Arve28 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Testet speedfan 4,20. Den fant en temp1 29 grader (kabinett), Temp2 50 grader(cpu). Har 3 stk matrox d740 disker HD0 var 35 grader. HD1 Seagate 200GB var 39. Så hadde jeg en temp1 på 47 grader? Hva kan dette være for noe temp? Har Abit KR7A-raid hovedkort (W83697HF) Kan man regulere hastigheten på vifta med speedfan? Hvordan og er det lurt. Man kan krysse av Automatic fan speed. Hva gjør denne? Har den noe med PSU å gjøre også? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du BØR (eller må) sette deg godt inn i oppsettet til speedfan før du setter på automatisk viftejustering. For å finne ut hva de forskjellige temperaturene er så kan du sammenligne med et annet program (f.eks. fra hovedkortprodusenten eller i BIOS). Du må inn i 'Configure' og sette 'Desired' og 'Warning' temperaturer på alle målerne, samt krysse av hvilke vifter som skal styres av hver temperatur. I tillegg må du inn under 'Speeds' og sette inn min og max-hastighet. Veldig ofte er det liten eller ingen forskjell på hastigheter fra 20% til 100%. Personlig har jeg mine på 5-20 og 6-20%. Du bør ikke sette hastigheten for lavt. Da vil viftene stadig gå opp og ned i hastighet. Da er det bedre å sette de _litt_ høyere slik at det blir litt jevnere støy. Alt dette avhenger av at hovedkortet ditt støtter justering av viftehastigheter og at det er støttet av Speedfan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå