Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott guide! Men kunne du ha lagt til hvordan man lager sin egen hub?

Ja, enig :yes:

Jeg vet ikke hvordan man lager egen hub, og jeg tror det bryter med retningslinjene her på forumet hvis jeg forteller det.

Retningslinjene sier vel bare noe om å dele kopibeskyttet materiale, ikke å lage en hub i DC++ (si ifra hvis jeg tar feil).

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har klart å koble meg opp til DC++ som passive bruker. Jeg klarer ikke å få det til å virke med active use

du skrever her anth:

Gå inn i router og åpne en port, f.eks. port 29 (hva mener du med gå inn i router? Jeg har et speedtoch router fra telenor)

* Sørg for at en eventuell brannmur gir dc++ alle tillatelser.

* Gå tilbake til innstillingene i dc++ på menyen general

* Merk av for aktiv

* Skriv inn IP-adresse

* På TCP og UDP-port skriver du inn 29

Fint om du kan hjelpe meg. Det setter jeg stor pris på!

Lenke til kommentar

For å åpne porter i Thomson Speedtouch 510i, kan du gjøre som følger:

1) Start opp nettleser og skriv inn 10.0.0.138 i adressefeltet.

2) Velg "Advanced" deretter "NAPT"

3) Trykk på "New"

4) "Inside IP" setter du ipadressen til maskinen din.

(Denne er som oftest i rangen 10.0.0.0/24 og du finner den ved å skrive ipconfig i et DOS-Ledetekstvindu)

5) Velg deretter protokoll og hvilken port du skal translatere.

Åpne så for TCP porten du har valg i konfigurasjonen til DC++ (eksempelvis 29 eller 6889).

Når det gjelder å finne ut hvilken IP-adresse du har, kan det være lurt å gå inn på noen av disse sidene:

http://www.whatismyip.com/

http://www.myip.dk/

Der får du klart og tydelig vite hva den nåværende adressen din er.

Lenke til kommentar

Raffegutten:

Det fins 2 typer IP-adresser. Den du ser i bildet ditt der er din interne eller lokale IP. Det du trenger å fylle ut i DC er din eksterne IP. For å finne den kan du bruke et utall metoder. Her og her er to sider som viser IP. Denne skal skrives inn i feltet i DC. Merk: Har du dynamisk IP (altså at den skifter hver gang routeren logger av) må den skrives inn på nytt igjen.

Å åpne porter i routeren er en enkel sak: Først må du via nettleseren gå inn i routerens programvare. På Speedtouch 510i er adressen (skriv den i adressefeltet)

10.0.0.138. Det er mulig du må skrive brukernavn og passord for å komme inn, standard brukernavn er ADSL og passord 1024. Hvis dette ikke stemmer bør du ta kontakt med din ISP for å få tak i dette.

Inne i routeren går du på advanced og blar ned til NAPT. Velg New og fyll inn IP og portnummer. Merk at her skal du bruke din interne IP, ikke den eksterne. I ditt tilfelle er det visst 10.0.0.1. fyll det inn i feltet, og så portnummer. Det skal være samme nummer for inside og outside port.

Håper dette ga noen svar :)

Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for hjelpen. Syns det er nesten flaut å si at det fremdeles ikke virker. Eneste som jeg er usikker på om er riktig er å fylle 1412 på UDP og TCP på routeren eller bare den ene. Slik det er nå har jeg bare TCP

Skal jeg skrive samme port nr på Dc++ 1412 på TCP og UDP?

EDIT: skrivefeil

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Hei og tusen takk for hjelpen. Syns det er nesten flaut å si at det fremdeles ikke virker. Eneste som jeg er usikker på om er riktig er å fylle 1412 på UDP og TCP på routeren eller bare den ene. Slik det er nå har jeg bare TCP

Skal jeg skrive samme port nr på Dc++ 1412 på TCP og UDP?

EDIT: skrivefeil

Altså, 1412 var bare et eksempel, det betyr ikke at den må brukes (selv om jeg bruker den). ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...