Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God aften godtfolk

Prøver som dere også å bli aktiv bruker på DC++.

Mitt oppsett:

DC++ 0.6811 nyeste?

D-link DI-624 wireless.....

Hvor går jeg for å gjøre hva? Sitter "inne" i routeren nå og har dette bildet oppe..

Hvor går jeg nå og hva skal jeg skrive hvor? Har lest litt i tråden, men får det ikke til... Skal DC stå på "direct connection" eller "Firewall with manual port forwarding"?

Takker for svar...

post-23605-1142628853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Noen som vet hva jeg skal fylle ut i de to rutene med rød ring rundt? :p

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=71123

Tengte det kansje var litt smartere å spørre her enn i "Den store P2P guiden";)

6016406[/snapback]

Der skal du skrive inn tcp og udp port :p

selv har jeg ikke skrevet inn noe der, da jeg ikke har satt meg opp som "dmz" i ruteren/firewallen.

Hvis du har en ruter/brannmur så må du åpne et par portere, og skriv inn de samme portene der, hvis du skjønner? ;p

Endret av jokkakim
Lenke til kommentar
:blush: Fatter ikke en dritt, hadde vært jævli greit om noen kunne hjelpt meg litt med dette.

6016440[/snapback]

Du kan ikke ha lest mye i tråden her hvis du ikke har fått med deg såpass... Der skal du skrive inn portnummeret du har åpnet for i brannmur/router. Dette portnummeret velger du selv.

Lenke til kommentar
God aften godtfolk

Prøver som dere også å bli aktiv bruker på DC++.

Mitt oppsett:

DC++ 0.6811 nyeste?

D-link DI-624 wireless.....

Hvor går jeg for å gjøre hva? Sitter "inne" i routeren nå og har dette bildet oppe..

Hvor går jeg nå og hva skal jeg skrive hvor? Har lest litt i tråden, men får det ikke til... Skal DC stå på "direct connection" eller "Firewall with manual port forwarding"?

Takker for svar...

5770330[/snapback]

sliter med det samme probleme som deg :( bare at jeg har topcom tråløs router!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en Netopia cayman 3351 router som mottar bredbånd fra nextgentel. senere har jeg koblet på en trådløs Netgear WGR614 v6 Router for å sende bredbånd til bærbar laptop... Jeg en keen på å bli "Connectable" men når jeg skal "forwarde en port" så viser guiden(portforward.com) meg til at jeg skal logge meg på Netgear routeren... Hvis jeg oppretter en port på den, skjer det ingeting i med at interneten på denne PCen registrerer at jeg bruker Netopia Routeren...

Ipconfig:

Fysisk adresse: 00-07-E9-E3-3D-31

DHCP aktivert: Nei

IP adresse: 192.168.1.4

Maske: 255.255.255.0

Standard Gateway: 192.168.1.1

DNS servere: 192.168.1.1

Er det en måte jeg kan opprette en port og bli connectalbe?

Lenke til kommentar

Jeg har Dc++ hjemme, og er tilkoplet i aktiv modus med åpne porter i routeren og brannmuren. Men nå sitter jeg hos broren til dama, å prøver på det samme uten hell. Gjør nøyaktig det samme som hjemme, men her vil det ikke fungere...Han bruker Norton Antivirus, men ingen brannmur e.l. Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar

Test om porten er åpen på denne siden. Skriv den porten du har åpnet etter = tegnet.

https://www.grc.com/x/portprobe=

Får at det skal bli riktig bør DC++ kjøre i active mode med den porten du tester, siden noen brannmurer stenger porter som ikke er i bruk.

Det skal stå OPEN på testen. Hvis det ikke gjør det har du ikke åpnet porten eller så blir den sperret av en brannmur.

Skjekk også at du har satt riktig ip i DC++. Skjekk f.eks her: http://ipadresse.no/

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Test om porten er åpen på denne siden. Skriv den porten du har åpnet etter = tegnet.

https://www.grc.com/x/portprobe=

Får at det skal bli riktig bør DC++ kjøre i active mode med den porten du tester, siden noen brannmurer stenger porter som ikke er i bruk.

Det skal stå OPEN på testen. Hvis det ikke gjør det har du ikke åpnet porten eller så blir den sperret av en brannmur.

Skjekk også at du har satt riktig ip i DC++. Skjekk f.eks her: http://ipadresse.no/

6189039[/snapback]

Denne testen blir ikke helt korrekt. Jeg testet for flere porter som er åpnet på pc`n min, men det kommer bare opp "stealth". Dette er jo fordi at brannmuren hindrer at programmer skal kunne se om portene er åpne eller ikke...

Lenke til kommentar

Brannmuren min tror jeg sperrer porter som ikke er i bruk, men det er ikke sikkert din er slik. Prøv hvertfall å se hva det står når DC++ kjører i active mode med den porten, evt. uten brannmur.

Går det ann å få den listen nederst som viser hvilke hubber og søkevinduer og slikt man har oppe til å bli høyere enn to linjer?

Lenke til kommentar

Hei

Som så mange andre har jeg problemer med å få åpnet porter for bruk i DC++. Jeg har imidlertid lest denne tråden nøye, og etter det jeg kunne se var det ingen svar på mitt spørsmål/problem; jeg får ikke opp noen meny i min ruter hvor jeg kan det er mulig å sette inn disse verdiene (jfr neitakks innlegg 9/5-05):

| Port | TCP | UDP | IP |

| 7007 | V | X | 192.168.0.40 |

| 7007 | X | V | 192.168.0.40 |

Dette er fra min meny: (ruteren er Thomson Speedtouch 546i)

Har her også forsøkt å tilordne Direct Connect, se under, men fortsatt uten hell.

Videre har jeg forsøkt å åpne porter i telnet, men der kommer jeg ikke inn med brukernavn P[kundenummer – 10000] og aktiviteringspassord fra NGT. Har også forsøkt dette:

Men fremdeles altså uten hell.

Målet mitt er altså å komme Active, men det kommer følgende feilmeldinger:

- Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself.

- Failed to get external IP via UPnP. Please set it yourself.

Forhåpentligvis noen som kan hjelpe her. :)

(fortsatt ikke kommet lenger enn at jeg må legge screenshotsene i eget vedlegg)

portet.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...