GolfBag Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hva er forumfolkets mening om hjelm til jibbing/snowboard... ser man proff ut da? ville du antatt at en person med hjelm var bedre enn en uten hjelm? Kjører du med hjelm? Snakker om karbonfiberhjelmer som de fra sweet osv (http://www.sweet.no), ikke noe abs-plast-tull ala Jofa. (Jofa er alle hjelmfetisjisters våte drøm) Meg selv: Jeg kjører med hjelm og ryggplate pga sikkerheten.... har opplevd å skade meg skikkelig en gang for mye, og det er da man lærer. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Står på twintip selv, men føler ikke at jeg trenger hjelm enda siden jeg ikke driver med skikkelige extreme greier. Hopper litt på bigjump, dropper fra kanter på 1-2 m, prøver å raile litt osv. Tar heller ikke noen über tricks. 360 (klarer det av og til), Touch, grab og sånne enkle tricks. Har bare stått en sesong Tror jeg skal kjøpe en hjelm til neste år tror jeg. Lenke til kommentar
Riotguy Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har ein Sweet Trooper Half-cut som eg kjøpte meg for 2 mnd sia. Nydeleg hjelm! Eg skal bruke han mest til elvepadling, men den blir nok brukt i vinter og! Ein hjelm som ser bra ut! Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vil si at hvis jeg ser to som kjører like bra vil jeg levne mer vett til han som bruker hjelm. Det er ingen automatikk i at man er god med hjelm og dårlig uten, men av to som stiller ferdighetsmessig likt ville jeg favorisert han med hjelm. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 står ganske ofte på slalomski, men har aldri brukt hjelm... har stått siden jeg var ca 10 år, ikke aktivt, men er ganske god... synes det er bra at folk bruker hjelm, skulle egentlig ha gjort det selv, men det er ikke så ofte jeg faller tar heller ikke de mest ekstreme hoppene, liker mer å kjøre utenfor banen, i skog osv Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg ville anta at en med hjelm er mer erfaren enn en uten, siden han vet hva som kan skje hvis han faller, og bruker derfor hjelm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg ville anta at en med hjelm er mer erfaren enn en uten, siden han vet hva som kan skje hvis han faller, og bruker derfor hjelm. Veldig sant.. Og veldig viktig med sikkerhetsutstyr! Selv kjører jeg motocross og er veldig nøye på det med sikkerhet da! Men, selv om jeg kjører med Hjelm, Brynje, Albue og kne beskyttere, og støvler så knekker bein i kroppen fordet Uansett... Ja, ser proffere ut med hjelm en uten! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hjelm med en sånn liten keps som man setter på og fete arnette googles Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jeg kjører selv twin tip, bruker alltid ryggskinne, å hjelm på big jumper. bruker hjelm sjelden i parker for da drar jeg ikke på særlig, men uhell kan selvsagt skje. men på big jumper bruker jeg det alltid. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg burde egentligt kjøpt meg en hjelm, men har liksom aldri falt og slått meg noe særlig... Synes dagens hjelmer ser utrolig tøffe ut med briller som passer. Dette skjer vis man leker for tøff uten hjelm Endret 27. januar 2005 av ikkeno Lenke til kommentar
Even. Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Er en del i Aalsheia selv (der de greiene skjedde), kanskje jeg bør investere i en hjelm Btw: noen som vet om noen gode og billige twintip ski? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hehehe, jeg har også mine dager i ålsheia... (kommer fra rogaland), men nå er det mest vassfjellet her i trondheim. Når jeg er hjemme pleier jeg heller å ta turen til bjørnestad skisenter på grunn av at jeg renner gratis der. Kort fra 09.00-21.00 koster 100 for dere andre, så det er jo nesten også gratis Det var ikke det store sjokket at dette hadde hendt i rogaland. Vi er ikke alt for gode på ski kan man trygt si... og mange kjører over evne. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Fant disse her til en latterlig billig penge...verdt å satse på eller? http://www.boardshop.no/shops/1/underkateg...8&openedNode=13 Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Fant disse her til en latterlig billig penge...verdt å satse på eller? http://www.boardshop.no/shops/1/underkateg...8&openedNode=13 Jupp, skal nok duge de. Så stikker du til intersport og svir av 600kr på bindinger og 1000kr på sko, så får du en real pakke =) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har gode sko fra før av, noen rossignol greier til 2000,- jeg kjøpte i fjor, så det blir bare bindinger jeg trenger. På xxl starter prisen på +/- 3500,- for bare skiene alene + bindinger Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Man har alle mulige folk som kjører med og uten hjelm, men det er mulig jeg forventer at en kar med hjelm og ryggplate skal dra på litt mer enn en uten. Hjelm er fine greier ja, reddet dette flotte hode her en god del ganger. Gamle hjelmen min jeg brukte mens jeg sto på rulleskøyter er knust og brukket slik at det er litt borrelås og plastikk som holder den sammen fremdeles. Håndleddbeskyttere er også en fin ting, håndleddene mine er fremdeles litt rare etter mye knall og fall. På snowboard bruker jeg ikke hjelm, burde gjort det mens jeg var ung og dum, da slo jeg hode, nakke og rygg temmelig bra. Nå tar jeg det roligere og man kan vel si det slik at afterskien er vel et bedre sted for meg å benytte meg av hjelm nå Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 skal du ha en finfin ski som er grei nok til alt hadde jeg nok sett på Elan mo2... pris på pakker ligger rundt 5k men man pruter seff ned 500 lett. Derfor er dette det perfekte leketøyet: - 13meter innsvingsradius betyr innsving som en SL ski (konkurranseslalom) - twintip - grei og stiv - got the looks - jeg kjører den Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jeg har teneighty ski, sko og bindinger, det funker fett Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 mye kulere og bruke hjelm Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Javell, jeg bumper denne litt. Har nå hatt et temmelig bra fall med mye blod og gørr. Tror faktisk jeg besvimte siden jeg ikke huser noe av selve fallet Men uanset, nå skal jeg ha hjelm. Gikk inn til Platou men de hadde kun junior modellen av "cebé". Syntes denne hjelmen så ganske så kul og behagelig ut. Men problemet er at ingen har den på lager Jeg har vert innom Intersport på maxi, MX sport på kvadrat, og Paul Hetland sport. Ingen av butikkene hadde noen særlig kule modeller. Er det noen som har et forslag? Skulle hatt en hjelm innen neste helg da jeg skal til Røldal forhåpentligvis. Skal kjøpes i Sandnes/Stavanger området. Endret 27. februar 2005 av ikkeno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå