Gå til innhold

er Hiper PSU'er stabile?

Anbefalte innlegg

jeg vuderer å kjøpe ny psu og så på denne

men jeg er usikker på kvaliteten på disse og lurte derfor på om noe har hatt noen erfaring med de?

evt. alternativer til ca. samme pris

har en 340W chieftec psu nå og den begynner å nerme seg grensen av hva den klarer å levere av effekt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Kjøpte også en Hiper 425w (tilbud på Komplett) for et par måneder siden - og jeg må si, jeg er imponert så langt. (se maskinvareprofil PC#1)

Som sagt lydløs på 'Auto' (4 innstillinger i alt) og volt-rails er veldig stabile under belastning. Anbefales.

Har ikke noget alternativ å anbefale til den pris.

PS. Ikke noget fargelys på min Hiper PSU :thumbup:

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Har en 350W Hiper som jeg er meget fornøyd med. Har brukt den i serveren min i flere år. Selv når den leverer når maksgrensen (pga. 13 disker i serveren) så er den knallstabil og med veldig gode rail spenninger. Absolutt en av de beste kvalitet PSU'ene jeg har kjøpt i forhold til den lave prisen. Aldri et eneste problem.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker historie timene mine riktig så lages Hiper strømforsyningene av et firma som heter super flower (eller noe sånt) i taiwan. Det er den samme produsenten som pleide å lage strømforsyningene til enermax (enermax har gått over til annen produsent).

Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om at hiper kommer litt til kort, har også sett en test som sier dette. Men det stemmer kanskje ikke? Ser at folk her har gode erfaringer.

Hei,

Leste også nogen gamle tester av Hiper PSU'er der ikke var så bra - men disse var med modellerne 1S og 2S (selges ikke lengere). Disse hadde ikke PFC (Power Factor Correction). Der skelnes mellem none/passive/active PFC.

Hiper modellerne som selges i dag (3S og 4S) har passive PFC. Nesten alle mid-end PSU'er har passive PFC pr i dag (tilmed Qtek PSU'er).

Skal man ha en kvalitets PSU med active PFC - da må man ryste opp med nogen flere spenn.

PS. PFC betyr (kort fortalt) at PSU'en er 'intelligent' og kan styre fordelingen av ampere på 3,3v, 5v og 12v efter behov.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hiper fikk ikke for mye god omtale i denne testen - klarte alle lastene, men i 75% og 100% gikk 12V spenninga ned til 11,66 og 11,5V. Denne testen er link til i 3. linja på "Siste nyheter" på Overklokking, testen er fra 8. februar i år.

Funker sikkert OK i maskiner som ikke er "kresen" på 12V - tror en plasserer pengene bedre med ei anna forsyning om en planlegger S939 med SLI med 6800 kort eller høgere, 525 Hiper gikk lenger ned i spenningene. Går man ned på den orange linja kan man bla i alle 29 sidene i denne PSU testen.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om at hiper kommer litt til kort, har også sett en test som sier dette. Men det stemmer kanskje ikke? Ser at folk her har gode erfaringer.

Hei,

Leste også nogen gamle tester av Hiper PSU'er der ikke var så bra - men disse var med modellerne 1S og 2S (selges ikke lengere). Disse hadde ikke PFC (Power Factor Correction). Der skelnes mellem none/passive/active PFC.

Hiper modellerne som selges i dag (3S og 4S) har passive PFC. Nesten alle mid-end PSU'er har passive PFC pr i dag (tilmed Qtek PSU'er).

Skal man ha en kvalitets PSU med active PFC - da må man ryste opp med nogen flere spenn.

PS. PFC betyr (kort fortalt) at PSU'en er 'intelligent' og kan styre fordelingen av ampere på 3,3v, 5v og 12v efter behov.

Mvh

Kimmer

umm hva var det du sa om PFC? :hrm:

PFC kort forklart

Passive PFC:

The most common type of PFC is Passive Power Factor Correction (Passive PFC). Passive PFC uses a capacitive filter at the AC input to correct poor power factor. Passive PFC may be affected when environmental vibration occurs. Passive PFC requires that the AC input voltage be set manually. Passive PFC also does not use the full energy potential of the AC line.

Alså, det du sier er bare tull, å villede folk på denne måten

er ikke bra. passive PFC er rett å slett et strømfilter som står

på inngangen rette etter sikringa på psuen, og har ingenting å

gjøre med utgangene på psuen (12,5, og 3,3volt).

Les dette NØYE

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...