Svulst Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har logget på et domene med en bruker.. hvorfor kan jeg ikke legge til den brukeren i administratorer lokalt på maskinen? brukeren finnes ikke i lista engang. kunne man ikke dette i W2000? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg har logget på et domene med en bruker.. hvorfor kan jeg ikke legge til den brukeren i administratorer lokalt på maskinen? sier ikke dette seg selv egentlig? edit: hvis du absolutt vil ha admin-rettigheter må du logge deg på maskinen og ikke på domenet.. men spørs om du ikke får en sysadmin på nakken hvis du gjør det... Endret 27. januar 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 altså.. dette har jeg alt gjort.. det er det som er poenget.. Jeg har logget på lokalt som admin for å legge til brukeren som lokal admin. Men brukeren det gjelder finnes ikke i lista.. dette gjelder et lite nettverk med 3 brukere.. får ingen på nakken Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Vel, i teorien skal det holde å kjøre: net localgroup administrators /add brukernavn Men jeg har ikke mye erfaring med domener, så det kan være at domene kontrolleren må gi deg denne tilgangen. (skriv [net users] for å få en liste over de lokale brukerene. Endret 27. januar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
ferik Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Du kan ikke få en liste over brukerne på domenet når du er logget inn som lokal administrator, men det skal gå fint hvis du veit brukernavnet du skal legge til. Det går også fint hvis du logger på som domene administrator... Lenke til kommentar
Svulst Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) "Du kan ikke få en liste over brukerne på domenet når du er logget inn som lokal administrator, men det skal gå fint hvis du veit brukernavnet du skal legge til. Det går også fint hvis du logger på som domene administrator... " Det er nettopp det det ikke gjør.. enten jeg er logget på som domain/admin eller som lokal admin, står det at han leter etter brukere på lokal maskin.. når jeg prøver å browse opp domenet finnes det ikke.. selv om jeg er logget på! Velg brukere ---> plasseringer Endret 27. januar 2005 av Svulst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå