Gå til innhold

Problem med installasjon av xp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe å si at det ligger noe på disken allerede? Dette er som sagt pcen til broren min, og han er langt unna og har ikke noen gamle disker liggende. Han kopierte ca 50gB tidligere. Bør kanskje prøve å formatere hvis han kommer inn på setup igjen...

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Har prøvd med begge boot priorities. Vet ikke om han har fått no spørsmål om å trykke f6, men trur ikke han har installert sata drivere manuelt. Trengte ikke det på min pc (med samme hk og disk). Installere fra cden som følger med hk? Sorry hvis det blir dumme spørsmål her...

Lenke til kommentar

ingen spørsmål er dumme...! eneste måte å finne ut av ting på er å spørre....:)..

jeg er sikker på følgende...boot skal stå slik...1.FLOPPY 2.CD 3.S.ATA

finn ut om du MÅ ha s.ata drivere manuelt...(trodde de fleste h.kort måtte ha det når du skal ha OS på den..som slave/ren data disk trengs det ikke...)..kansje kortet støtter s.ata uten drivere..SJEKK DET..! skal du ha OS på disken så starter du med win,plata og sletter partisjonen for deretter og opprette ny partisjon som formateres før win legges inn...har du andre disker i maskina så ta dem ut...ha kun s,ata disken i hvis det er den du legger windows på...

Lenke til kommentar

Hei

Ville bare si at nå fungerer alt fint. Det siste som måtte til var rett og slett å fjerne alle tidligere partisjoner. Hvorfor plutselig installasjonsprogrammet startet er uvisst, men det fungerte etter vi prøvde win2k-cden.

Tusen takk for mange gode tips.

Genialt med forum!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...