arthur_mukk Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Gratis WAP til folket Med enkle håndgrep er det i mange tilfeller mulig å surfe med mobiltelefonen uten å betale en krone. Har du en telefon som støtter åpen gateway, kan du bruke WAP helt gratis. Amobil viser deg hvordan. Les artikkelen her Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Dette fungerte ikke for meg . Bruker en Samsung D500 med Telenor. Satte inn 207.232.99.109 som ip, beholdt 8080 som port, lot alt annet stå blankt. Jeg går ut i fra at det er snakk om gprsinstillinger? Lenke til kommentar
arthur_mukk Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Prøv med port 9201 i stedet. Det fungerer på min D500 Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Da funket det ja! Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten.. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 På min S700i finner jeg ikke noe sted hvor jeg kan forandre port. Noen som vet hvor dette gjøres. Har lagt inn IP men den funker ikke, så siste forsøk er å forandre porten men den er godt gjemt. Lenke til kommentar
arthur_mukk Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Du kan prøve å skrive :9201 etter IP-adressen. Altså som dette: 207.232.99.109:9201 Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten.. Har ikke dukket opp noen faktura til nå, og jeg håper det forblir slik. Endret 27. januar 2005 av arthur_mukk Lenke til kommentar
wapper Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei, dette er ikke gratis. Hverken NetCom eller TnM generer CDR'ene (Billingrecords) i WAP G/W. CDR'ene blir derimot generert i SGSN/GGSN nodene (GPRS infrastruktur). Dette betyr at så lenge dere benytter infrastruktur (APN) fra NetCom eller Telenor så vil dere bli belastet uansett hvilken WAP G/W som benyttes. Årsaken til at et kontantkort fra en Service Provider tilsynelatende ikke ble belastet kan være en forsinkelse i CDR overføringen (såkalt hot billing, ikke "live billing"). Lenke til kommentar
mobildyret Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg forstår ikke helt hvordan dette skal gjøres.. Skal man forandre innstillingen på den eksisterende konto eller må man lage en helt ny? hva skal stå i feltet "koble til med"? takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei, dette er ikke gratis. Hverken NetCom eller TnM generer CDR'ene (Billingrecords) i WAP G/W. CDR'ene blir derimot generert i SGSN/GGSN nodene (GPRS infrastruktur). Dette betyr at så lenge dere benytter infrastruktur (APN) fra NetCom eller Telenor så vil dere bli belastet uansett hvilken WAP G/W som benyttes. Årsaken til at et kontantkort fra en Service Provider tilsynelatende ikke ble belastet kan være en forsinkelse i CDR overføringen (såkalt hot billing, ikke "live billing"). Hørtes nok ganske riktig ut dette ja..... Så det spørs om man ikke fortsatt må belage seg på å betale for wap... Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Uhm.. nei? Man legger jo ikke inn noen APN..? Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Da funket det ja! Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten.. Min D500 med telenor bare kobler og kobler, men viser ingen side..? Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Da funket det ja! Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten.. Min D500 med telenor bare kobler og kobler, men viser ingen side..? Det samme skjedde med meg før jeg byttet port, men det har du vel gjort allerede..? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Til hvilken port byttet du? Retro.. Lenke til kommentar
znappa Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Hei, dette er ikke gratis. Hverken NetCom eller TnM generer CDR'ene (Billingrecords) i WAP G/W. CDR'ene blir derimot generert i SGSN/GGSN nodene (GPRS infrastruktur). Dette betyr at så lenge dere benytter infrastruktur (APN) fra NetCom eller Telenor så vil dere bli belastet uansett hvilken WAP G/W som benyttes. Årsaken til at et kontantkort fra en Service Provider tilsynelatende ikke ble belastet kan være en forsinkelse i CDR overføringen (såkalt hot billing, ikke "live billing"). Kunne ikke vært mer enig i dette. Ser ut som om du VET hva du snakker om wapper. Bra innlegg, takk!!! Endret 27. januar 2005 av znappa Lenke til kommentar
wapper Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei igjen. Charging gjelder selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene. Oppførselen for telefoner som ikke har korrekt APN innstillinger vil være avhengig av telefontypen som benyttes. Noen telefoner vil benytte 'default' APN når APN innstillingene er tomme. Andre telefoner vil bare stå og 'henge'. Default APN i NetComs nett er internet.netcom.no internet.netcom.no APN'et generer CDR'er i samme punkt som wap.netcom.no APN'et. Mao man vil fremdeles bli belastet selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene.......... Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Da funket det ja! Håper bare at kontoen ikke tappes om en uke, eller at jeg plutselig får en faktura i posten.. Min D500 med telenor bare kobler og kobler, men viser ingen side..? Det samme skjedde med meg før jeg byttet port, men det har du vel gjort allerede..? Jepp, prøvd både 9100 og 9102.. Gidder du poste ditt nøyaktige oppsett her..? hadde vært til hjelp.. Hva har du på "bærer" f.eks..? jeg har "bare GPRS".. Lenke til kommentar
toth Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei igjen. Charging gjelder selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene. Oppførselen for telefoner som ikke har korrekt APN innstillinger vil være avhengig av telefontypen som benyttes. Noen telefoner vil benytte 'default' APN når APN innstillingene er tomme. Andre telefoner vil bare stå og 'henge'. Default APN i NetComs nett er internet.netcom.no internet.netcom.no APN'et generer CDR'er i samme punkt som wap.netcom.no APN'et. Mao man vil fremdeles bli belastet selv om man ikke fyller ut APN i telefoninnstillingene.......... Men hadde både Amobil og Waptunnel sagt det var gratis om det ikke er det..? Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Det virker som om du vet hva du snakker om wapper. Jeg forsøkte med blankt apn i intsillingene til Telenor, og det funket faktisk uten . Ellers kan jeg ingenting om hva de trenger for å ta penger osv. APN instillingen til Telenor er forresten kun "wap". Toth: Jeg har alt som default foruten IP og portnummer, som du kan lese i postene over. Endret 27. januar 2005 av hungry hippo Lenke til kommentar
Smurf123 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hmm...tror nok det koster penger ja... Prøvde å koble meg på VG.. Men det gikk ikke... Sjekket deretter saldoen (NetCom Youngtalk). Hadde kostet meg 20 kr... :/ Lenke til kommentar
patPost Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 hei toth! Portene skal bruke er 9200 eller 9201... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg