Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nå ett problem.

jeg lasta ned over 10 ting samtiddlig, og lutselig stod det dc++ has crashed. så jeg trykker ok og dc++ slår seg av.

jeg går inn på sida deres (dc++) og laster ned den nyeste dc++(tror jeg).

så kommer det vinduer opp med norton antivirus om du vil blokke eller ikke, først tilater jeg og andre gang blokkerer jeg.

 

Jeg går inn på dc++ og jeg kommer ikke inn på noen av hubbene.

hva nå?

Lenke til kommentar
har nå ett problem.

jeg lasta ned over 10 ting samtiddlig, og lutselig stod det dc++ has crashed. så jeg trykker ok og dc++ slår seg av.

Den samme meldingen har jeg fått i versjon 0.401. Det er en bug som gjør at når du dobbeltklikker i området der du ser overføringene, altså det feltet nederst der, da kræsjer DC. Snodig liten sak.

Lenke til kommentar

har nå lastet dc++ på nytt, men det kommer ikke opp noe hubber.

tror jeg må ha en hublist greie eller no...

denne funker ikke:

 

www.hublist.org/publichublist.xml.bz2

 

noen andre?

 

jeg har lastet ned dc++ også kom det på noe greie fra norton antvirus om jeg skulle blokke dc++ og jeg gjorde med uhell "ja".

er det noen måter å få den til å bli "nei" ???

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

Tror ikke det er brannmuren som blokkerer siden alle er avslått, og windowsmuren unngår DC. Har det på feelingen av at noe er feil når det gjelder porter/IP-adresse, men skjønner ikke hva.

Har du fått det til å virke Maggan?

 

Jeg sliter med det samme selv, og har også en Linksys router.

Uansett tror jeg du har forwardet feil feil, ettersom du har forwardet til routeren og ikke PC-en?

Den interne IP-en er forresten ikke farlig å oppgi her.

Lenke til kommentar

Det hender at nettstedet hvor hublisten ligger, er nede. Da vil listen også være utilgjengelig fra DC++, fordi den laster ned hublisten på nytt hver gang du åpner DC++ eller oppdaterer listen.

 

Du kan finne adressene her (flere enn bare public, tror jeg): Edit! "Beklager, feil link. Ta en titt her for alternative lister. Kommer med linken senere i kveld.

Når du har funnet en hubadresse, klikker du på favoritter i DC++, og velger "ny/new". Lim inn adresse og kall hubben for hva du vil. Nå har du den/de alltid tilgjengelig...

Endret av anth
Lenke til kommentar

Kvar gang eg oppna DC++ etter at eg formaterte no så får eg ei feilbeskjed:

Failed to create port mappings. Please set up your NAT yourself!

 

har prøvd å fulgt denne guiden men er fortsatt ikkje kommet i mål, nokon som har opplevd det same, og veit kva som kan vere feilen?

 

EDIT: nevermind... den begynte å funke skikkelig igjen! :hmm:

Endret av Tonickup
Lenke til kommentar

Hei. Takk for all hjelp med dc++! Nå setter jeg opp dc++ hos en kammerat av meg. Jeg må si at hans internett er ganske uvanelig fra min.

 

Han har to ROUTERE! Ene er alcatel speedtoch 510i v 5.42

 

Videre har han 3com Officeconnect 3CRWE554G72. (ikke innebygd adsl)

 

Vi har vært inne på portforwarding.com, og gjort akkurat slik de ber om.

 

Det funker ennå ikke. Vi bruker 1412 i UDP og TCP

 

Dette ligner ikke grisen! :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bor nå på hybel hvor jeg kan leike med meg en 4mbit-linje fra NGT. Software firewallen har permitta dc til å gjøre alt, men jeg frykter at det er evt. en hardware router som jeg må åpne porter i. Noen erfaringer med NGT og dc? Samme som Telenor - åpne porter i router og legge inn info i connection settings i dc?

Lenke til kommentar

Har funnet ut av det:

 

1: Velg kjør og skriv: Telnet

2: Inne i Telnet skriver du kommandoen "open 10.0.0.01"

3: User: ngt - Pass: ChkBid114

4: Fra hovedmenyen bruker du piltastene til å bla deg ned til Quick Menus... og trykke ENTER.

5: Bruk piltastene og flytt deg ned til Network Address Translation og trykk ENTER

6: Bruk piltastene og flytt deg ned til Show/Change Server List... og trykk ENTER.

7: Du har forhåpentligvis en NAT liste som heter Easy-Servers. Velg denne og trykk ENTER.

8: Vi skal legge til en ny server så vi velger Add Server og trykker ENTER.

Hvis du vil se hvilke NAT som allerede ligger inne tar du en titt på Show/Change Server istedenfor.

9: Nå står du i skjermbildet hvor du setter diverse instillinger for NAT regelen. Først trykker du på External Service. Nå vil du få opp en list over hurtig valg. Her i eksemplet skal vi åpne port 1412 og du velger derfor "Other"... og skriver inn portområdet du vil åpne, eller hvis du vil åpne en enkelt port skriver du samme tall på begge plasser. Trykk ENTER for å lagre valget.

10: På Server Private IP Address: taster du inn IPen i nettverket ditt som du vil åpne porten til. For min del var det 10.0.0.04 som virket. Det er routerens IP mot modemet. Må ikke forveksles med IP-en som routeren har som gateway mot pc-ene dine.

 

11: Nå gjenstår det bare å forwarde de samme portene dine i routeren til de aktuelle interne IP-adressene, og vips DET VIRKET!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...