Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kommer uansett ikke i active. Har gjort alt og prøvd om og om igjen. Hva kan være galt. Jeg får lastet ned i active, men jeg får ikke søkt.

I nesten alle tilfeller så er det feil med portoppsettet! Hvis du da ikke bruker en brannmur som lager krøll for deg.

HVa er det som kan være fiel i portoppsettet da, jeg har lagt inn riktig port og natet den til min interne.

Lenke til kommentar

ernie: i c:\windows slett:

 

msview.dll

msvprep.exe

msview.inf

(kan også finnes i system og system32 (sikkert lurt å søke)

 

søk deretter etter msview i regedit og slett de filene som heter det (kun hvis det fortsatt er der etter at du sletta filene i c:windows)

 

det skal også kunne fjernes med en oppdatert spywarescanner

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
ernie: i c:\windows slett:

 

msview.dll

msvprep.exe

msview.inf

(kan også finnes i system og system32 (sikkert lurt å søke)

 

søk deretter etter msview i regedit og slett de filene som heter det (kun hvis det fortsatt er der etter at du sletta filene i c:windows)

 

det skal også kunne fjernes med en oppdatert spywarescanner

Jeg finner ikke de msview.dll, msvprep.exe eller msview.inf men fortsatt problem.

 

skal jeg slette hele den msview mappa ? 60,89 mb

Lenke til kommentar

Og det tar meg alltid en evighet å connecte til brukere. Har ikke kommet meg inn på noen som helst enda, for det tar så lang tid. Har NextGenTel 1850/512, og connecter bare til folk med ADSL eller lignende. Tar det alltid så lang tid?

 

Edit: Det står ikke noe på verken "Time left" eller "Speed".

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar
Hvordan sjekker man det? Synes det er ekstremt mangel på gode alternativer i høyreklikk-menyen...
* There is information added to the description field:

    <++ V:x,M:x,H:x/y/z,S:x[,O:x]> where

     V = client version,

     M = mode (a=active, p=passive),

     H: x = number of hubs connected to where you're not a registered user

        y = number of hubs you're registered in

        z = number of hubs you're registered as op

     S = number of slots you have open.

     O = if total upload is below this value DC++ will open another slot

         this part of the tag is only shown when the option for it is enabled

     This is updated every 1-2 minutes if there are changes.

 

Fra hubvinduet ser du chat til venstre og brukere til høyre. Du finner symbolene til høyre for brukeren i listen "Tags".

 

Edit:

 

Når du søker etter en fil, så vil en kolonne i søkereultatet vise deg hvor mange slots hver bruker har, og hvor mange som er ledige.

 

Hvis det står slik: 10/2 så har brukeren 10 slots og 2 er ledige.

Det ideelle er å laste ned fra brukeren som har 1/1. Da får du all hastigheten fra brukeren helt til filen er nede. Se også etter båndbredde på brukerne. De som har T1 til T3 har raskest opplastningshastighet.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Lastet nettopp ned dc++, satte opp oppsettet/innstilinngene slik som beskrevet i denne fine dc++ guiden.

Jeg velger ut i fra public hubs, en hub som tilpasser hvor mye jeg har "shared" slik at jeg deler nok der, samtidig prøver jeg å finne en hub med mest mulig folk.

 

Knirkefritt og fint kommer jeg inn i valgt hub, får da listet opp brukerne som bruker huben på høyre side av skjermen. Velger ut i fra dette ofte en person med 100GiB slik at man kan finne hva man leter etter via "Get file list".

 

Jeg høyreklikker på brukeren slik at jeg kan velge "Get File list" deretter trykker jeg på denne, da står brukeren jeg har valgt på "Connecting" nederst på siden, fra "connecting" skifter det til "connecting timeout", kommer da ikke noe lengre.

 

Har prøvd utallige brukere, latt det stå i mange timer, men til ingen nytte, hopper ofte over til "connecting timeout", deretter skjer det ingenting mer.

 

Noen som kan løse problemet mitt? :)

Lenke til kommentar

1: Har du forsøkt på flere forskjellige brukere?

2: Har du forsøkt å laste ned en fil ved å søke?

3: Hvis nei på 1 og 2, gå til 4. Hvis ja på 1 og 2, gå til 5.

4: Forsøk 1 og 2. Hvis det går an, så er den ene brukeren sin forbindelse dårlig.

5: Er du passiv bruker? Hvis ja, gå til 6. Hvis du er aktiv, gå til 7.

6: Det er en mulighet at brukeren du prøver å få fillisten fra også er passiv. Passive brukere kan ikke laste ned filer fra hverandre. Vil du bli aktiv bruker, gå til 7.

7: Kontroller at du har skrevet riktig IP-adresse og at har åpnet en TCP og en UDP-port i router. Du kan bruke samme port på begge. Kontroller at porten er forwardet til rikitg intern IP-adresse (adressen til den maskinen som bruker DC++). Kontroller at det er samme portnummer du har spesifisert i DC++.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...