jokkakim Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg klarte det utruligste akkurat nå q: jeg slettet en fil som var 99,9% ferdig... finnes det noen måte å finne igjen denne på? så jeg slipper å starte på nytt? Lenke til kommentar
NiCo.No Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hei! Jeg har nå brukt DC++ en god stund. Men plutselig har jeg sluttet å få noen søkeresultater Samme hva jeg søker på får jeg ingen resultater. Prøvd utallige hubber, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! hjelp! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 NiCo.No: Du er sikkert aktiv bruker med feil instillinger. Se bakover i tråden for hvordan du må stille inn, og hva som kan være galt. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 må nesten bumpe... ingen som bruker linux og som bruker dc i en eller annen form/klient?(evt. men wine?) Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg sliter med å få lastet ned fil lista til andre brukere.. Noen som vet hva som er problemet mitt??? Folk klarer å laste opp fra meg.. Lenke til kommentar
Thapimp Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Heisann! Takker for all hjelp jeg har fått ved å lese alle innlegg.. Har endelig klart å bli active. Men, nå ligger problemet i at downloads går så utrolig tregt. Har 4000/400 linje så det burde jo gå så det suuuuser. Prøver kun å laste ned fra folk som har 1 slot og selvsagt en ledig.. Takker for alle svar.. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Thapimp: Det kan bare være en tilfeldighet at de du laster ned fra har en dårlig linje da. Og hvordan er din opplastning da? Går det fint? Lenke til kommentar
Thapimp Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Laster ned fra folk ned cable eller kjappere.. Så det bør vel være bra da? Opplastningen går faktisk unna.. Har satt opp to sloter til opplasting.. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Om uploadingen din går fort har jeg faktisk ingen peiling på hva som kan være problemet, desverre. Men det er jo litt rart at nedlastningen din går veldig bra men opplastningen går dårlig Lenke til kommentar
Marti Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Regner med du har limitet ca. 10-12KB/s til ACK pakker? Les sticky i nettverk om "Hvorfor nedlasting går tregt når man uploader" (elns ) Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hvilken port er vanligst av 29 og 1412? Hva er forskjellen på dem (både generelt og sikkerhetsmessig)? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Sikkerhets messig så er det vel lurest å ta en helt tilfeldig port over port 1024... helst noe oppi port 10000 eller no.. Nå mitt sp.mål. Når jeg starter/bruker DC++ så lagger PCen min helt villt! Jeg har følgene spec. AMD 1,4 mHz 2x160gb hdd 256 SD ram Jeg har delt ca. 100gb. Har også problemer med at når jeg quitter hubber med over 2-3000 brukere, så henger hele greine seg, noen ganger må jeg avslutte hele prossessen. En gang fikk jeg til og med blåskjerm. Noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Maggan Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg har et merkelig problem. Jeg har åpnet port 412 i routeren (både TCP og UDP). Jeg har angitt portene i DC++, men allikevel er det store vanskeligheter med å få lastet ned fra folk. De får lastet fra meg, men ikke omvendt. Jeg får stadig vekk "connection timeout", og aner ikke hva problemet er. Noen som kan hjelpe? Har akkurat samme problem... Har lest mye i tråden, men enda får jeg ikke DC til og fungere som aktiv. Jeg har åpnet port 412 (og har skrevet inn IP-adresse 195.18 osv) Hva gjør jeg feil!? Skal jeg bruke den andre IP-adressen (192. osv) ? Sliter veldig med å komme online/aktiv på DC nå som det har kommet router i huset desverre... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Er du sikker på at du har skrevet inn riktig ip? Dobbeltsjekk det på Whatismyip.com, bare for å være sikker. Lenke til kommentar
Maggan Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Jada jeg har riktig ip. Tror det meste er riktig på settings inne på DC, men er mer usikker på om alt er riktig på routeren... Noen som vet om en guide der det står om DC og routere !? Endret 27. juli 2005 av Maggan Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Alt som skal til i router er å sette en port til UDP og TCP (samme portnummer på begge) mot den interne IP-adressen til din PC. Deretter skriver du inn den eksterne IP-adressen i selve DC++, og portnummeret! Vips, du er aktiv. Verre er det ikke... Det eneste som kan hindre deg, er at en brannmur blokkerer. Sørg derfor for å gi DC++ alle tillatelser i brannmuren. Hvilken brannmur har du, og har du gjort akkurat som jeg sa med router og dc++? Endret 27. juli 2005 av anth Lenke til kommentar
Maggan Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Bruker sjelden brannmuren (som hører til mitt virusprog.) men av og til står Windows-brannmuren på, men den unngår DC++ (tror jeg! Jeg har hvertfall satt innstillingene sånn) Jeg har åpnet porten 1412 (UDP og TCP) til 192.168.*** Tror ikke det er brannmuren som blokkerer siden alle er avslått, og windowsmuren unngår DC. Har det på feelingen av at noe er feil når det gjelder porter/IP-adresse, men skjønner ikke hva. Endret 27. juli 2005 av Maggan Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Skru av Windows Brannmur. Og du: Det er langt i fra lurt å ha en maskin på nett uten skikkelig brannmur. Anbefaler deg å ta det i bruk... F.eks. finnes det en gratis som heter Kerio. Beste jeg har prøvd noen gang. Lenke til kommentar
Maggan Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Har skikkelig brannmur selv om jeg ikke bruker den så ofte som jeg burde. Windows-brannmuren er slått av. Enda så er det samme problemet som det har vært hele tiden. Tror du jeg gjorde rett ifølge min siste screenshot anth!? Det eneste jeg har gjort inne på router-innstillingene var å ordne en port (Port Range Forwarding) Noe mer jeg burde gjøre kanskje... hmm (Gir meg ikke før jeg har kommet aktiv Hva er NAPT !? Har ikke rørt det... Noe jeg skal endre på der? Endret 28. juli 2005 av Maggan Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 har eg ip adressa 213.142.68.61 eller 192.168.0.1 ? eg finne ikkej ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå