datapia Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. For ikke lenge siden kjøpte jeg en Notebook 1557 ALS fra Netshop. For tiden har jeg kun windows installert. Men jeg lurer på om noen som har installert Linux på en slik maskin??? Har hørt det bl.a. er noe trøbbel med å få det trådløse nettverket til å fungere. Stemmer det? Er det ellers noen vanskeligheter man "bruker" å støte på ved å legge inn Linux på en slik maskin?? Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei.For ikke lenge siden kjøpte jeg en Notebook 1557 ALS fra Netshop. For tiden har jeg kun windows installert. Men jeg lurer på om noen som har installert Linux på en slik maskin??? Har hørt det bl.a. er noe trøbbel med å få det trådløse nettverket til å fungere. Stemmer det? Er det ellers noen vanskeligheter man "bruker" å støte på ved å legge inn Linux på en slik maskin?? Jeg har Linux på min CL56 med samme spesifikasjonene. Vel WLANet kommer iallefal ikke automatisk. Man må vist laste ned en driver selv slik som jeg forstp det, men vist du leste på hardware så stod det at Linux skulle tilby Centriino bedre støtte Lenke til kommentar
joebush Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Dersom det er Centrino-maskin (dvs at den bruker Intel/Pro miniPCI WLAN-kort), ta en titt her: http://ipw2200.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei.For ikke lenge siden kjøpte jeg en Notebook 1557 ALS fra Netshop. For tiden har jeg kun windows installert. Men jeg lurer på om noen som har installert Linux på en slik maskin??? Har hørt det bl.a. er noe trøbbel med å få det trådløse nettverket til å fungere. Stemmer det? Er det ellers noen vanskeligheter man "bruker" å støte på ved å legge inn Linux på en slik maskin?? Hadde Fedora CORE2 distroen på den jeg hadde, ikke noen store problemer med å innstalere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå