Pro-Norsk Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 God aften folks.. Jeg har fått meg nytt HK, Abit NF7-S2G. Det fuker helt fint utenom en ting.. jeg forsto det ikke helt i begynnelsen når jeg skulle installere windows, den hengte seg opp, bluescreen, og restartet seg hele tiden.. så testet jeg litt forskjellig drit og lort men hjalp ikke.. Da tok jeg bare ut den ene ramen. Har 2 stk twinmos 512 pc3200. Da funket den helt fint... Så når jeg hadde installert windows og slikt så tenkte jeg at "hmmm... kansje jeg skal teste og se nå" men ikke faen om det funker.. jeg har skiftet plass på ramen og alt som er mulig i den varianten, men det er det samme.. får bare opp bluescreen.. dette minnedump opplegget.. Er det noen som helst som vet hva som kan gjøre det? Er litt drit å se den stakkars 512'en som ikke får bli brukt Lenke til kommentar
hylo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 God aften folks.. Jeg har fått meg nytt HK, Abit NF7-S2G. Det fuker helt fint utenom en ting.. jeg forsto det ikke helt i begynnelsen når jeg skulle installere windows, den hengte seg opp, bluescreen, og restartet seg hele tiden.. så testet jeg litt forskjellig drit og lort men hjalp ikke.. Da tok jeg bare ut den ene ramen. Har 2 stk twinmos 512 pc3200. Da funket den helt fint... Så når jeg hadde installert windows og slikt så tenkte jeg at "hmmm... kansje jeg skal teste og se nå" men ikke faen om det funker.. jeg har skiftet plass på ramen og alt som er mulig i den varianten, men det er det samme.. får bare opp bluescreen.. dette minnedump opplegget.. Er det noen som helst som vet hva som kan gjøre det? Er litt drit å se den stakkars 512'en som ikke får bli brukt Kan godt hende den ene brikka er defekt. Kan du bruke BARE den brikka du ikke bruker da? Isåfall, test den med Memtest! Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Kortet skal støtte PC3200 400Mhz ikke-bufret RAM. hmmm... I bios står nok RAM Frequency'n på AUTO, prøv å sett den på 400Mhz (Hvis ikke det funker sett den på 333Mhz). Hvis du finner den da. Vet ikke hvordan din bios er, så det er litt vanskelig å si. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har du mulighet til det ville eg prøve på 512-brikka på ei anna maskin. For min del har eg alltid hattt bluescreen-problemer den første veka når eg fekk ny minnebrille, men det kom seg etterkvart og forsvant heilt. Når du setter i denne andre brikka, kor ofte og på kva punkt kjem blåskjermen? Lenke til kommentar
Pro-Norsk Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Det funker fint med begge nå Jeg prøvde for siste gang, satt de på slot 2 og 3. Hadde testet det tidligere, men da funket det ikke. Men merkelig nok så går maskinen helt fint nå med begge brikkene i. Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå