Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er sikkert besvart før, men når eg ikkje kan søke etter ord på mindre enn 4 bokstavar er det ikkje lett å finne noko.

Korleis oppretter eg min eigen hub? Er det forskjell på StrongDC og DC++?

Målet er å lage ein privat hub til å sende filer til venner og kjente utan å være på ein stor hub.

5276392[/snapback]

DC++: Den vanlige "treige" DC klienten.

StrongDC++: Emulator av DC++ som har utrolig mange fler features som segment nedlasting.

Last ned Ynhub og mekk settings slik du vil ha dem og dermed bare forwarder du portene til maskinen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned Ynhub og mekk settings slik du vil ha dem og dermed bare forwarder du portene til maskinen din.

Hehe, akkurat ja :)

1) Under Settings->Port(s): Skal eg la dei stå på default eller er det her eg skal skrive inn forwardet port? Det sto default "411;23;1411".

2) Under Miscellaneous->Hublist: Kva skal eg gjere her skal tru? :hmm:

3) Under Miscellaneous->User stats: Endre noko her? Skrive inn eit eller anna på MySQL?

Har, som dei skarpaste sikkert merka, ikkje mykje peiling på dette ;) Resten av innstillingane såg OK ut, men dersom du\de veit om andre eg må fikse, skriv i vei.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Får det ikkje til eg :shrug:

YnHub feed:

[12:44:18] Hub started

[12:44:18] Listening on port xxxx started successfully

[12:44:18] Application started

StrongDC++:

[12:48] *** Disconnected

[12:48] *** Connecting to testhub.ynhub.org...

[12:48] *** Connected

Så skjer det ikkje meir, ser ikkje noko på brukerlista og kan ikkje skrive noko som helst...portane eg skreiv inn er forwardet i ruteren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er alt klart for å sette i gang fildelingen:

•  

• Trykk på knappen for ’Hub List’ og velg deg en hub. Hubbene kan sorteres i forhold til navn, brukere, land, osv.

• Hvis du er ute etter filer som ikke er sjeldne, lønner det seg å gå inn på den hubben med flest brukere som du kan få tilgang til. Er du ute etter f.eks. sjelden tysk musikk, sorter etter land, og gå inn på en tysk hub.

• Når du er inne på en hub eller flere, kan du starte ditt søk.

• Et søk, går gjennom alle brukerne i de hubbene du er inne på.

• Det er viktig å merke seg at man kan bli kicket eller bannet for å søke hyppig. Vent derfor alltid 10 sekunder mellom hvert søk.

Lykke til!

3575488[/snapback]

Det er helt umulig for meg å koble meg på en hub. Finner ingen knapp som heter Hub List, men en som heter Public Hub List. Når jeg trykker på den, kommer det opp at "Connection Time Failed".. Irriterende, kommer meg ikke på noe huber.

Er forresten helt nybegynner (lastet det ned for 10 min eller noe.

Hadde noen hjulpet meg, så hadde det vært flotters :thumbup:

EDIT: Fikk det til nå, men får ikke opp noe connection med noen brukere. Noen idé tl hva jeg skal gjøre? :hm:

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har brukt DC++ i lengre tid nå som passiv bruker. Det har funket utmerket, men nå i det siste har det vært litt problemer. Jeg tenker da på å sette meg som aktiv, men hva vil egentlig det si? Hvis man åpner en port i routern, vil noen i teorien da kunne se nettverket her hos meg? og evt. gjøre skade? Noen som kan slenge opp en liten avhandling om åpning av porter? :p

Takker for svar!

Endret av jaujau
Lenke til kommentar
Nei, det skal kun være IP der.

Har du også lagt inn disse innstillingene i DC++? Husk at det er IP'n din du skal koble deg til, ikke hubadressen. Den er ment for eksterne brukere.

5288008[/snapback]

Når jeg er på lan med de i klassen, så må vi ha med port bak..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har brukt DC++ i lengere tid. Jeg har åpnet porten 1412 og velger 'activ'. Dette har fungert lenge, men for en stund siden så måtte jeg resette routeren og modemet. Satte det opp igjen (routeren ble ikke resetta alikevell) Men nå har DC klikk ahelt. Jeg kommer inn og får søke (får bare opp noen få eller ingen søkeresultat). På upload står det bare 'upload starting' og "nedlastinga" skifter mellom 'connect' og 'connection timeout'. Jeg har åpnet alle portene jeg trenger. Lasta ned den nye DC++ klienten i tilfelle det var dette som var problemet, men nei....

På den nye klienten har det kommet noen nye alternativer på 'connection settings' som jeg ikkje skjønner stort av.

Kan noen hjelpe meg??

Har:

ZyXEL Prestige 600 modem (har åpnet alle portene videre til routeren)

D-Link DI-624+ (har åpnet porten 1412 og aktiver DMZ)

(ps. jeg bruker riktig ip-adresse i DC...)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...