Gå til innhold

Vossvann eller vann fra voss..?

Anbefalte innlegg

En amerikansk bekjent av meg ønsker at jeg skal ta med

kildevann fra Voss til henne når vi snart skal over dit.

..I ..also like the water from Voss a lot.  I know they bottle it now,

maybe you can bring me some of that...

Kan det være dette omtalt her hun mener..? Har ikke anelse :shrug::roll:

Er det noen som vet hvor man eventuelt kan få kjøpt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok det ja, sånne fancy flasker som koster skjorta. Jeg smakte på det vannet for ikke så lenge siden, det smakte... *trommevirvel*... vann.

Jeg tok et kjapt søk, og det er visst ikke bare bare å få tak i det, det ser ut som det kun selges et sted i Skandinavia:

Nærmere 100 prosent går til eksport, og i Skandinavia er det bare restaurant Oro som serverer Voss.

http://www.aperitif.no/index.db2?id=41079

Lenke til kommentar
vask en 1.5 liter flaske, fest ett tau i den og kast den ut i elven som renner gjennom vangen(vangselva?)

så har han vann fra voss nesten helt gratis

tja.. blir det egentlig det samme da? Tror jeg får forklare henne at

dette blir litt vanskelig. Gidder ikke kjøre helt til Voss for å skaffe

vannet nå heller hvis det er nøvendig :hm:

Lenke til kommentar
Jeg tok et kjapt søk, og det er visst ikke bare bare å få tak i det, det ser ut som det kun selges et sted i Skandinavia:

Nærmere 100 prosent går til eksport, og i Skandinavia er det bare restaurant Oro som serverer Voss.

http://www.aperitif.no/index.db2?id=41079

På jobben har vi vossvann i watercooleren, trodde jeg. Det står Voss på den store dunken. Jeg har alltid trodd jeg har drukket dyrt kjendisvann på jobb, men det er altså bare en "billig" ripoff?

Lenke til kommentar
vask en 1.5 liter flaske, fest ett tau i den og kast den ut i elven som renner gjennom vangen(vangselva?)

så har han vann fra voss nesten helt gratis

Vannet på Voss smaker fortreffelig!

Raundalselva og strandaelva renner ut i vangsen. Som etter ei lita mil blir til Vosso. Denne surkler videre til Evangervatnet, som får selskap av Teigdalselva. nye fem km med vann blir det Vosso igjen, før den renner ut i brakkvannsfjorden Bolstadfjorden.

Måtte bare brife med lokale geografikunnskaper :whistle:

Lenke til kommentar

He he

Voss water

$ 30 for 800 ml vann

edit: kikket på de videoene der..nå begynner jeg faktisk å bli litt irritert. Hvorfor pokker skal ikke vi ha tilgang på vann fra vårt eget land..? :huh:

Finner ikke fram til firmaet heller, tenkte skulle kontakte dem og høre hvordan man kan få fatt i noe av dette vannet

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...