Gå til innhold

ICYBOX tok livet av to stk hardisker

hval

Anbefalte innlegg

så hvis du kjøper en pakke med feks nakkekoteletter som du steiker og stapper i deg, så viser det seg at de inneholder en eller annen mongobongo bakterie og du dør.. er det fortsatt ikke produsenten sin feil, men din egen fordi du trodde at det var trygt å spise den?

men klart, folk KAN jo bli obs på problemet, kjøpe seg en icybox og voila få "byttet" ut et par gamle disker med et par nye..

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men klart, folk KAN jo bli obs på problemet, kjøpe seg en icybox og voila få "byttet" ut et par gamle disker med et par nye..

Og selv om de gjør det så er det fortsatt produsenten og butikken som er ansvarlig for produktet de selger og skadene det påfører, har de laget et produkt som ikke holder mål så må de enten trekke det tilbake eller ta konsekvensene for å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

Får en icybox og en seagate barracuda 200GB harddisk idag, men tror ikke jeg tar sjangsen på å bruke icyboxen. så den blir nok sendt i retur på angreretten ja. Synd, men sånn er det, akter ikke å bruke et produkt som er direkte farlig for harddisken min.

Lenke til kommentar
Vanligvis er ikke en øks ment for å kappe av seg legemsdeler.

Icybox er ment som et kabinett for en HD, og har både USB og FW tilkopling. Hvordan i alle dager skal brukere vite at man ikke kan benytte FW tilkoplingen? Ikke brukerens skyld at det er crappy firmware på Icyboxen.

Nei og en IcyBox er ikke beregnet på å destruere harddisker, Slut å pirke så jævlig!

Og et forum er ikke ment for fjortiser........

Kanskje du ska la oss andre diskutere i fred?

Lenke til kommentar

Har også hatt problem med Icybox. Returnert til MPX, men ikke fått kreditnota på den enda. I mitt tilfelle ble ingen disker ødelagt, men dataene på disken ble herpet.

Løsningen var jo å redde det som var av data, reformatere disken og sette den inn i et Zynet kabinett uten vifte. Siden har disken fungert perfekt.

Skjønner ikke hvordan diskene kan bli fysisk ødelagt av Icyboxen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et liknende problem med icy box. Har brukt både USB og firewire.

En dag skulle jeg kopiere noen filer, men alle kataloger inneholdt 0KB. Dette selv om at jeg visste at de inneholdt 80GB.

Vel jeg koblet fra disken, og koblet den til igjen, problemet var at nå fikk jeg ikke aksessert disken i det hele tatt. Det stod at filsystemet var korrupt osv.

Prøvde den på 3 forskjellige maskiner, men fikk ikke opp disken på disse heller.

Jeg fikk formatert hele disken, og den virker igjen nå(men hvor lenge??).

Mistet 80GB

Noen som har opplevd det samme?

Er litt redd for at det skal skje igjen

Lenke til kommentar

Bare for å få det på det rene:

Dere som har fått disk(er) ødelagt av icyboxer, har dere brukt USB/FireWire, og har dere oppgredert til nyeste firmware?

Som nevnt har jo jeg fått min icybox idag, og hvis det viser seg at en firmware-oppgradering løser alle problemene vil jeg jo bruke den, men på den annen side, hvis dere som har fått ødelagt disker har oppgradert firmware til ingen nytte, så vil jeg jo ikke ta den i bruk.

Lenke til kommentar
Bare for å få det på det rene:

Dere som har fått disk(er) ødelagt av icyboxer, har dere brukt USB/FireWire, og har dere oppgredert til nyeste firmware?

Som nevnt har jo jeg fått min icybox idag, og hvis det viser seg at en firmware-oppgradering løser alle problemene vil jeg jo bruke den, men på den annen side, hvis dere som har fått ødelagt disker har oppgradert firmware til ingen nytte, så vil jeg jo ikke ta den i bruk.

Har fått ødelagt disk ved bruk av Firewire og orginal firmware. Rakk ikke å prøve med nyere firmware da Icyboxen tok kvelden i samme slengen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...