ikke få ha filer over 4GB, er at filsystemet ditt er FAT eller FAT 32. Du må bruke et program for å endre filsystemet til NTFS (Partition Magic)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at du ikke få ha filer over 4GB, er at filsystemet ditt er FAT eller FAT 32. Du må bruke et program for å endre filsystemet til NTFS (Partition Magic)

Fant det ut på egen hånd... Søkte litt på nettet, og fant ut at det måtte være det som var grunnen. Når jeg konverterte til NTFS, fungerte alt smertefritt!

 

Men tusen takk for svaret, kanskje det kan hjelpe andre?...:)

 

mvh

KalleKanin

Lenke til kommentar

Masse bra info her, skjønner nå hvordan man setter opp porter på adsl modem/Router fra telenor, men kan ingen si noe om hvordan man stiller inn en evt router som står mellom pc og det tidligere nevnte thomson speedtouch 510i. Eller må man ikke åpne porter der også? Min 3com router er bare satt opp til å motta alt automatisk fra adsl modemet... Det er jo en brannmur i 3com routeren, så vil ikke den også stenge trafikken fra dc++ selv om man har ordnet både sp2 brannmur, og gateway (adsl modem) Kan ikke se at dette er dekket hittil i tråden.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et merkelig problem. Jeg har åpnet port 412 i routeren (både TCP og UDP). Jeg har angitt portene i DC++, men allikevel er det store vanskeligheter med å få lastet ned fra folk. De får lastet fra meg, men ikke omvendt. Jeg får stadig vekk "connection timeout", og aner ikke hva problemet er. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært en idè å oppdaterte første post i denne tråden? Slik at man slepper å lese hele tråden for å få med seg de nyttige tipsa. Ikke at det gjør noe for min del, menneh....

Den er jo oppdatert. Vet ikke hva mer jeg skulle trenge å tilføye. Alle har problemer med å sette opp aktiv bruker, og det står forklart helt øverst i innlegget hvordan man skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Hei, har ett problem med gjennopptakelse av downloads - jeg setter på nedlasting av en fil og blir selvfølgelig avbrutt før den er ferdig. Jeg gjør som det står i FAQ på dc++ sine websider, nemlig søker etter filer med samme TTH og deretter velger "download to..." og så den fila/adressa som ble avbrutt. Det som da skjer er at nedlastinga likevel begynner fra børjan av. Irriterende til tider. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få nedlastingen til å fortsette der den stoppa?

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært en idè å oppdaterte første post i denne tråden? Slik at man slepper å lese hele tråden for å få med seg de nyttige tipsa. Ikke at det gjør noe for min del, menneh....

Den er jo oppdatert. Vet ikke hva mer jeg skulle trenge å tilføye. Alle har problemer med å sette opp aktiv bruker, og det står forklart helt øverst i innlegget hvordan man skal gjøre det.

Tenker mer på slike tips og slikt som ramler inn i løpet av tråden. denne f.eks.

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt er det ganske mye mer å skrive om dc++ enn det jeg har i guiden. Men det skulle være en grunnleggende guide for å komme igang med fildelingen. Resten kommer nok av seg selv. Mange innstillinger er avhengig av internettforbindelse og andre lokale faktorer. Dette kan de se nedover i tråden og eventuelt spørre om.

Lenke til kommentar
Jeg bruker Sygate.

Sygate fungerer fint hos meg.

Kontroller at du har port forward til riktig intern IP-adresse, og at du har port forward på UDP.

Prøv forskjellige porter. Port 555 og port 556 funker hos meg. Jeg bruker samme portnummer port på både TCP og UDP. Kontroller at det er oppgitt riktig ekstern IP-adresse i DC++, og at du har skrevet samme portnummer som den åpne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...