Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens!!

 

Jeg har aldri brukt Direct Connect før!! Jeg har bare holdt med til limewire. Vurdere å bytte til DC(hørt mye god kritikk om det), men synes at ikke høres spesilet brukervenlig ut! Du må gjennom masse hubber for å finne en hub som har sangen du er ute etter osv... Hva om jeg f. eks ikke har musikk på pcen så blir jeg kicket fra en hub for at jeg ikke har noe å dele med andre?? På limewire bare søker du og får det opp!!

 

Gidder noen å forklare hva fordelene i forhold til limewire egentlig er?

Og er det så vanskelig å bruke som det høres ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Hei folkens!!

 

Jeg har aldri brukt Direct Connect før!! Jeg har bare holdt med til limewire. Vurdere å bytte til DC(hørt mye god kritikk om det), men synes at ikke høres spesilet brukervenlig ut! Du må gjennom masse hubber for å finne en hub som har sangen du er ute etter osv... Hva om jeg f. eks ikke har musikk på pcen så blir jeg kicket fra en hub for at jeg ikke har noe å dele med andre?? På limewire bare søker du og får det opp!!

 

Gidder noen å forklare hva fordelene i forhold til limewire egentlig er?

Og er det så vanskelig å bruke som det høres ut?

6777455[/snapback]

Fordelene?

Jeg har ikke prøvd DC++ så mye, men dette opplevde jeg som + og - :

 

 

 

* Bør dele minst 20GB (inngangsbillet til gode huber), de største krever 100GB eller mere. I limewire finnes ingen slike restriksjoner.

 

* Du finner mye mere på DC++, desto vanskeligere å finne ettersom du må få tilgang til den rette huben.

 

* Slik jeg erfarte var det vanskeligere å finne filene jeg lette etter.

 

* Jeg liker ikke å dele fordi jeg får ikke nok som oftest (deler ikke piratvarer)

 

* Limewire står nok for tur til å følge samme skjebne som napster, kazza etc så DC++ er vel kanskje fremtiden

 

* Limewire kan du laste ned en fil via mange brukere (lastet ned noe som ga ned hastighet på 150 kb i går). Vet ikke om dette er mulig på DC..?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
* Limewire kan du laste ned en fil via mange brukere (lastet ned noe som ga ned hastighet på 150 kb i går). Vet ikke om dette er mulig på DC..?

6790401[/snapback]

 

Med visse klienter er det mulig å laste ned fra flere brukere samtidig (StrongDC f. eks.). Ulempen med slike klienter er at de er bannet fra en god del hubber.

Lenke til kommentar

*** Connecting to dchub://lysehubben.com...

*** Et tilkoblingsforsøk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte på riktig måte etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte.

 

 

noen som vet hva som er problemet her?

jeg klarer og logge på andre sine huber men ikke Lyses

kan det vær leverandøren som faktisk "sliter" litt?

 

Hilsen Dinglen

Lenke til kommentar

Greier ikke helt å få til det med å åpne porter.

 

Hva menes med det? Når jeg trykker på en dc++ bruker så står dette: Din direct connect klient har en ugyldig IP addresse da den prøvde å koble til. (Klienten sendte 192.168.*.*, du har 82.11*.**.**)

 

Kan noen hjelpe? Er det her man åpner porter?

 

pneporterqd3.th.png

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Greier ikke helt å få til det med å åpne porter.

 

Hva menes med det? Når jeg trykker på en dc++ bruker så står dette:  Din direct connect klient har en ugyldig IP addresse da den prøvde å koble til. (Klienten sendte 192.168.*.*, du har 82.11*.**.**)

 

Kan noen hjelpe? Er det her man åpner porter?

 

pneporterqd3.th.png

7000656[/snapback]

du skriver sikkert inn den interne ipeen til dataen men det er ikke den du skal bruke, bruk den som du får fram på http://myip.dk/

Endret av maxila
Lenke til kommentar
Er ikke dc++ gratis lenger eller? Kan noen legge ut en link til en download for jeg finner bare sider man må betale for å laste ned fra

7001017[/snapback]

her kan du laste ned dc++: http://prdownloads.sourceforge.net/dcplusp...91.exe?download

 

anbefaler også revconnect for da kan man laste ned fra flere om gangen og det øker hatigheten revconnect kan lastes ned her: http://prdownloads.sourceforge.net/reverse...4p.exe?download

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har noen tips?

 

Er satt opp som active bruker, får koblet på hubber, testet porter, alt er fint. Men problemet er at jeg får søkt en gang, så må jeg slå av og på DC++ eller vente LENGE før jeg får søkt igjen! hva skjer?

7070193[/snapback]

har du satt riktig ip på dc++, connection settings den fra http://myip.dk/, og er du sikker på at alle portene er åpne. Jeg bruker port 1415 på dc++, sjekk om portene er åpne her http://www.utorrent.com/testport.php?port=1415 ved å bytte ut tallet 1415, med den porten du skal teste om er åpen

Endret av maxila
Lenke til kommentar
Noen som har noen tips?

 

Er satt opp som active bruker, får koblet på hubber, testet porter, alt er fint. Men problemet er at jeg får søkt en gang, så må jeg slå av og på DC++ eller vente LENGE før jeg får søkt igjen! hva skjer?

7070193[/snapback]

Jeg har NØYAKTIG det samme problemet.

Lenke til kommentar

Det er en client som heter RevConnect som er så og si prikk lik den orginale DC++, men her kan du laste ned fra flere brukere sammtidig til samme filen. Dermed får du mye fortere en behagelig hastighet. Har brukt denne i litt over ett år og er storfonøyd. Den oppdateres ganske likt med DC++.

 

Jeg hadde ikke tolmodigheten til å lese gjennom alle 18 sidene, så denne infoen kan ha kommet før.

 

Brannmannsam: Det er lagt ut en på første side i tråden her ;)

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...