Gå til innhold

ICYBOX tok livet av to stk hardisker

hval

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

En kompis av meg kjøpte for ei stund siden en Icybox (IB-350UE). Nå har nettopp harddisk nummer 2 som har vært montert i denne gått føyken!! Tilfeldighet?

Er dette et engangstilfelle eller har andre samme erfaring med Icybox? Isåfall er det grunn til å advare mot boksen da denne kan bli dyyyyr i lengden. :thumbdown:

Icybox'en ble kjøpt på MPX. Hva er sjansen for å få dekket tapet på 2 stk hardisker? Begge disken er av merke WD og er såpass gamle at reklamasjonsretten ikke gjelder lenger. :hmm:

Endret av hval
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som billy1 nevner her endel problemer forbundet med FW enheten på Icyboxene. Har selv mistet 2x250Gb disker på grunn av dette. Løsningen skal visstnok være å oppgradere fimware til prolific modulen på boxen. Bruker selv kun Usb på Icyboxen min for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte nettopp en Icybox IB550 som hadde lignende problemer. Fungerte blandt annet ikke via Firewire da jeg fikk den. Lastet ned ny firmware på http://www.raidsonic.de/download.htm. Fungerte helt fint med firewire etter dette. (lå med et skriv i esken som sa at ny firewire måtte lastes ned hvis ikke firewire virket..litt pussig) Bruker den med både DVD-brenner og HD, ingen problemer. Er en annen tråd om emnet på forumet, søk og du finner. Ligger også link til en kar som har uoffisiell firmware til Profilec modulen. Ny firmware løser problemet ditt.

Lenke til kommentar

JAU!!!!!!!!!!!!

Men kan man få erstatning fra leverandør etter at møkkaboksen har kvelda flere disker?

:roll:

Og ikke minst.....tør en stappe inn enda en harddisk i denne boksen og risikere ulyder og svartrøyk, selv etter en firmware oppdatering?

Endret av SuperPadda
Lenke til kommentar

Takk for alle svar! :thumbup:

Skjønner at dette er et kjent problem.......men ikke så lett å vite da. Han hadde koblet til icybox'en via firewire ja. Skal sjekke opp den nye firmwaren.

MEN, har han noen sjanser på å få erstattet de to hardiskene sine? Dette blir jo det samme som når et hovedkort tar knekken på minne eller CPU... :(

Lenke til kommentar

Egentlig så burde jo butikken erstatte di to harddisken i og med at det var et produkt fra dem som tok livet av dem. Men du må nok ta kontakt med de og forklare problemet, tror det kan bli vanskelig men så lenge du greier å komme med nok dokumentasjon om problemet så burdet det ikke bli noe problem.

Lenke til kommentar
Jepp! Skal prøve ja. Personlig syns jeg at de BØR erstatte disse diskene....

Får bare vente å se da.....lurte bare på sjansen for at dette går...

Håper de gjør det............ :thumbup:

Fint om du mailer MPX og gir oss andre brukerne av forumet en tilbakemelding på hvordan de stiller seg til denne typen hendelser da dette synes og være et allminnelig problem.

:yes:

Endret av SuperPadda
Lenke til kommentar

Ja, hvis du får noe respons fra MPX hadde det vært knall om du postet det her, ettersom flere, meg inkludert, sikkert er interresert i å vite mer om dette kabinettet.

Ser for meg at de nok solgte et par av de under "crazy days" tilbudet i forrige uke.

Lenke til kommentar

Hmm.. kjøpte meg nettopp Icy Box IB-350UE med blått lys. Har bare brukt USB foreløpig så har ikke merka noen direkte problemer. Det eneste er at når disken jobber så blinker de blå lysene på kabinettet. Da jeg formaterte disken som stod i så slutta lysene å lyse helt. Har noen andre her merka det samme? Vet ikke helt hvorfor jeg kjøpte med lys.. er sikkert bedre isolering på boxen uten.

Lenke til kommentar
Hmm.. kjøpte meg nettopp Icy Box IB-350UE med blått lys. Har bare brukt USB foreløpig så har ikke merka noen direkte problemer. Det eneste er at når disken jobber så blinker de blå lysene på kabinettet. Da jeg formaterte disken som stod i så slutta lysene å lyse helt. Har noen andre her merka det samme? Vet ikke helt hvorfor jeg kjøpte med lys.. er sikkert bedre isolering på boxen uten.

Vel, de SKAL jo blinke. - De er koblet til DriveLED ... - Og de lyser ikke når disken initialiseres (slår seg av når den spinner opp bla.a.)

-Men om de slår seg av hvis du formatterer, mener du at de slo seg av mens du formatterte, eller at de ikke har virket etterpå?

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper en øks og hugger av deg noen fingrer så kan du ikke regne med å få det dekket av produsent eller selger...

Skjønner ikke hvordan du skal klare å legge skylden på noen andre som ikke har gjort deg noe så du skal få nye harddisker :nei: Det er ikke deres ansvar.

Lenke til kommentar

Vanligvis er ikke en øks ment for å kappe av seg legemsdeler.

Icybox er ment som et kabinett for en HD, og har både USB og FW tilkopling. Hvordan i alle dager skal brukere vite at man ikke kan benytte FW tilkoplingen? Ikke brukerens skyld at det er crappy firmware på Icyboxen.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper en øks og hugger av deg noen fingrer så kan du ikke regne med å få det dekket av produsent eller selger...

Skjønner ikke hvordan du skal klare å legge skylden på noen andre som ikke har gjort deg noe så du skal få nye harddisker :nei: Det er ikke deres ansvar.

vell......hvis shell hadde kommet med en ny bensin som skal være super,

og du hadde fylt av denne. Men så viser det seg at den ødelegger bilen......

så da er det ikke shell sin skyld at bilen din er herpa?

Lenke til kommentar

Icybox er ment som et kabinett for en HD, og har både USB og FW tilkopling. Hvordan i alle dager skal brukere vite at man ikke kan benytte FW tilkoplingen? Ikke brukerens skyld at det er crappy firmware på Icyboxen.

Helt enig. Blir disken ødelagt pga feil med boksen, er det selfølgelig produsenten av boksen sitt ansvar.

Lenke til kommentar

Tåpelig sammenligning. Her er en bedre: Dersom et firma selger en bil som har alvorlig feil som gjør at 1 av 10 biler før eller siden kræsjer - da vil de ikke bare få erstatningsansvar for bilene, men også personskader og lignende.

Lenke til kommentar

Nei og en IcyBox er ikke beregnet på å destruere harddisker, Slut å pirke så jævlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...