Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Heisann!

 

Takker for all hjelp jeg har fått ved å lese alle innlegg.. Har endelig klart å bli active. Men, nå ligger problemet i at downloads går så utrolig tregt. Har 4000/400 linje så det burde jo gå så det suuuuser. Prøver kun å laste ned fra folk som har 1 slot og selvsagt en ledig..

 

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sikkerhets messig så er det vel lurest å ta en helt tilfeldig port over port 1024... helst noe oppi port 10000 eller no..

 

Nå mitt sp.mål.

 

Når jeg starter/bruker DC++ så lagger PCen min helt villt! Jeg har følgene spec.

 

AMD 1,4 mHz

2x160gb hdd

256 SD ram

 

Jeg har delt ca. 100gb.

 

Har også problemer med at når jeg quitter hubber med over 2-3000 brukere, så henger hele greine seg, noen ganger må jeg avslutte hele prossessen. En gang fikk jeg til og med blåskjerm.

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et merkelig problem. Jeg har åpnet port 412 i routeren (både TCP og UDP). Jeg har angitt portene i DC++, men allikevel er det store vanskeligheter med å få lastet ned fra folk. De får lastet fra meg, men ikke omvendt. Jeg får stadig vekk "connection timeout", og aner ikke hva problemet er. Noen som kan hjelpe?

Har akkurat samme problem... Har lest mye i tråden, men enda får jeg ikke DC til og fungere som aktiv.

 

Jeg har åpnet port 412 (og har skrevet inn IP-adresse 195.18 osv)

 

Hva gjør jeg feil!? Skal jeg bruke den andre IP-adressen (192. osv) ?

 

Sliter veldig med å komme online/aktiv på DC nå som det har kommet router i huset desverre...

Lenke til kommentar

Alt som skal til i router er å sette en port til UDP og TCP (samme portnummer på begge) mot den interne IP-adressen til din PC.

Deretter skriver du inn den eksterne IP-adressen i selve DC++, og portnummeret! Vips, du er aktiv. Verre er det ikke...

Det eneste som kan hindre deg, er at en brannmur blokkerer. Sørg derfor for å gi DC++ alle tillatelser i brannmuren.

Hvilken brannmur har du, og har du gjort akkurat som jeg sa med router og dc++?

Endret av anth
Lenke til kommentar

Bruker sjelden brannmuren (som hører til mitt virusprog.) men av og til står Windows-brannmuren på, men den unngår DC++ (tror jeg! Jeg har hvertfall satt innstillingene sånn)

 

Jeg har åpnet porten 1412 (UDP og TCP) til 192.168.***

 

Tror ikke det er brannmuren som blokkerer siden alle er avslått, og windowsmuren unngår DC. Har det på feelingen av at noe er feil når det gjelder porter/IP-adresse, men skjønner ikke hva.

post-26-1122502105_thumb.jpg

Endret av Maggan
Lenke til kommentar

Har skikkelig brannmur selv om jeg ikke bruker den så ofte som jeg burde.

Windows-brannmuren er slått av. Enda så er det samme problemet som det har vært hele tiden.

 

Tror du jeg gjorde rett ifølge min siste screenshot anth!?

 

Det eneste jeg har gjort inne på router-innstillingene var å ordne en port (Port Range Forwarding) Noe mer jeg burde gjøre kanskje... hmm

 

(Gir meg ikke før jeg har kommet aktiv :yes:

 

Hva er NAPT !? Har ikke rørt det... Noe jeg skal endre på der?

post-26-1122540084_thumb.jpg

Endret av Maggan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...