Gå til innhold

Gratis WAP til folket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er riktig at kun operatørene kan sette opp et APN. Et APN er en del av GPRS infrastrukturen.

Privatpersoner/organisasjoner kan ikke sette opp egne APN'er (da må de i tilfelle skaffe seg en GSM lisens og bygge ut et GSM nettverk).

Jeg er temmelig sikker på at Mobyson kontantkortet som det i denne artikkelen ble testet med ble/blir belastet.

Tilsvarende blir det med andre typer kontantkort.

Sagt med andre ord; jeg har sjekket at Mobyson kontantkort generer CDR'er ihht til riktige priser (og da kan dere tenke dere hvor jeg tilbringer 8-12 timer hver mandag til fredag)

;)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å få til dette på min nokia 6630, men jeg får ikke tilgang til redigering av ip eller port... Kjøpte telefonen låst til et telenor abonnement, så jeg antar de har gjort noe lurt for å hindre meg i å rote med innstillingene. Noen som vet hvordan man får "låst opp" dette?

Endret av Jesing
Lenke til kommentar
Hmm...tror nok det koster penger ja... Prøvde å koble meg på VG.. Men det gikk ikke... Sjekket deretter saldoen (NetCom Youngtalk). Hadde kostet meg 20 kr... :/

Bah. Hvordan fikk du det til å funke med Youngtalk? Jeg har ikke fått det til å funke. Hvilken telefon har du? Snakket med en fra Netcom idag, og han sier at jeg burde bruke Netcom sin gateway, siden den er billigere XD :p

Jesing: Krysset av for "Bruk Proxy"?

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Jeg prøver å få til dette på min nokia 6630, men jeg får ikke tilgang til redigering av ip eller port... Kjøpte telefonen låst til et telenor abonnement, så jeg antar de har gjort noe lurt for å hindre meg i å rote med innstillingene. Noen som vet hvordan man får "låst opp" dette?

Prøv på Unlock.no.

Lenke til kommentar
Som det ble spurt om: Noen som kan fortelle (artikkelforfatter?) hvordan man konfigurerer T630 til dette? Finner ikke ut hvordan man forandrer WAP-port. Har forøvrig Telenor, så får vi se om det blir gratis eller ikke.

Flere jeg kjenner som heller ikke finner port på t630 med Telenor Entry. Sikkert noe SE ikke mente d ehadde bruk for i Firmwaren :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hve blir egentlg konklusjonen her, er det gratis eller er det ikke?

:hmm:

Vel, noen sier at det er gratis, andre sier at det ikke er gratis.

Amobil.no burde legge ved en oppdaterting, om de faktisk fikk en regning i senere tid, eller om de fortsatt surfer suspekte sider fra sine mobiltelefoner. Gratis. :p

Jeg fikk ikke koblet meg opp når jeg brukte waptunnel.com sin gateway, så jeg kan ikke si hvordan det gikk for meg :p

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å få gratis wap som beskrevet i artikkelen, og så ikke noe trekk rett etterpå. Det gjør jeg hvis jeg bruker wap gjennom Telenor. Problemet er jo at jeg har kontantkort og derfor ikke kan se noen oversikt. Eller er det mulig å få oversikt gjennom Telenor Djuice?

Uansett, så er det vel ca. en måned siden jeg prøvde dette, og jeg ser at kontoen har minket med 400 kr siden den gang. Dette beløpet var kankje litt mer enn jeg trodde, siden jeg ikke følte at jeg hadde ringt noe særlig i denne perioden. Men dette kan ikke på noen måte bekrefte at det koster penger å bruke waptunnel.

Endret av hungry hippo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...