Dimm Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jeg vuderer å kjøpe ny psu og så på denne men jeg er usikker på kvaliteten på disse og lurte derfor på om noe har hatt noen erfaring med de? evt. alternativer til ca. samme pris har en 340W chieftec psu nå og den begynner å nerme seg grensen av hva den klarer å levere av effekt Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 kjøpte meg en Hiper 525W psu og må si jeg er meget fornøyd så langt. alle kablene var pent pakken in i kabelstrømper og stiller man den på auto så er den tilnermet lydløs Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Hei, Kjøpte også en Hiper 425w (tilbud på Komplett) for et par måneder siden - og jeg må si, jeg er imponert så langt. (se maskinvareprofil PC#1) Som sagt lydløs på 'Auto' (4 innstillinger i alt) og volt-rails er veldig stabile under belastning. Anbefales. Har ikke noget alternativ å anbefale til den pris. PS. Ikke noget fargelys på min Hiper PSU Mvh Kimmer Endret 17. februar 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har en 350W Hiper som jeg er meget fornøyd med. Har brukt den i serveren min i flere år. Selv når den leverer når maksgrensen (pga. 13 disker i serveren) så er den knallstabil og med veldig gode rail spenninger. Absolutt en av de beste kvalitet PSU'ene jeg har kjøpt i forhold til den lave prisen. Aldri et eneste problem. -Stigma Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hvis jeg husker historie timene mine riktig så lages Hiper strømforsyningene av et firma som heter super flower (eller noe sånt) i taiwan. Det er den samme produsenten som pleide å lage strømforsyningene til enermax (enermax har gått over til annen produsent). Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Vi har en egen kategori for PSU, den finner du her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg har hørt rykter om at hiper kommer litt til kort, har også sett en test som sier dette. Men det stemmer kanskje ikke? Ser at folk her har gode erfaringer. AtW Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg har hørt rykter om at hiper kommer litt til kort, har også sett en test som sier dette. Men det stemmer kanskje ikke? Ser at folk her har gode erfaringer. Hei, Leste også nogen gamle tester av Hiper PSU'er der ikke var så bra - men disse var med modellerne 1S og 2S (selges ikke lengere). Disse hadde ikke PFC (Power Factor Correction). Der skelnes mellem none/passive/active PFC. Hiper modellerne som selges i dag (3S og 4S) har passive PFC. Nesten alle mid-end PSU'er har passive PFC pr i dag (tilmed Qtek PSU'er). Skal man ha en kvalitets PSU med active PFC - da må man ryste opp med nogen flere spenn. PS. PFC betyr (kort fortalt) at PSU'en er 'intelligent' og kan styre fordelingen av ampere på 3,3v, 5v og 12v efter behov. Mvh Kimmer Endret 17. februar 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 PS. PFC betyr (kort fortalt) at PSU'en er 'intelligent' og kan styre fordelingen av ampere på 3,3v, 5v og 12v efter behov. Nei, det gjør det overhodet ikke. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Flyttes fra Annet om hardware til PSU og elektronikk. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Hiper fikk ikke for mye god omtale i denne testen - klarte alle lastene, men i 75% og 100% gikk 12V spenninga ned til 11,66 og 11,5V. Denne testen er link til i 3. linja på "Siste nyheter" på Overklokking, testen er fra 8. februar i år. Funker sikkert OK i maskiner som ikke er "kresen" på 12V - tror en plasserer pengene bedre med ei anna forsyning om en planlegger S939 med SLI med 6800 kort eller høgere, 525 Hiper gikk lenger ned i spenningene. Går man ned på den orange linja kan man bla i alle 29 sidene i denne PSU testen. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) Jeg har hørt rykter om at hiper kommer litt til kort, har også sett en test som sier dette. Men det stemmer kanskje ikke? Ser at folk her har gode erfaringer. Hei, Leste også nogen gamle tester av Hiper PSU'er der ikke var så bra - men disse var med modellerne 1S og 2S (selges ikke lengere). Disse hadde ikke PFC (Power Factor Correction). Der skelnes mellem none/passive/active PFC. Hiper modellerne som selges i dag (3S og 4S) har passive PFC. Nesten alle mid-end PSU'er har passive PFC pr i dag (tilmed Qtek PSU'er). Skal man ha en kvalitets PSU med active PFC - da må man ryste opp med nogen flere spenn. PS. PFC betyr (kort fortalt) at PSU'en er 'intelligent' og kan styre fordelingen av ampere på 3,3v, 5v og 12v efter behov. Mvh Kimmer umm hva var det du sa om PFC? PFC kort forklart Passive PFC: The most common type of PFC is Passive Power Factor Correction (Passive PFC). Passive PFC uses a capacitive filter at the AC input to correct poor power factor. Passive PFC may be affected when environmental vibration occurs. Passive PFC requires that the AC input voltage be set manually. Passive PFC also does not use the full energy potential of the AC line. Alså, det du sier er bare tull, å villede folk på denne måten er ikke bra. passive PFC er rett å slett et strømfilter som står på inngangen rette etter sikringa på psuen, og har ingenting å gjøre med utgangene på psuen (12,5, og 3,3volt). Les dette NØYE Endret 17. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå