Gå til innhold

Ufullstendige filer etter reinstall

Ulkesh

Anbefalte innlegg

Nettop re-installert Windows XP, og lagt til Servicepack 2.

Under hele innstalleringen, hadde to to harddisker på 160 GB og 200 Gb frakobler både med strøm og IDEkabel.

Oppdaterte Windows og gjorde alt ferdig, får jeg slo av maskina og plugga inn de to diskene igjen.

Jeg ser at alle filene er der, men ikke alle virker. Noen mp3 files spiller, noen gjør ikke. Filmer virker ikke (dette er ikke et kodeks problem, ingen avspillere åpner seg) og program jeg laster ned på diskene klarer ikke å starte / innstallere.

Hva er skjedd ?

Og hvordan fikser jeg saken ?

Takker for hjelp !

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger nok fortsatt hjelp.

Om lag 20 % av filene på en harddisk fungerer ikke, filmer vises ikke med varighet m.m. Noe er skadet.

Jeg har prøvd å kjøre en chkdsk / R, men det tar ærlig talt 20 timer på en såpass stor disk å gjennopprette, dersom den klarer det i det hele tatt. :cry:

Noen som har noen forslag til å gjennopprette / fikse filer som ligger på disk, men som ikke er intakte ?

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Vet ikke om SP2 automatisk skrur på bigLBA. Høres ut som om den ikke gjør det....

Skru av maskina, koble fra diskene, skru på maskina igjen, legg inn bigLBA i registeret (se stickytråd i forum for lagringsmedier ang manglende diskplass på store disker), skru av maskina, koble til diskene, skru på igjen.

Lenke til kommentar

Re-installer Windows og se om du får samme feil. Prøv med en annen versjon hvis du har det liggendes. Samme har skjedd meg ett par ganger (installert Windows minst 200 ganger, og jeg bruker det fortsatt.. *skamme seg*)

Prøv iallefall, tar ikke så lang tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...