Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Bruker nettet til Studentsamskipnaden i Stavanger, og jeg har et aldri så lite problem med DC...

 

Før jeg utdyper vil jeg si at SiS nettet benytter seg av en proxy server som jeg ikke har noe kontroll over. Tipper at kilden til problemet ligger her, men jeg håper det går å finne en vei rundt.

 

Jeg kan laste ned med dc++ når jeg er aktiv, men søk fungerer ikke. Trenger for så vidt ikke å bli aktiv, det er problemet under som er første hindring:

 

Som passiv bruker kan jeg søke og laste opp/ned, men med fryktelige hastigheter! Har ikke kommet over 10kbit/s ned, og ikke over 2kbit/s opp. Det som er underlig er at jeg kan ha 10 nedlastinger med 10kbit/s hver, og da få en total hastighet på 100kbit/s. Det virker altså som det er en netlimiter på hver enkelt connection i DC.

 

Noen som kjenner til nettet til SiS eller noen andre som kan forklare meg hvor problemet ligger?

 

- Bruker NIS, men problemet er der uansett om jeg har den på eller av.

- Har en Apple Airport Express som fungerer som en bro mellom "pluggen i veggen" og maskinen min. Airporten er ikke satt opp til å distrubiere IP adr. eller liknende, så den skal ikke ha noe med dette å gjøre.

Endret av Lanes
Lenke til kommentar
tror det ligger brannmur i routeren, bruker ikek zonealarm nei...

har forwarda(eller hva det heter) port 21  til pc'en min... sitter på et trådløst nettverk med en switch i mellom meg og routern.

Hmmm... Port 21 er til ftp. Prøv en annen port. Gjerne noe over 1000.

skal man ikke kunne velge port/se hvilken som er i bruk ? ikke teste seg frem som Du skriver.

Lenke til kommentar
Hei! Bruker nettet til Studentsamskipnaden i Stavanger, og jeg har et aldri så lite problem med DC...

 

Før jeg utdyper vil jeg si at SiS nettet benytter seg av en proxy server som jeg ikke har noe kontroll over. Tipper at kilden til problemet ligger her, men jeg håper det går å finne en vei rundt.

 

Jeg kan laste ned med dc++ når jeg er aktiv, men søk fungerer ikke. Trenger for så vidt ikke å bli aktiv, det er problemet under som er første hindring:

 

Som passiv bruker kan jeg søke og laste opp/ned, men med fryktelige hastigheter! Har ikke kommet over 10kbit/s ned, og ikke over 2kbit/s opp. Det som er underlig er at jeg kan ha 10 nedlastinger med 10kbit/s hver, og da få en total hastighet på 100kbit/s. Det virker altså som det er en netlimiter på hver enkelt connection i DC.

 

Noen som kjenner til nettet til SiS eller noen andre som kan forklare meg hvor problemet ligger?

 

- Bruker NIS, men problemet er der uansett om jeg har den på eller av.

- Har en Apple Airport Express som fungerer som en bro mellom "pluggen i veggen" og maskinen min. Airporten er ikke satt opp til å distrubiere IP adr. eller liknende, så den skal ikke ha noe med dette å gjøre.

lurer på det samme Jeg har null kontroll på Motorola Ruteren levert fra UPC/Chello noen som kan hjelpe med DC+ oppsett og Active setting/port ?.

Til den som lurte på modem levert fra NGT så finnes det eget forum (guide) for åpning av porter.

Lenke til kommentar
Hei! Bruker nettet til Studentsamskipnaden i Stavanger, og jeg har et aldri så lite problem med DC...

 

Før jeg utdyper vil jeg si at SiS nettet benytter seg av en proxy server som jeg ikke har noe kontroll over. Tipper at kilden til problemet ligger her, men jeg håper det går å finne en vei rundt.

 

Jeg kan laste ned med dc++ når jeg er aktiv, men søk fungerer ikke. Trenger for så vidt ikke å bli aktiv, det er problemet under som er første hindring:

 

Som passiv bruker kan jeg søke og laste  opp/ned, men med fryktelige hastigheter! Har ikke kommet over 10kbit/s ned, og ikke over 2kbit/s opp. Det som er underlig er at jeg kan ha 10 nedlastinger med 10kbit/s hver, og da få en total hastighet på 100kbit/s. Det virker altså som det er en netlimiter på hver enkelt connection i DC.

 

Noen som kjenner til nettet til SiS eller noen andre som kan forklare meg hvor problemet ligger?

 

- Bruker NIS, men problemet er der uansett om jeg har den på eller av.

- Har en Apple Airport Express som fungerer som en bro mellom "pluggen i veggen" og maskinen min. Airporten er ikke satt opp til å distrubiere IP adr. eller liknende, så den skal ikke ha noe med dette å gjøre.

lurer på det samme Jeg har null kontroll på Motorola Ruteren levert fra UPC/Chello noen som kan hjelpe med DC+ oppsett og Active setting/port ?.

Til den som lurte på modem levert fra NGT så finnes det eget forum (guide) for åpning av porter.

Og den guiden befinner seg hvor?

Lenke til kommentar
Hei! Bruker nettet til Studentsamskipnaden i Stavanger, og jeg har et aldri så lite problem med DC...

 

Før jeg utdyper vil jeg si at SiS nettet benytter seg av en proxy server som jeg ikke har noe kontroll over. Tipper at kilden til problemet ligger her, men jeg håper det går å finne en vei rundt.

 

Jeg kan laste ned med dc++ når jeg er aktiv, men søk fungerer ikke. Trenger for så vidt ikke å bli aktiv, det er problemet under som er første hindring:

 

Som passiv bruker kan jeg søke og laste  opp/ned, men med fryktelige hastigheter! Har ikke kommet over 10kbit/s ned, og ikke over 2kbit/s opp. Det som er underlig er at jeg kan ha 10 nedlastinger med 10kbit/s hver, og da få en total hastighet på 100kbit/s. Det virker altså som det er en netlimiter på hver enkelt connection i DC.

 

Noen som kjenner til nettet til SiS eller noen andre som kan forklare meg hvor problemet ligger?

 

- Bruker NIS, men problemet er der uansett om jeg har den på eller av.

- Har en Apple Airport Express som fungerer som en bro mellom "pluggen i veggen" og maskinen min. Airporten er ikke satt opp til å distrubiere IP adr. eller liknende, så den skal ikke ha noe med dette å gjøre.

lurer på det samme Jeg har null kontroll på Motorola Ruteren levert fra UPC/Chello noen som kan hjelpe med DC+ oppsett og Active setting/port ?.

Til den som lurte på modem levert fra NGT så finnes det eget forum (guide) for åpning av porter.

Og den guiden befinner seg hvor?

den var her http://forum.relativt.net/

Lenke til kommentar
Til den som lurte på modem levert fra NGT så finnes det eget forum (guide) for åpning av porter.

Og denne gikk deg hus fordi?

 

1: Velg kjør og skriv: Telnet

2: Inne i Telnet skriver du kommandoen "open 10.0.0.01"

3: User: ngt - Pass: ChkBid114

4: Fra hovedmenyen bruker du piltastene til å bla deg ned til Quick Menus... og trykke ENTER.

5: Bruk piltastene og flytt deg ned til Network Address Translation og trykk ENTER

6: Bruk piltastene og flytt deg ned til Show/Change Server List... og trykk ENTER.

7: Du har forhåpentligvis en NAT liste som heter Easy-Servers. Velg denne og trykk ENTER.

8: Vi skal legge til en ny server så vi velger Add Server og trykker ENTER.

Hvis du vil se hvilke NAT som allerede ligger inne tar du en titt på Show/Change Server istedenfor.

9: Nå står du i skjermbildet hvor du setter diverse instillinger for NAT regelen. Først trykker du på External Service. Nå vil du få opp en list over hurtig valg. Her i eksemplet skal vi åpne port 1412 og du velger derfor "Other"... og skriver inn portområdet du vil åpne, eller hvis du vil åpne en enkelt port skriver du samme tall på begge plasser. Trykk ENTER for å lagre valget.

10: På Server Private IP Address: taster du inn IPen i nettverket ditt som du vil åpne porten til. For min del var det 10.0.0.04 som virket. Det er routerens IP mot modemet. Må ikke forveksles med IP-en som routeren har som gateway mot pc-ene dine.

 

11: Nå gjenstår det bare å forwarde de samme portene dine i routeren til de aktuelle interne IP-adressene, og vips DET VIRKET!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd flere ganger å sette min ipadresse til statisk. Jeg har benyttet portfowarding.com hundretalls ganger. Nå har jeg funnet ut at jeg dropper dette ettersom det lagde bare kaos.

 

Hovedproblemet skyldes nok at jeg fikk samme DNS serveradresse som Standardgateway. egentlig skal disse være forskjellige ifg portforward. Videre ber de meg ringe ISP (?!)

 

Går det an å sette sine engne dns server adresser?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...