Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er jeg så totalt uenig i som det bare går an.
BRA! da kan du kanskje bidra med noe bra..?
Så lenge du er pålogget, vil ikke IP-adressen skifte. (Jeg har ihvertfall aldri opplevd det)
Kanskje ikke DU har opplevd det men det SKJER! Har en router med 100% oppetid og IP blir released om du vil det eller ikke av Telenor, som er min leverandør!

 

Jeg får ny IP hver gang routeren restartes, og det skjer ikke ofte. Hvis jeg får ny IP-adresse, skjer det når dc++ ikke er igang eller på nett (logisk nok).
Jeg har aldri hørt om en router som tar hensyn til programmer når den restarter. Hva slags router bruker du? Virker logisk men teoretisk pussig ut.

 

Hvis du vil kalle det tidkrevende, ja så vil jeg kalle deg id**.

Vit hva du prater om! For all del...

For det første, se sigg! Man kaller ikke folk id!oter fordi de har en subjektiv mening som er forskjell fra din egen! Og den guiden jeg "lagde" var egentlig en oversettelse fra DC++'s newbie-help. Hvis ikke de fra DC++ vet hva de snakker som så ja, for all del...opplys oss.

 

..beklager at det finnes folk som deg her! jeg beklager virkelig. Men har du noen viktig innspill til dette emnet, skriv det hvis du ikke har noe positivt å bidra, unngå posting.

 

Du kunne ha sagt f.eks: "Jeg er uening med Ohh-Noo's utalelser om at det er tidskrevende å ha dynamisk IP og være aktiv bruker. Du kan enkelt bli aktiv ved å (....) osv.

 

Skjønner? ;)

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et problem her:

Hver gang jeg går inn i dc++ etter reboot eller bare lagt ned programmet, må jeg legge inn alle instillingene på nytt. dvs nick, connection, sharing osv. alt er tilbakestilt.

 

Det gjorde ikke det før.

 

Noe jeg må krysse av eller noe for å ordne det ?

Det kan skylles et virus som jeg også har hatt. Hvis den eneste mappen som deles heter msview så har du det. det fikses ved å fjerne noen filer fra c:\windows

Jeg kan fortelle det i detalj hvis det er det du har.

Lenke til kommentar

Håper det er noen som kan hjelpe meg her....

 

Hadde altså DC++ i active mode på en annen maskin før, men nå etter å ha fått ny maskin så får jeg altså ikke til. Har åpnet port i routeren og i brannmuren til Windows, så den eneste forskjellen på oppsettet mitt før og nå er at jeg bruker NAV 2005 i stedet for NAV 2004 som jeg hadde på den gamle maskinen. Noen som vet hvor problemet kan ligge?

Lenke til kommentar
Har et problem her:

Hver gang jeg går inn i dc++ etter reboot eller bare lagt ned programmet, må jeg legge inn alle instillingene på nytt. dvs nick, connection, sharing osv. alt er tilbakestilt.

 

Det gjorde ikke det før.

 

Noe jeg må krysse av eller noe for å ordne det ?

Det kan skylles et virus som jeg også har hatt. Hvis den eneste mappen som deles heter msview så har du det. det fikses ved å fjerne noen filer fra c:\windows

Jeg kan fortelle det i detalj hvis det er det du har.

Ja stemmer!

Alltid en mappe på 60 MB som deles når jeg logger på.

Tar gjerne imot detaljert forklaring :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med oDC / Dc++ for tiden, og får "rollback inconsistency" på fleste parten av filene jeg laster ned... husker jeg leste et tips på forumet om hvordan du kan få fullført filene (dette skjer jo selvsagt på 99,85% , og noen på 99,86%)...men klarer ikke finne denne tråden igjen

Noen tips til hva som er galt / kan gjøres??

Lenke til kommentar
Kanskje ikke DU har opplevd det men det SKJER! Har en router med 100% oppetid og IP blir released om du vil det eller ikke av Telenor, som er min leverandør!

 

Jeg har aldri hørt om en router som tar hensyn til programmer når den restarter. Hva slags router bruker du? Virker logisk men teoretisk pussig ut.

 

For det første, se sigg! Man kaller ikke folk id!oter fordi de har en subjektiv mening som er forskjell fra din egen! Og den guiden jeg "lagde" var egentlig en oversettelse fra DC++'s newbie-help.  Hvis ikke de fra DC++ vet hva de snakker som så ja, for all del...opplys oss.

 

..beklager at det finnes folk som deg her! jeg beklager virkelig. Men har du noen viktig innspill til dette emnet, skriv det hvis du ikke har noe positivt å bidra, unngå posting.

 

Du kunne ha sagt f.eks: "Jeg er uening med Ohh-Noo's utalelser om at det er tidskrevende å ha dynamisk IP og være aktiv bruker. Du kan enkelt bli aktiv ved å (....) osv.

 

Skjønner?  ;)

 

1: Jeg har Telenor selv og har samme IP så lenge routeren er på!

2: Har ikke sagt at det hadde noe med programmet å gjøre. Jeg sa at jeg får ny IP når routeren restartes. (Manuelt av meg selv eller et strømbrudd)

3: Jeg synes det er idiotisk av deg å skremme folk som har dynamisk IP fra å være aktiv bruker på DC++! Det er ikke sant at det er tidkrevende å være aktiv med dynamisk IP. Det tar to sekunder å skrive inn ny IP. På deg høres det ut som man må gjøre dette hele tiden. IP-adressen skifter ikke en gang i timen. Det må isåfall være noe galt med routeren din/abonnementet ditt!

4: Ja, jeg åpnet innlegget med å si at jeg var uenig i dine uttalelser! Du har til og med quotet det...

 

Edit: Om jeg har noen viktige innspill? Sjekk hvem som er trådstarter... Jeg vet utmerket godt hva jeg prater om!

Endret av anth
Lenke til kommentar
Håper det er noen som kan hjelpe meg her....

 

Hadde altså DC++ i active mode på en annen maskin før, men nå etter å ha fått ny maskin så får jeg altså ikke til. Har åpnet port i routeren og i brannmuren til Windows, så den eneste forskjellen på oppsettet mitt før og nå er at jeg bruker NAV 2005 i stedet for NAV 2004 som jeg hadde på den gamle maskinen. Noen som vet hvor problemet kan ligge?

Har du sjekket at porten er forwardet til riktig intern IP-adresse?

Lenke til kommentar

Ikke hvis du åpner en port i router nei. Porten må kobles direkte til den maskinen du skal laste ned/opp filer med. Kun den interne IP-aressen til selve maskinen fungerer til det formålet...

 

Edit: Går utifra at du ikke tror jeg mener adressefeltet i DC++, men forward-feltet i router oppsettet.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Ikke hvis du åpner en port i router nei. Porten må kobles direkte til den maskinen du skal laste ned/opp filer med. Kun den interne IP-aressen til selve maskinen fungerer til det formålet...

 

Edit: Går utifra at du ikke tror jeg mener adressefeltet i DC++, men forward-feltet i router oppsettet.

Jada, er akkurat den samme routeren jeg hadde på min forrige maskin også, så den eneste forskjellen på oppsettet mitt nå kontra den gamle er NAV 2005 kontra NAV 2004.Merkelige greier altså...

Lenke til kommentar
[...], StrongDC er bannet fra de fleste hubbene (pga features som uploadspeedlimit osv. triks for å unngå uploadere!)

Personlig benytter jeg StrongDC++ titt og ofte uten å møte nevneverdige utsestengelser eller problemer på bakgrunn av det. For det første kan StrongDC++ emulere respons og opptreden som DC++, hvilket omgår de aller fleste klient-begrensninger. Dessuten er funksjonalitet som upload speed limit SVÆRT lett å duplisere ved programmer som eksempelvis NetLimiter, eller å rett og slett kjøre all trafikk gjennom en annen datamaskin for å begrense opplastingen der.

 

Skjønt, jeg kan godt forstå hvorfor enkelte ikke har helt til overs for slike funksjoner; jeg har heller aldri benyttet den selv, idet slik atferd virker negativt for alle og enhver med tanke på nedlastingshastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...