Gå til innhold

Windows XP 64bit RC1 tilgjengelig - Nå også RC2


TCi

Anbefalte innlegg

Dersom du ønsker å testes neste versjon av Windows XP med 64bit CPU støtte så les videre...

 

RC1: link

RC2 (build 1433): direktelink | link

 

 

Note: The Windows XP Professional x64 Edition - CD will not be available until approximately late February. If you prefer to not wait for the CD version, you are welcome to continue to process your order for the download version.

 

Windows XP Professional x64 Edition is designed to address the most demanding business needs of technical workstation users who require large amounts of memory and floating point performance in areas such as mechanical design and analysis, digital content creation, and scientific and high-performance computing applications.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette den samme som har vært tilgjengelig for nedlasting tidligere?

Nei, dette er Release Candidate 1. De tidligere versjonene har vært beta versjoner. Men dersom du er medlem av betasenteret til MS, så var den tilgjengelig for over 1 måned siden.

Kommer meg ikke inn på siden jeg

Det er stor pågang...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har noen innstallert denne på maskinen sin?

Post tilbakemeldinger hvis mulig

 

Blir litt sent å begynne i natt og jeg rekker ikke det før lørdag :-(

Lenke til kommentar

Den kommer ned til meg om ca halvannen time. Trikset er å trykke på handlevogna oppe i hjørnet og fortsette derfra :)

 

Nå har jeg prøvd WinXp Pro 64 noen timer og det gikk stort sett greit å installere drivere og slik. De første problemene jeg har møtt på er at programmer som Deamontools ikke fungerer slik at jeg ikke får brukt .iso eller .bin filer. Ellers er det en del kjappere enn en ren installasjon av 32bit versjonen (føler jeg).

 

Jeg kommer ikke til å bruke det til hovedOS, til det må jeg vite at alle programmer jeg har tenkt å bruke kommer til å fungere skikkelig.

Endret av Skjalg85
Lenke til kommentar

den funker bedre enn beta`en men jeg sliter med et problem, Win64 finner ikke lydkortet mitt, akkuratt som den ikke er satt i pc. Men med Win32 funker alt fett.. Noen som veit åssen jeg løser dette, har installert driveren til hovedkortet. Det samme gjelder Nett verkskortet mitt, Ser ut som alle PCI utgangene ikke funker i Win64. Ser at den ikke finner drivere til noen porter her.. Finns det en løsning?

Lenke til kommentar
den funker bedre enn beta`en men jeg sliter med et problem, Win64 finner ikke lydkortet mitt, akkuratt som den ikke er satt i pc. Men med Win32 funker alt fett.. Noen som veit åssen jeg løser dette, har installert driveren til hovedkortet. Det samme gjelder Nett verkskortet mitt, Ser ut som alle PCI utgangene ikke funker i Win64. Ser at den ikke finner drivere til noen porter her.. Finns det en løsning?

Har du integrert lydkort, har du da akitvert det i bios? Windows burde finnes det uansett om det er 64bit eller ikke. Sjekk enhetsbehandlingen også om det står noe om lydkortet der.

 

Kan man degradere hvis man installerer uten å miste noen filer?

Jeg tror ikke beta og RC versjoner kan brukes som oppgraderinger. Derfor så må du installere en egen Windows for 64bit... Rett meg om jeg tar feil, har ikke 64bit cpu selv.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
den funker bedre enn beta`en men jeg sliter med et problem, Win64 finner ikke lydkortet mitt, akkuratt som den ikke er satt i pc. Men med Win32 funker alt fett.. Noen som veit åssen jeg løser dette, har installert driveren til hovedkortet. Det samme gjelder Nett verkskortet mitt, Ser ut som alle PCI utgangene ikke funker i Win64. Ser at den ikke finner drivere til noen porter her.. Finns det en løsning?

Har du integrert lydkort, har du da akitvert det i bios? Windows burde finnes det uansett om det er 64bit eller ikke. Sjekk enhetsbehandlingen også om det står noe om lydkortet der.

jeg har integrert lydkort, men jeg vil ikke bruke den fo jeg synes det er bedre lyd på lyd kortet mitt som er Creative Agenty (husker ikke åssen det saves *flau*) Ja den burde finne det men det vil den ikke.. Merkelige saker syens nå jeg. Har aktivert det integrerte lyd kortet hvis det har noe å si... Hmm..

 

Må finne det ut for jeg synes Win 64 løper bedre på mitt system

Lenke til kommentar

det lydkortet du har som ikke er integrert på hovedkortet ditt kan man ikke aktivere i Biosen. dette gjelder bare hvis du bruker det integrerte lydkortet det. ellers så kan du jo sjekke dette: gå inni enhetsbehandling å sjekke om det er noen maskinvare som det er et gult utropstegn på. hvis ja. så avinstallerer du den å trykker på add new hardware eller noe sånt. tror nok at du må gå på Creative.com å finne drivere der. er ikke helt sikker, men jeg tror at det ligger Win XP 64 bit drivere der.

har ikke 64 bits CPU selv jeg heller så jeg får ikke sjekka det.

 

Lykke til folkens.

Lenke til kommentar
det funka ikke, og det var heller ingen drivere og finne hos Creative, synes dette er for dårlig av Microsoft. Er utrolig skuffa nå, får vel bare bruke gamle trofaste 32biten igjen da, foramtering here i come..

 

Som TCI skrev i innlegget sitt så var dette en mulighet for å kunne teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...