Deuce Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Takker for hjelpen, fungerer fint som "passiv bruker", må vel åpne porter for å være aktiv. Hvordan gjøres dette med telenor, noen som vet? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Du kan se det på telenor sine sider. Er det alchatel eller topcom-modem/router du har? Lenke til kommentar
morra Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Flott guide! Men kunne du ha lagt til hvordan man lager sin egen hub? Ja, enig Jeg vet ikke hvordan man lager egen hub, og jeg tror det bryter med retningslinjene her på forumet hvis jeg forteller det. Retningslinjene sier vel bare noe om å dele kopibeskyttet materiale, ikke å lage en hub i DC++ (si ifra hvis jeg tar feil). Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Å fortelle hvordan man lager en hub, er å oppfordre til piratvirksomhet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det kan jeg ikke skjønne.... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 En hub er en server. Å komme med oppskrift for hvordan man setter opp en server for fildeling, er ikke noe jeg gjør ihvertfall. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Du kan se det på telenor sine sider. Er det alchatel eller topcom-modem/router du har? Har en Linksys Wireless-B Router. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hei Jeg har klart å koble meg opp til DC++ som passive bruker. Jeg klarer ikke å få det til å virke med active use du skrever her anth: Gå inn i router og åpne en port, f.eks. port 29 (hva mener du med gå inn i router? Jeg har et speedtoch router fra telenor) * Sørg for at en eventuell brannmur gir dc++ alle tillatelser. * Gå tilbake til innstillingene i dc++ på menyen general * Merk av for aktiv * Skriv inn IP-adresse * På TCP og UDP-port skriver du inn 29 Fint om du kan hjelpe meg. Det setter jeg stor pris på! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Her er et bilde av surret mitt. Vet du hvilken ip adresse jeg har. Den stemmer ikke med at den skal begynne med 192.09 ** **** Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 For å åpne porter i Thomson Speedtouch 510i, kan du gjøre som følger: 1) Start opp nettleser og skriv inn 10.0.0.138 i adressefeltet. 2) Velg "Advanced" deretter "NAPT" 3) Trykk på "New" 4) "Inside IP" setter du ipadressen til maskinen din. (Denne er som oftest i rangen 10.0.0.0/24 og du finner den ved å skrive ipconfig i et DOS-Ledetekstvindu) 5) Velg deretter protokoll og hvilken port du skal translatere. Åpne så for TCP porten du har valg i konfigurasjonen til DC++ (eksempelvis 29 eller 6889). Når det gjelder å finne ut hvilken IP-adresse du har, kan det være lurt å gå inn på noen av disse sidene: http://www.whatismyip.com/ http://www.myip.dk/ Der får du klart og tydelig vite hva den nåværende adressen din er. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Raffegutten: Det fins 2 typer IP-adresser. Den du ser i bildet ditt der er din interne eller lokale IP. Det du trenger å fylle ut i DC er din eksterne IP. For å finne den kan du bruke et utall metoder. Her og her er to sider som viser IP. Denne skal skrives inn i feltet i DC. Merk: Har du dynamisk IP (altså at den skifter hver gang routeren logger av) må den skrives inn på nytt igjen. Å åpne porter i routeren er en enkel sak: Først må du via nettleseren gå inn i routerens programvare. På Speedtouch 510i er adressen (skriv den i adressefeltet) 10.0.0.138. Det er mulig du må skrive brukernavn og passord for å komme inn, standard brukernavn er ADSL og passord 1024. Hvis dette ikke stemmer bør du ta kontakt med din ISP for å få tak i dette. Inne i routeren går du på advanced og blar ned til NAPT. Velg New og fyll inn IP og portnummer. Merk at her skal du bruke din interne IP, ikke den eksterne. I ditt tilfelle er det visst 10.0.0.1. fyll det inn i feltet, og så portnummer. Det skal være samme nummer for inside og outside port. Håper dette ga noen svar Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Pokker! Her satt jeg og skrev så fint, tok screenshot og greier, så kommer det jaggu noen og poster før meg. Så ergerlig! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 (endret) Hei og tusen takk for hjelpen. Syns det er nesten flaut å si at det fremdeles ikke virker. Eneste som jeg er usikker på om er riktig er å fylle 1412 på UDP og TCP på routeren eller bare den ene. Slik det er nå har jeg bare TCP Skal jeg skrive samme port nr på Dc++ 1412 på TCP og UDP? EDIT: skrivefeil Endret 19. mars 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 bumtiptump Har prøvd å lagte to protokoller til routeren. Altså UDP og TCP. Begge har samme port nr og ip adr. På Dc++ spørr de om port nr til UDP og TCP. Hva skal jeg skrive her? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Du skal åpne en port for udp og en for tcp (du kan bruke samme nummer på begge). Samme portnummer skal da oppgis i dc++ på TCP og UDP. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 har gjort akkurat det du sa. Bruker port nr 29 på begge protokollene også dc++ men jeg får fortsatt ingen hits på søk baren. Kan det ha noe å si at jeg har valgt cable isteden for dsl? Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 skal jeg merke av for alle? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 ? Den menyen har jeg ikke sett før... Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 den kommer opp automtisk når jeg kobler til nettverkskontakten i lokal tilkobling. Skal den merkes av alle? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Hei og tusen takk for hjelpen. Syns det er nesten flaut å si at det fremdeles ikke virker. Eneste som jeg er usikker på om er riktig er å fylle 1412 på UDP og TCP på routeren eller bare den ene. Slik det er nå har jeg bare TCP Skal jeg skrive samme port nr på Dc++ 1412 på TCP og UDP? EDIT: skrivefeil Altså, 1412 var bare et eksempel, det betyr ikke at den må brukes (selv om jeg bruker den). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå