overtrip Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 ok, brukte port 21, for er ikke dc ftp basert? har også prøv å sette opp en egen port over 1000 til maskinen som jeg satt dc til å bruke, men funka ikke det heller tror fortsatt at det har noe med at jeg har en midlertidig begrensa bredbånds linje, frem til de får lagt nytt kobber. Føler meg som en gammel kjerring som har bestemt seg for at noe er galt menmen hehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har fått et veldig merkelig problem med DC++ nå. Det er rett og slett umulig å klikke på slike bokser som dette: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) ... Endret 5. februar 2005 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Det merkeligste er at jeg har prøvd flere DC-klienter (oDC, rmDC++, RevConnect), men det samme problemet oppstår over alt! Endret 5. februar 2005 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 (endret) Å bli aktiv bruker når man har dynamisk IP kan være vanskelig og tidskrevende. Å være aktiv bruker krever at man har en fast IP adresse, noe som ikke mange har. Dette gjelder spesielt Telenor ADSL brukerev og DSL bruker generelt. Skal man bli aktiv brukere uten videre med dynamisk IP må man selv oppdatere de nye adressene man får i DC manuelt. Dette er frusterende og tidskrvende, spesielt hvis du sitter på en fet nedlastning og plutselig bytter leverandøren din IP adresse. Hvis du har satt deg som aktiv bruker og din IP adresse bytter om, får du Connection Timeout og ingen resultat i søkingen. Det finnes en løsning men dette "kan" være litt vanskelig å sette seg i det. Du må få deg et dynamisk navn som f.eks dittnavn.aktivbruker.net. Dette kan ordnes på sider som DynDNS og DynIP. Istedenfor å sette IP adresse i DC++, skal man skrive inn det dynamiske navnet du har laget. Etter man har opprettet et dynamisk navn og satt det i IP feltet i DC++, må man sørge for at man har en oppdateringsklient som oppdaterer det dynamiske navnet med din nye IP adresse når du får det. Som sagt tidligere, å være aktiv bruker gir deg flere fordeler enn passiv. En passiv bruker kan IKKE laste ned fra en passiv bruker men en aktiv bruker kan laste ned fra begge. I tillegg til dette, belaster man ikke hubben og OP'ene blir gladere! Håper noen for bruk for dette! ------------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT: endret noen ord, det er kanskje ikke vanskelig å ha dyn ip og aktiv bruker men det kan..håper ikke mange ble skremt og tisset på seg når de leste denne posten. Ikke vær redd for å bli aktiv bruker..may the force be with you Endret 4. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 btw, finnes det et program som kan sjekke din IP adresse på maskinen og oppgradere denne rett i DC? Mente at StrongDC hadde en slik funksjon men som kjent, StrongDC er bannet fra de fleste hubbene (pga features som uploadspeedlimit osv. triks for å unngå uploadere!) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 rmDC++ skal ha denne funksjonen. Lenke til kommentar
lars_f Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Hei Har et lite problem med og komme i active mode i DC++ v. 0.668. Jeg har åpnet porter i ruteren og åpnet alle brannmurer. Når jeg da logger på huber så går det greit men når jeg prøver og søke etter noe får jeg ikke opp noen ting. En annen ting er at når jeg finner meg selv i lista på huben så vises jeg som en blå figur ikke med mur foran eller noe altså bare blå istdet for grønn. Noe jeg har gjort feil? hva kan jeg gjøre ? På forhånd takk Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ny version av DC++ ute nå: version 0.670 Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Når jeg huker av slik at den søker etter flere som har samma fila kommer det en drøss med fillister som downloader hos meg. Skal det være sånn? Lenke til kommentar
W Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når jeg huker av slik at den søker etter flere som har samma fila kommer det en drøss med fillister som downloader hos meg. Skal det være sånn? ja Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 For de som har problemer med å finne sin egen eksterne IP, så kan kanskje denne linken hjelpe. (dynamisk .png). Skriv inn denne under IP i DC->general->active->ip. (Husk å konfigurere eventuell router) Når jeg huker av slik at den søker etter flere som har samma fila kommer det en drøss med fillister som downloader hos meg. Skal det være sånn? Det den gjør er å laste ned filliste for å sjekke om brukeren eventuelt har noen av de andre tingene du muligens laster ned. Så hvis en stor ting du laster er delt opp i la oss si 30 biter, så finner DC den ene ved hjelp av søket og alle de resterende automatisk i fil-listene du laster ned. Hvis funksjonen skrus av måtte DC ha gjort et søk for hver fil, noe som er litt ineffektivt. Mener det er mulighet for å skru av dette ved å krysse av for noe under advanced, var vel kanskje "automatically match queue for autosearch hits" eller no. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er det vanlig at hubbene kobler ut iblant? er det noen fordeler med registrering i hubbene? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er det vanlig at hubbene kobler ut iblant?er det noen fordeler med registrering i hubbene? Hubsoftwaren må vel restartes ein gang iblant for dei som hoster, ingenting har 100% oppetid. Registrering, tja... Ser egentlig ikkje fordel, einaste viss du får tilgang på private huber etc... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Bare for å legge til, hva som kan skje hvis du er så uheldig å laste ned "warez", legger jeg ut en mail som jeg fikk, som en advarsel.. Dette kan skje alle, så stay clean! http://www.ktv.no/~sosm-ktv/mpaa.txt Uff da.... Leste på DC++ forumet at PeerGuardian kan forhindre dette.... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Å bli aktiv bruker når man har dynamisk IP er både vanskelig og tidskrevende. Å være aktiv bruker krever at man har en fast IP adresse, noe som ikke mange har. Dette gjelder spesielt Telenor ADSL brukerev og DSL bruker generelt. Skal man bli aktiv brukere uten videre med dynamisk IP må man selv oppdatere de nye adressene man får i DC manuelt. Dette er frusterende og tidskrvende, spesielt hvis du sitter på en fet nedlastning og plutselig bytter leverandøren din IP adresse. Hvis du har satt deg som aktiv bruker og din IP adresse bytter om, får du Connection Timeout og ingen resultat i søkingen. Det finnes en løsning men dette "kan" være litt vanskelig å sette seg i det. Du må få deg et dynamisk navn som f.eks dittnavn.aktivbruker.net. Dette kan ordnes på sider som DynDNS og DynIP. Istedenfor å sette IP adresse i DC++, skal man skrive inn det dynamiske navnet du har laget. Etter man har opprettet et dynamisk navn og satt det i IP feltet i DC++, må man sørge for at man har en oppdateringsklient som oppdaterer det dynamiske navnet med din nye IP adresse når du får det. Som sagt tidligere, å være aktiv bruker gir deg flere fordeler enn passiv. En passiv bruker kan IKKE laste ned fra en passiv bruker men en aktiv bruker kan laste ned fra begge. I tillegg til dette, belaster man ikke hubben og OP'ene blir gladere! Håper noen for bruk for dette! Dette er jeg så totalt uenig i som det bare går an. Så lenge du er pålogget, vil ikke IP-adressen skifte. (Jeg har ihvertfall aldri opplevd det) I tillegg kan det være en ide å legge inn påloggingsnavn og passord i selve bredbåndsmodemet, slik at du alltid er pålogget så lenge routeren er på. Jeg får ny IP hver gang routeren restartes, og det skjer ikke ofte. Hvis jeg får ny IP-adresse, skjer det når dc++ ikke er igang eller på nett (logisk nok). Når en da logger på en hub, informerer den deg om at IP-en ikke stemmer overens med den i konfigurasjonen. De fleste hubber oppgir også den nye IP-en din, slik at det bare er å markere, kopiere og lime inn i konfigurasjonsvinduet. Hvis du vil kalle det tidkrevende, ja så vil jeg kalle deg id**. Vit hva du prater om! For all del... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 ok, brukte port 21, for er ikke dc ftp basert? har også prøv å sette opp en egen port over 1000 til maskinen som jeg satt dc til å bruke, men funka ikke det heller tror fortsatt at det har noe med at jeg har en midlertidig begrensa bredbånds linje, frem til de får lagt nytt kobber. Føler meg som en gammel kjerring som har bestemt seg for at noe er galt menmen hehe Port 21 er dedikert til ftp-prgrammer. Det vil si hvis du har et ftp-program installert. Port 555 og 556 fungerer meget godt hos meg... prøv og se. Lenke til kommentar
ernie_g Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har et problem her: Hver gang jeg går inn i dc++ etter reboot eller bare lagt ned programmet, må jeg legge inn alle instillingene på nytt. dvs nick, connection, sharing osv. alt er tilbakestilt. Det gjorde ikke det før. Noe jeg må krysse av eller noe for å ordne det ? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Bare for å legge til, hva som kan skje hvis du er så uheldig å laste ned "warez", legger jeg ut en mail som jeg fikk, som en advarsel.. Dette kan skje alle, så stay clean! http://www.ktv.no/~sosm-ktv/mpaa.txt Uff da.... Leste på DC++ forumet at PeerGuardian kan forhindre dette.... Vil gjerne ha kommentarer til dette........... BTW: I tillegg kan det være en ide å legge inn påloggingsnavn og passord i selve bredbåndsmodemet, slik at du alltid er pålogget så lenge routeren er på. Hvordan (Speedtouch modem) Lenke til kommentar
morra Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har hørt at man kan bruke dc++ til å sende filer direkte til en annen pc. Hvordan gjør man det (IP feks)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå