xGrape Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Finnes det noen innstilling i Norton AntiVirus som kan hindre de fleste nettprogram i å funke? En veninne får ikke lenger logget på feks MSN, Skype og ett eller annet p2p-program, selv om surfing fortsatt går fint. Hun mener at det skjedde etter en oppdatering av NAV, og at hun mest sannsynlig kom borti en innstilling eller noe i det programmet. Bruker ikke Windows selv, så kan liksom ikke se over de forskjellige innstillingene. Noen som vet om det finnes noe i NAV som kan forårsake dette, og hvor det kan endres tilbake? Evnt. kan det være noe annet hun har kommet borti? Jeg ville jo kanskje tro at noe har sørget for at det kun tillates trafikk på port 80? All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 eneste jeg kan tenke meg er at NAV har slettet en fil eller satt den i karantene da filen/filene er virusfisert. du kunne jo be henne sjekke med ISP'en om de har satt noen begrensninger på abonemanget hennes. jeg vet at Telenor setter ganske store begrensninger på abonemanget (slik at du kun får surfet og lastet ned mail - men ikke sendt) hvsi det over til har blitt spredning av virus fra maskinen hennes. (nå vet ikke jeg hvilken ISP hun bruker, men det kan være et forsøk å sjekke med dem også). Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Sikker på at vennina di ikke har NIS(norton internet security), dette programmet kan blokke andre programmer fra å gå på nett, det kan også(muligens) stilles inn til å bare slippe gjenom på port 80. håper dette hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå