cheeplix Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Bruker hjelm når jeg står ja. Ikke for å se god ut, men fordi jeg vet hva harde slag mot hodet kan gjøre. En gang tryna jeg på skøyter (med hjelm!) og fikk en kraftig hjernerystelse. Var borte fra skolen i 1,5 måned. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Har en godt brukt hjelm nå, den bør skiftes ut snart. Har hørt rykter om at Sweet skal lage hjelmer med "caps" for vanlige folk, og at de kommer for salg neste sesong. Satser på det. Til nå har "caps"-hjelmene vært forbeholdt team-folk. EDIT: Det er da snakk om hjelmer av typen Rooster, eller fra Trooper-serien. De nye får sikkert et nytt navn. Endret 27. februar 2005 av sluffy Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Det er bare tull... caps-hjelmene er beregnet på kajakk-rafting og er ikke isolerte og slikt. De er ikke beregnet på ski og kulde (ikke isolerende). Jeg vet dette på grunn av en lang telefonsamtale med en eller annen fra sweet når jeg skulle spørre dem om ryggbeskyttelsen kom i år eller til neste år. Rooster er fet, skikkelig freeridehjelm... trooper er ikke fullt så fet, men den er mer en parkhjelm. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Godt mulig, men det jeg hørte var at det skulle komme noe som kunne ligne en caps-versjon av rooster og/eller en versjon av trooper. Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 jeg har stått på slalom i 5år er blitt ganse god da. jeg tar backfilpp og de greijerne der. jeg har altid brukt hjelm, hadde jeg ikke brukt det hadde jeg nokk ikke vært så god, for da har jeg sannsynerligvis ligget på sykehus med brekkt nakke. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hjelm tar ikke akkurat imot mye for nakken da Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg liker godt å kjære på hopp og lignende, men har enda ikke fått meg hjelm. Jeg liker å inbille meg at hvis jeg kjører uten hjelm så tør jeg ikke satse alt og at hvis jeg kjøper hjelm så kommer jeg til å prøve nye ting som jeg engentlig ikke kan og så slå meg i hjel. Kjører mest i fidjeland og på bjørnestad btw. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har tenkt å gå til innkjøp av snowboard nå om kort tid, tenkte det var likegreit å kjøpe hjelm samtidig, better safe then sorry Noen som vet om en rimelig hjelm man kan kjøpe? Bare positivt hvis den kan brukes til flere ting enn snowboard... De på sweet.no blir nok noe dyre...... Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjørte med hjelm i fjor (hvit Sweet hjelm), men kjører ikke med den i år. Og har ikke fått noen skader til nå (og ja jeg jibber og hopper på BJ's) Synes ikke man blir noe kulere når man bruker hjelm. Heller tvert imot. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjører uten hjelm, og hver eneste gang angrer jeg like mye! Kjør med hjelm uansett! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjørte med hjelm i fjor (hvit Sweet hjelm), men kjører ikke med den i år. Og har ikke fått noen skader til nå (og ja jeg jibber og hopper på BJ's) Synes ikke man blir noe kulere når man bruker hjelm. Heller tvert imot. Kjører jo ikke med hjelm fordi det ser tøfft ut, men for di den beskytter, å du kan jo liksom ikke ta av hjelmen å si "jeg har ikke blitt skada enda" for når skada skjer da, så har du ikke hjelmen på, å da kan det går hardt utover hode, siden skader som regel skjer da en lander på hode. hode er mest sårbart, å lander du feil på en bigjump etter du har flaksa 30 meter trenger du den beskyttelsen du kan få. selv trengte jeg å bli slått i svime en gang å få et par kuler i hode før jeg skjønnte det. ps: tryna forresten i puddern for et par uker siden å slo ene baktuppen på skia i bakhodet pga bråstoppen i puddern, det laga fint hakk i hjelmen i nakken, vil ikke tenke på hva som hadde skjedd om den traff rett i bakhodet. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 jeg har stått på slalom i 5år er blitt ganse god da. jeg tar backfilpp og de greijerne der. jeg har altid brukt hjelm, hadde jeg ikke brukt det hadde jeg nokk ikke vært så god, for da har jeg sannsynerligvis ligget på sykehus med brekkt nakke. Hjelm hjelper lite hvis du skal unngå å brekke nakken, men du slipper ihvertfall å slå hodet Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) hjelm er bra i de fleste sammenheng! Endret 4. mars 2005 av M.F. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 jeg sier bruk hjelm på slalomski, snowboard, skateboard, twintip, carwing, skøyter og husk å bruke hjelm på sykkel og!!! Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 jeg har tryna mye på sykkel og har det ikke hvært for at jeg bruker hjelm når jeg sykler så hadde jeg vært på sykehus noen ganger! Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Du får bruk for hjelmen når en moderator dasker deg i hodet for trippel-posten. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 jeg sier bruk hjelm på slalomski, snowboard, skateboard, twintip, carwing, skøyter og husk å bruke hjelm på sykkel og!!! Hehe, er helt enig i lista der, kanskje bortsett fra en ting: Skateboard I vert (ramp) er det kanskje ganske lurt, men kan du prøve å se for deg streetskating med hjelm? Idéen er jo god, men utførelsen? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du får bruk for hjelmen når en moderator dasker deg i hodet for trippel-posten. Tror nok ikke hjelmen tåler så mye... Lenke til kommentar
erikbizzybag Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kjørte med hjelm i fjor (hvit Sweet hjelm), men kjører ikke med den i år. Og har ikke fått noen skader til nå (og ja jeg jibber og hopper på BJ's) Synes ikke man blir noe kulere når man bruker hjelm. Heller tvert imot. du trur sikkert du bare er kul når du kjører uten hjelm:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå